וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של רחבעם זאבי באזכרה: "אילנה דיין אישה רעה, התעמתת עם המת"

בצל המחאה סביב ציון הירצחו של השר לשעבר נערכה אזכרה לזכרו בהר הרצל. בנו האשים את מגישת "עובדה": "לא הפעם הראשונה שמנסה להחריב חיי אדם". בישיבה לזכרו בכנסת נרשמה נוכחות דלילה עם 37 ח"כים בלבד

בווידאו: הנשיא ריבלין ופלמח זאבי באזכרה לרחבעם זאבי/צילום: רוני כנפו, עריכה: ורד לידני

על רקע הסערה הפוליטית סביב הנצחת זכרו של השר לשעבר רחבעם זאבי, היום (שלישי) נערך לזכרו טקס אזכרה ממלכתי בהר הרצל. בטקס נשאו דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין לצד בני המשפחה.

"ההצדעה לגנדי מובנת לנוכחים כאן, אך היא אינה מובנת מאליה לאחרים ומתסכלת אותם", פתח פלמח זאבי, בנו של רחבעם, את דבריו. במהלך נאומו הוא התייחס לתחקיר של התכנית "עובדה" שבו הועלו טענות בגין אונס והטרדות מיניות מצד זאבי. "זוהי לא הפעם הראשונה שדיין (אילנה) מנסה להחריב את חייו של אדם", אמר בהתייחסו למגישת התכנית ולתחקירים קודמים שערכה, "במקרה של סרן ר', אישה רעה, התעסקת עם אדם שיכול להוכיח את חפותו. הפעם, התעמתת עם המת".

עוד הוסיף בנושא פלמח כי "איך חשב מישהו בשמאל הישראלי שאנחנו ניתן להשמיץ את אלוף נעוריה של המולדת? לאיזה תפקיד מרכזי מתמודד עכשיו גנדי? איזו משרה מרכזית המשפיעה על חיינו הוא מחזיק כדי שתיווצר לגיטימציה לערוץ 2 ולתחקיריניו להעמיד אותו למשפט שדה עקום ולא הוגן, כי הנאשם איננו בחיים כדי להגן על שמו הטוב. השמעתם לנו נשים מאחורי פרגוד שהטיחו האשמות בגנדי. האם רציתם לשמוע מה יש לגנדי להגיד? אפילו נשיא בית המשפט העליון אהרון ברק אמר שרק נותר לנו לשפוט את דוד המלך על יחסיו עם בת שבע. בתחקיר של אילנה דיין הייתה מגמתיות שסותרת את שמה של התכנית".

עוד בוואלה! NEWS:
סקר חדש: טראמפ מוביל על קלינטון לראשונה מאז מאי
שוטר מג"ב לשעבר שעוסק בזנות נעצר בחשד לרצח תושב תל אביב
"דרש לערוך בדיקה": צעיר מי-ם נאשם שהתחזה לאיש צוות ואנס יולדת

פלמח זאבי באזכרה לרחבעם (גנדי) זאבי, הר הרצל. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"העמידו אותו למשפט שדה עקום ולא הוגן". פלמח זאבי/נועם מושקוביץ

"בשנה החולפת פורסמו על רחבעם זאבי דברים קשים בעיקר בתחום האישי", פתח הנשיא את דבריו. "וכפי שאמר גנדי עצמו: 'אין זה בשביל המתים אלא בשביל החיים. עלינו לשאול על אילו דמויות אנחנו רוצים לחנך ולהתחנך. את מי אנחנו רוצים לזכור ומי ישמש כחיקוי ומופת. ההנצחה היא למען אלו שלא ידעום', כך אמר גנדי. אנחנו שומעים את אותם הקולות והקולות קשים. לצד זאת, דברים שעולים לאחר סתימת הגולל קשים לבחינה. אין בידי המתים לטהר את שמם ולמחות על הכתמת זכרם. גם לנוכח הטענות הקשות שעלו בזמן האחרון עלינו לזכור לגנדי את מסירותו לנצח ישראל והגנתו על המדינה".

אחרי הנשיא עלה לשאת דברים ראש הממשלה. "יש עננה ויש אדמה", אמר בראשית דבריו. "שמענו השנה דברים לא קלים שנקשרו בגנדי ועצם העלאתם הכאיבה לכולנו אך לפני הכול צריך לזכור שגנדי אינו פה כדי להשיב למאשימו. הזכות לשם טוב היא זכות יסודית שמוקנית לחיים, ולא פחות מכך למתים. מעל גנדי בעל כורחו מרחפת כרגע עננה. אבל על האדמה, על הקרקע מתבלטת מורשת של עשייה גדולה למען המדינה, למען כולנו והיא מחייבת להכיר לו תודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אזכרה לרחבעם (גנדי) זאבי, הר הרצל. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"חייבים להכיר לו תודה". נתניהו, ריבלין, סמוטריץ' וליברמן באזכרה/נועם מושקוביץ

בחודש אפריל האחרון שידרה התכנית "עובדה" תחקיר שבו הובאו בין היתר טענותיהן של נשים על הטרדות מיניות ואונס שביצע זאבי בהן. עוד נטען בתחקיר לקשרים שלו עם הפשע המאורגן ולעבירות חמורות של טוהר הנשק במסגרת שירותו הצבאי, ובהן ירי למוות בבדואי חף מפשע.

חצי שנה לאחר מכן יצאו למחאה אנשי פלמ"ח נגד הנצחתו בחאן בשער הגיא בטענה כי לא לחם שם במלחמת העצמאות. "חאן שער הגיא היה הכניסה אל העיר ירושלים הנצורה ובו נפלו מאות חללים של חטיבת הראל ויחידות אחות של הפלמ"ח. אלוף רחבעם זאבי לא לחם פה ואין זה ראוי לקרוא את החאן על שמו או על שם איש כזה או אחר, בלי קשר למעשיו הגדולים", אמר אז תא"ל (במיל') אסף סלע.

אזכרה לרחבעם (גנדי) זאבי, הר הרצל. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
פלמח, בנו של זאבי/נועם מושקוביץ

בישיבה מיוחדת לזכרו של זאבי בכנסת שנערכה בערב נרשמה נוכחות דלילה במיוחד, עם 37 חברי כנסת בלבד. חברי מרצ, הרשימה המשותפת ויהדות התורה לא הגיעו כלל, ואילו מכולנו ומש"ס הגיע ח"כ אחד בלבד מכול מפלגה.

"אילו גנדי היה פה, היה מצטרף אלינו בדברי ההוכחה והתוכחה. אני רואה אותו פה על הבמה, פותח ספר, מרים מפה ואולי איזה חפץ ובקול רועם, בלתי מתנצל, מוכיח כי לא בארץ נוכריה אנחנו יושבים. זוהי עבורי מורשת גנדי", אמר נתניהו. "היא מבטאת בעיניי את מהותו של האיש, הלב הפועם ואת מה שהניע אותו בחייו. זה גם מה שהניע את רוצחיו, הם ידעו במי הם מתנקשים, הם לא בחרו בקרבן באקראי. הם רצו לפגוע דווקא בו. אני חייב להגיד שכל העם הבין את זה והזדעזע. וכך זה צריך להיות בעניינים המרכזיים גם היום. רוצחיו הצליחו לקפד את חייו אבל עבור רוב רובו של העם הם לא הצליחו לקפד את להט האמונה שלנו בצדקת דרכנו. גנדי בוודאי היה שמח לשמוע זאת".

יו"ר האופוזיציה הרצוג אמר בישיבה: "הפרסומים בשנה האחרונה בעניינו של זאבי, במיוחד בתכנית התחקיר 'עובדה', חשפו עדויות למעשים חמורים וקשים מאוד. למרות שזאבי איננו בין החיים ולא יכול להשיב על הטענות, אי אפשר להתעלם בנושא ערכי ומהותי מאוד הנוגע ליחסים בין נשים וגברים בחברה, לא ניתן להתעלם מן הטענות ולעבור עליהן לסדר היום. זוהי עננה שללא ספק מעיבה על דמותו. וכפי שאמר כבוד הנשיא לפני שעה קלה באזכרה לגנדי בהר הרצל, 'המתים אינם יכולים לטהר את שמם'". ואולם, הדגיש: "זהו רצח שר בממשלת ישראל, מפקד ואלוף בצה"ל בידי מחבלים שפלים הוא אירוע שחובה עלינו לציין ולהפיק ממנו את מלוא הלקחים. זה מעל לכל ויכוח ומחלוקת".

(עדכון ראשון: 14:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully