וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגרית, עו"ד ועיתונאי עשו "טרור ברשת": אישום תקדימי על "שיימינג"

6.4.2017 / 19:35

הבלוגרית לורי שם טוב, העיתונאי מוטי לייבל, ועורך דין צבי זר הואשמו בשורה ארוכה של עבירות, בין השאר על החוק למניעת הטרדה מינית וחוק הנוער. לפי כתב האישום, הם הכפישו גורמים רשמיים במדינה, בהם שופטים ושוטרים, וגם חשפו באינטרנט פרטי קטינים נזקקים

צילום: אבי כהן

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) כתב אישום בפרשת "טרור ברשת" נגד הבלוגרית לורי שם טוב, בת 47, העיתונאי מוטי לייבל, בן 46, ועורך דין צבי זר, 51, הכולל שורה ארוכה של עבירות, שרובן עוסק ב"שיימינג" באינטרנט. כתב האישום התקדימי כולל 91 אישומים בעבירות של החוק למניעת הטרדה מינית, הגנת הפרטיות, חוק הנוער, חוק איסור לשון הרע, חוק המחשבים וחוק בתי המשפט.

במסגרת פעילותם העבריינית, שמו להם הנאשמים למטרה, באופן מוצהר וגלוי, להכשיל ולעכב את פעילות גורמי המדינה השונים בטיפול במקרים המגיעים לפתחם, כמו גם לפגוע פגיעה אישית באותם גורמים, כשהחלטת גורמי המדינה הללו, מעשיהם או התנהלותם, לא נשאה חן בעיניהם. בנוסף לפעילותם נגד גורמי המדינה, פגעו הנאשמים בקטינים המטופלים במערכות הרווחה והמשפט, בכך שפרסמו את פרטיהם ואת תמונותיהם מתוך הליכים חסויים שנועדו להגן על טובתם ואף את פרטי משפחות אומנה ומשפחות מאמצות. הכול נעשה במטרה לחבל בהליכי האימוץ של אותם קטינים.

לקריאה נוספת:
המשרד לביטחון הפנים: כל ילד שלישי בישראל סובל משיימינג ברשת
טל מוסרי סיפר בכנסת על השיימינג שעבר: "זו עבירה לכל דבר"
"ההיא מפרשת בוכריס": שיימינג לאישה הלא נכונה חושף את סיוט המתלוננות

מוטי לייבל ולורי שם טוב בלוגרים חברתיים. פייסבוק, אתר רשמי
הואשמו ב"שיימינג" ברשת. לייבל ושם טוב/אתר רשמי, פייסבוק

פעילות הנאשמים הופנתה בעיקר נגד עובדי ציבור, בהם עובדים סוציאליים, שופטים, שוטרים, תובעים משטרתיים ופרקליטים. הם הפעילו בשיטתיות מערך אתרי אינטרנט ודפי אינטרנט שונים בפייסבוק, שם הם פרסמו תכנים בוטים ומבזים בנוגע לעובדי הציבור. זאת, במטרה להלך עליהם אימים, לפגוע במהלך עבודתם, לרפות את ידיהם, להטרידם ולפגוע בפרטיותם. בהמשך הם פרסמו תכנים גם נגד מתלוננים שאינם עובדי ציבור.

הנאשמים לא הסתפקו בפעילות ברשת, אלא גם הגיעו לבתי המגורים של עובדי ציבור, שם עמדו וקראו נגדם באמצעות מגפון קריאות מבזות ומכפישות כדי שיגיעו לאוזני עובדי הציבור, בני משפחותיהם ושכניהם. במסגרת פעילות זו, צילמו סרטונים המתעדים את הפעילות, שאותם פרסמו באינטרנט.

על פי אחד האישומים, שם טוב, המייוצג על ידי עו"ד אפרים דמרי, פרסמה את תמונתה של שופטת במדי אס-אס במחנה ההשמדה טרבלינקה. "הסלקציות הללו יותר קשות יום-יום בישראל, כנראה היהודים הם עם שאוהב שואה, שכן יהודים אנשים כמו אותה (שם שהוסר) עוד רוצות שימחאו להם כפיים", כתבה והוסיפה: "ידענו שיהיה רק זמן עד שגברים יתאבדו בגללה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

כינתה שופטת "זנזונת פמינאצית נאלחת"

על תובע משטרתי כתבה: "הוא מומחה בתפירת תיקים נגד גברים חלאה שאין כדוגמתה". בהמשך הוסיפה, "הוא התחתן עם שוטרת (שם שהוסר) השרמוטה שכל המשטרה שכבה איתה", וצירפה תמונה של השניים בחתונתם. שם טוב קראה לשופטת כי היא "זנזונת פמינאצית נאלחת".

שם טוב גם טענה כי נדב סלע, שחשוד ברצח אשתו במגדל עשה זאת כי תפס אותה בוגדת בו. לפרסום זה היא צירפה קטע וידאו של אישה אחרת המבצעת מין אוראלי בגבר. השמועה נפוצה עד שהמשטרה נדרשה להבהיר כי הפרסום שקרי. גם האישה נאלצה להודות שזו היא בסרטון ולא הנרצחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully