וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגיב לסערה: "פוליטיקאים מנסים לשאת חן בעיני התקשורת"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד לביקורת נגדו ברקע דחיית שידור התאגיד הציבורי: "התחרות בתקשורת תעביר את הכוח לציבור". השרה גמליאל כינתה את רגב פאשיסטית ואילו כחלון אמר כי הממשלה "צריכה חופשה". גם באופוזיציה תוקפים. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, מאצ'י הוף עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד למשבר החמור בקואליצייה, על רקע דחיית שידורי תאגיד השידור הציבורי. "אני מבין שיש פוליטיקאים שרוצים לשאת חן בעיני התקשורת, ולכן לקחתי על עצמי את תפקיד שר התקשורת כי אני יכול לעמוד מול כל ההתקפות", אמר נתניהו. "התפקיד שלנו הוא לא להתיישר עם אינטרסים כלכליים או פוליטיים כדי לקבל תשדירי שירות במהדורות החדשות. התפקיד שלנו זה לעשות מה שנכון לציבור. ומה שנכון לציבור זה תחרות, תחרות ועוד תחרות", אמר בהתייחס לרפורמות המתוכננות בתחום.

"מדברים על שליטה בתקשורת? התחרות היא ההפך הגמור מזה. היא תעביר את הכוח לציבור, לאזרחי ישראל. הם שיחליטו ויבחרו. זה לא סוד שחלקים גדולים של הציבור מודרים מהתקשורת הישראלית ולא מקבלים ביטוי. התחרות תביא לידי כך שמגוון הרבדים והדעות בחברה יבואו לידי ביטוי. תנו לציבור את הזכות לבחור".

לקריאה נוספת:
גמליאל על רגב: "חוסר הבנה בדמוקרטיה"; כחלון: "הממשלה צריכה חופשה"
הליכוד: "בנט ושקד פוגעים בנתניהו"; הבית היהודי: "נגמרו ימי ילדי הכאפות"
הרצוג מבהיר: "אני לא נכנס לממשלת נתניהו, הפרק הזה מאחוריי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בביקור במרכז למידה חמד"ע תל אביב. נובמבר 2015. מוטי מילרוד, הארץ
השלכת רפש וחילופי האשמות. נתניהו ובנט/הארץ, מוטי מילרוד

דבריו של נתניהו מגיעים לאחר בוקר סוער, שלווה בהשלכת רפש בין חברי הקואליציה; בשעות האחרונות פרסמו הליכוד והבית היהודי הודעות חריפות אחת נגד השנייה והאשימו כל אחת בתורה בתמיכה במפלגות השמאל.

הסערה הפוליטית מתרחשת בכמה זירות; שרת התרבות והספורט מירי רגב התרעמה אתמול בישיבת הממשלה על כך ששר התקשורת לא יוכל לשלוט במינויים בתאגיד השידור הציבורי. בתגובה, תקפה אותה יריבתה מהסיעה, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, ואמרה בריאיון לגלי צה"ל כי הדברים "גובלים בפאשיזם". רגב פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה ולמזכיר הממשלה בדרישה שיחקרו מי הדליף את דבריה, בטענה כי המהלך נועד לפגוע בה "בכוונת זדון".

באותה ישיבת ממשלה אושר החוק לדחיית עליית שידורי התאגיד. ארבעה שרים נמנעו מתמיכה בו: השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שהוביל את החקיקה לסגירת רשות השידור בקדנציה הקודמת כשר התקשורת; השרה גמליאל; והשרים נפתלי בנט ואיילת שקד מהבית היהודי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג במליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
טוענת שמנסים לפגוע בה "בכוונת זדון". רגב/נועם מושקוביץ

הימנעותם של שרי הבית היהודי עוררה כנראה את זעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמה שעות לאחר מכן, בתדרוך של הליכוד, שפורסם אתמול בחדשות 2, נמסר כי "בנט ושקד הם יקירי השמאל ונוני מוזס, שתומכים במאמצים הבלתי נלאים שלהם לפגוע בראש הממשלה נתניהו ובשלטון הליכוד".

בתגובה, פרסמה המפלגה הודעה חריגה בחומרתה נגד נתניהו ומנו את "הישגיו" בשנים האחרונות. "הוא שוב יורה בנגמ"ש. כמו שירה בנגמ"ש כשהצביע בעד ההתנתקות והריסת גוש קטיף, כמו שירה בנגמ"ש כששחרר הכי הרבה מחבלים בתולדות המדינה, כשהקפיא בנייה, כשנכנע לחמאס, וכמו כשהכריז על הקמת פלסטין בבר-אילן, וכאשר הוא סופר כיפות של כתבים דתיים בתקשורת.

בכך לא תמה הסערה. הליכוד השיבו אש ומיהרו לתקוף את יו"ר הבית היהודי. "בנט בפאניקה כי הוא יודע את האמת. מי שנבחר בקולות הימין משמר את מורשתו של דרוויש בבתי הספר של ילדי ישראל ונאבק בכל דרך לשמר את ההגמוניה של השמאל בתקשורת. בנט כבר מזמן לא בתוך הנגמ"ש. יחד עם האח לפיד הוא כל הזמן חופר מנהרות מתחת לשלטון הליכוד.

"מי שהתגייס לטובת האינטרסים של נוני מוזס לסגור את 'ישראל היום' כדי לזכות בעוד כותרת מחמיאה ב'ידיעות אחרונות' ועוד ליטוף ב-Ynet, אינו דואג לתקשורת חופשית".

הרצוג: "נתניהו רוצה תקשורת כפופה ומושפלת"

במקביל למשבר הקואליציוני, רמז נתניהו ליו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, כי ניתן להרחיב את הממשלה. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הדף הרצוג את ההצעה: "את הבדיחה הזאת שמענו מספיק. אני לא נכנס לממשלת נתניהו, הפרק הזה מאחוריי. הייתה לנתניהו הזדמנות למהלך היסטורי דרמטי, לחלוקת שלטון שיכולה הייתה להוביל לגוש מרכזי בארץ ולמהלך מדיני שמחייב צעדים אמיצים מול הפלסטינים, אבל הוא העדיף להקים ממשלת ימין צרה. זאת הבעיה שלו".

הרצוג התייחס בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני למשבר סביב התאגיד ואמר כי ראש הממשלה רומס את התקשורת החופשית בישראל. "נתניהו רוצה להיות פידל קסטרו ישראלי עם תקשורת כפופה, מושפלת, שפוטה. הדברים של רגב וח"כ דוד ביטן, שהתקשורת 'חופשית מדי', הם לא פליטות פה ולא טעות – ככה חושב נתניהו. זה בדיוק מה שהוא מצפה מהם להגיד".

ח"כ ציפי לבני הצטרפה לדבריו ואמרה כי "כולנו" צריכים לעזוב את הממשלה. "כחלון צודק. צריך לשחרר את הממשלה לחופשה ולשחרר אותנו מהם - ללא תשלום וללא תאריך חזרה. ואם הוא חושב כך, הוא לא יכול להישאר עוד רגע אחד בממשלה".

ראיון לאלופן וואלה עם ח"כ הרצוג על הויעדה אתמול במפלגת העבודה - מתוקן. מערכת וואלה!
"נתניהו רוצה להיות פידל קסטרו". הרצוג/מערכת וואלה!

יו"ר המחנה הציוני אמנם ניצח אתמול ברוב מוחץ בהצבעה בוועידת המפלגה על מועד הבחירות ליו"ר, אולם התקבל בקריאות בוז צורמות על ידי עשרות פעילים. בתגובה, איים הרצוג לגרשם מהמפלגה, ועורר את זעמה של יריבתו מהבית, ח"כ שלי יחימוביץ'.

"נתניהו זרק לעברנו עצם מרוטה, וחשב שנחזור על ארבע, מקשקשים בזנב. מאז, הרצוג חזר 200 פעם על כך שכינו אותו כלב וההתבכיינות הזאת לא מעוררת כבוד רב", תקפה יחימוביץ' את הרצוג בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully