וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג מבהיר: "אני לא נכנס לממשלת נתניהו, הפרק הזה מאחוריי"

1.8.2016 / 12:25

יו"ר העבודה האשים בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את יחימוביץ' בכך שארגנה את שריקות הבוז בוועידת המפלגה: "היא לא יכולה לשקר כל היום". כמו כן, התייחס לאמירתו של נתניהו, לפיה "יש סיבות טובות להרחיב את הממשלה": "הוא צריך ללכת"

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג התייחס היום (שני) בראיון לאולפן וואלה! NEWS לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שהוא עדיין מעוניין להרחיב את הממשלה, וציין כי "משאיר את הדלת פתוחה". "את הבדיחה הזאת שמענו מספיק. אני לא נכנס לממשלת נתניהו, הפרק הזה מאחוריי", הבהיר הרצוג. "הייתה לנתניהו הזדמנות למהלך היסטורי דרמטי, לחלוקת שלטון שיכולה הייתה להוביל לגוש מרכזי בארץ ולמהלך מדיני שמחייב צעדים אמיצים מול הפלסטינים, אבל הוא העדיף להקים ממשלת ימין צרה. זאת הבעיה שלו".

הרצוג הוסיף: "הייתה הזדמנות אחת גדולה שבחנתי אותה ברצינות, כדי שאני אוכל להיות שקט עם מצפוני כמנהיג אם יש הזדמנות. נתניהו, אחרי שסירב לשים את ההבנות המדיניות על השולחן ולאחר שבחר ללכת עם ליברמן, בנה ממשלה ימנית עם בנט, ליברמן ומפלגתו". לדבריו, "לגיטימי לבחון את הדברים אבל כל אחד עשה את בחירתו ואת נתניהו צריך לשלוח הביתה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
גמליאל תוקפת את רגב: "אמירות מפחידות, חוסר הבנה בדמוקרטיה"
"הוא רצה להרוג את הילד": תמלילי חקירתה של האם ההרה שהוכתה
בשם הבן: המשפחה המוסלמית שרבה עם טראמפ – וריגשה את אמריקה

יו"ר מפלגת העבודה – יצחק הרצוג – כנס מפלגת העבודה בבית החייל בתל אביב. מאצ'י הוף
הרצוג בוועידת מפלגת העבודה, אתמול/מאצ'י הוף

הוא אף התייחס להארכת כהונתו בשנה נוספת, שלפני ההצבעה עליה אתמול פרצה סערה בוועידת המפלגה, שכללה קריאות בוז לעבר היו"ר. "שורקי הבוז היו מאורגנים ובאו על מנת לפוצץ את הועידה, זה היה מהלך מתוכנן על ידי אנשיה של שלי יחימוביץ'", האשים הרצוג, והוסיף: "אנחנו ידענו שיש אפשרות שהוועידה תתפוצץ. לא רצינו בשום אופן שזה יקרה, כי לאנשים נמאס מהתרבות של האלימות והבוטות". לאחר הסערה עברה המפלגה להצבעה "והרוב הדומם אמר את דברו ובגדול", העיר הרצוג.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בנימין נתניהו ראש הממשלה במליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
"משאיר את הדלת פתוחה". נתניהו/נועם מושקוביץ

הרצוג לא חסך בביקורת נגד אנשי המפלגה. "לא הייתה בעיה הם היו עולים על הבמה ומנמקים את עמדתם, כמקובל במפלגה דמוקרטית. זה היופי במפלגה דמוקרטית - יש ועידות של אנשים שמדברים בעד ונגד. בימים האחרונים, אחרי שהופיעו תחת כל עץ רענן בהשתלחות ובפראות, כשהגיע הרגע לעמוד על במה מול הוועידה הם נאלמו דום ותחת זאת שלחו את אנשיהם לעשות רעש".

יו"ר המפלגה טען כי התנהגות זו היא פחדנית, וכי מדובר ב"תרבות של 'לה פמיליה'". את עיקר הביקורת שלו הפנה לח"כ שלי יחימוביץ', וטען כי היא מנסה באופן עקבי "לקעקע את היכולת של מהפלגה לתפקד באמירות בוטות וגסות ובמסע הסטה שנמשך יותר משנה ללא הרף, כלפיי וכלפי המפלגה. היא לעולם לא תגיד מילה טובה עליי או על הסיעה. היא החרימה את הסיעה במשך שנה רק כדי לומר שלא מוכנה להנהגה דו-ראשית".

בוז'י הרצוג ושלי יחימוביץ' בישיבת סיעה של מפלגת העבודה. טלי מאייר
הרצוג ויחימוביץ'/טלי מאייר

על אף שאתמול ביקשה יחימוביץ' להבהיר כי לא כינתה את הרצוג "כלב", הוא טען כי השוותה אותו ל"כלב הולך על ארבע", ואף חילקה לו ציונים. "זאת תרבות בריונית שאני בא לעקור מהשורש. כל עם ישראל שמע אותה בראיונות אין ספור אומרת כי 'נתניהו שלח לי עצם שאחזור על ארבע', על מה היא מדברת? אי אפשר כל היום לשקר. אחר כך שמעתי אותה מסבירה שהיא מתכוונת למפלגה", טען, והדגיש כי "הוויכוח הוא לא על המונח אלא על ההתנהגות. נמאס מההתנהגות שלה שמשפילה ומבזה".

הרצוג טען כי אם היה מביא לקיום בחירות לראשות המפלגה באופן מידי, "היו אומרים שזה מחטף". "אמרתי שנעשה את זה עוד שנה ונאפשר לכוחות חדשים להיכנס, אני מדבר עם אנשי צבא וביטחון, חברה וכלכלה ומנסה להביא אותם למפלגה", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully