וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל מוסרי סיפר בכנסת על השיימינג שעבר: "זו עבירה לכל דבר"

1.8.2016 / 23:12

בכנס בנושא האלימות ברשת בוועדה לזכויות הילד סיפר כוכב הילדים כי סבל מהתופעה. "מדובר בילדים שחושבים שזו בדיחה". השר לביטחון הפנים: "מדובר באחד הנושאים שהכי מטרידים את האזרחים"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

(יו"ר מועצת התלמידים של מחוז תל אביב, בפברואר: תופעת השיימינג מקיפה וחמורה)

הוועדה לזכויות הילד קיימה היום (שני) דיון בנושא תופעת השיימינג ברשתות החברתיות, שבו השתתפו בין היתר יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני) וכוכב הילדים טל מוסרי, שסיפר על האלימות המילולית שחווה ועל הדרך שבה התמודד עמה.

"פעם היו כותבים טוקבקים ולא ידעת מי עומד מאחוריהם", אמר מוסרי. "היום כותבים עלייך ואתה נכנס לעמוד ורואה מי כותב. מדובר בילדים נורמטיביים לכל דבר". מוסרי סיפר כי החליט לא לשתוק, ולענות לילדים שקראו לי בשמות גנאי ברשת. "הם נדהמו, הפליא אותם שאני קורא את מה שהם כותבים. הם חשבו שהם מספרים מעין בדיחה. הם קיבלו ממני הודעה: 'חבל שאתה מפיץ רוע, קללות ושנאה, חבל שאתה לא כותב אהבה ושמחה'. מיד הם מחקו וכתבו סליחה, לא התכוונתי. אני רואה אותם היום כותבים את ההיפך, שהם מכירים אותי ומה שנכתב עלי לא נכון".

"פעולה קטנה ברשת ותגובה מהירה יכולה לשנות ומהר", הדגיש מוסרי. "כך החלטתי להתגייס גם אני למאמץ, כמי שעובד יותר מ-20 שנה עם ילדים ומבין את השפה שלהם מאוד. אני שמח שהמשרד לביטחון הפנים והמשטרה נמצאים בעניין הזה, לאו דווקא בפן הפלילי. ילדים לא מבינים שהם עוברים עבירה, שיימינג זו מילה יפה מדי. הילדים, הוריהם והמורים צריכים להבין שזו עבירה, פגיעה לכל דבר".

עוד בוואלה! NEWS:
בשעת השיא: הפסקת חשמל במערכת הרמזורים בצמתים המרכזיים בגוש דן
נתניהו מגיב לסערה: "פוליטיקאים מנסים לשאת חן בעיני התקשורת"
מקיין: "דברי טראמפ על החייל המוסלמי לא משקפים את עמדת המפלגה"

טל מוסרי, השר גלעד ארדן וח"כ רוויטל סוויד – בוועדה לשלום הילד. דוברות הכנסת, יוסי זמיר, ספק 500
"פעולה קטנה ברשת ותגובה מהירה יכולה לשנות". מוסרי עם השר ארדן וח"כ שסויד בכנסת, היום/ספק 500, דוברות הכנסת, יוסי זמיר

"מדובר באחד משלושת הנושאים שהכי מטרידים את אזרחי מדינת ישראל", אמר השר ארדן בדיון והוסיף כי הרשתות החברתיות הן אמנם דבר חיובי, אך טמונות בהן סכנות לבני הנוער. "אי אפשר להפריז בנושא חשיבות הרשתות החברתיות", ציין השר. "אני אב לארבעה ילדים ובחופש אני מצליח לעיתים לנתק אותם מהמסך. ככל שיש טוב ברשת הילדים נחשפים לזה, וככל שיש דברים רעים הילדים נחשפים להם בכמות אדירה מהזמן שלהם, לדברים שליליים ולהעלבות, לעיתים גם לדברים פליליים. סימנו את הנושא הזה כיעד".

במהלך הדיון הציגו נציגי המשרד לביטחון הפנים את המערך הלאומי למניעת אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער ברשת (מערך מאו''ר) שהולך ומתגבש. המערך יאגד תחתיו משרדי ממשלה, את המשטרה וגופים אזרחיים רלוונטיים. "אנו נתקלים יום יום באותם נפגעים", אמר ניצב צחקי. "נכון שאנחנו נמצאים באזור הפלילי, אבל גם האזורים האפורים הם לא פחות אלימים ואיומים. הנושא נמצא אצלנו במרכז, וניקח חלק במוקד הלאומי שיחבר את כלל הגופים. נפעל לאתר את הנפגע, להוריד תכנים, לחבר את הפרקליטות, משרד הרווחה ומשרד החינוך. זה לדעתנו מתכון מנצח".

יו"ר הוועדה, ח"כ שאשא ביטון, שיבחה את מערך מאו"ר המתהווה, וציינה כי "אנחנו בנקודת התקדמות משמעותית בתוכנית של המשרד לביטחון הפנים, ונבקש לקבל הדגמה בקרוב. הורים, חינוך, מודעות ואכיפה הם גורמים מאוד משמעותיים בהליך הטיפול. בכוח המשטרה להרתיע ולהורים חלק מאוד משמעותי להיות שם במרחב, לשאול שאלות, לראות באיזה קבוצות הילדים חברים בווטסאפ. אנחנו צריכים להיות שם, ולתת להם את הביטחון לפנות אלינו. אם ירגישו בושה לא יפנו אלינו שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully