וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד: "בנט ושקד פוגעים בנתניהו"; הבית היהודי: "נגמרו ימי ילדי הכאפות"

1.8.2016 / 9:50

אחרי שמפלגת השלטון טענה כי שר החינוך ושרת המשפטים הם "יקירי השמאל שפוגעים בראש הממשלה", הודיעה מפלגתם כי "נתניהו יורה בתוך הנגמ"ש". בבית היהודי תקפו: "נתניהו מתחנף לימין ולדתיים - ואחרי הבחירות זורק אותם". גמליאל: "האמירות בישיבת הממשלה גובלות בפאשיזם"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: ח"כ דוד ביטן וח"כ שלי יחימוביץ על פירוק התאגיד באולפן וואלה! NEWS)

"נתניהו שוב יורה בתוך הנגמ"ש, נגמרו ימי ילדי הכאפות" - כך הגיבו הבוקר (שני) בחריפות בבית היהודי להתקפה של הליכוד אתמול בעקבות חילופי הדברים הקשים בישיבת הממשלה שבה אושרה דחיית עליית תאגיד השידור הציבורי. בתדרוך של הליכוד, שפורסם אתמול בחדשות 2, נמסר כי "בנט ושקד הם יקירי השמאל ונוני מוזס, שתומכים במאמצים הבלתי נלאים שלהם לפגוע בראש הממשלה נתניהו ובשלטון הליכוד".

בבית היהודי השיבו אש להאשמת הליכוד ומנו את "הישגיו" של ראש הממשלה בשנים האחרונות. "נתניהו שוב יורה בתוך הנגמ"ש. כמו שירה בנגמ"ש כשהצביע בעד ההתנתקות והריסת גוש קטיף, כמו שירה בנגמ"ש כששחרר הכי הרבה מחבלים בתולדות המדינה, כשהקפיא בנייה, כשנכנע לחמאס, וכמו כשהכריז על הקמת פלסטין בבר-אילן, וכאשר הוא סופר כיפות של כתבים דתיים בתקשורת".

לפי הודעת הבית היהודי, הם לא מתכוונים להבליג לדבריו של נתניהו, שאותת אתמול למחנה הציוני כי הוא מעוניין שיצטרפו לקואליציה. "והכי מגוחך, שהוא יורה בנגמ"ש כדי להכניס לתוכו את בוז'י, שפיר, מיכאלי ויוסי יונה. רגע לפני הבחירות הוא תמיד מתחנף לציבור הימני והדתי ('היכנסו מתחת לאלונקה'), ודקה אחרי הבחירות הוא זורק אותם ובז להם. נגמרו ימי ילדי הכאפות".

לקריאה נוספת:
ח"כ ביטן יוזם חקיקה לסגירת תאגיד השידור: "יחסוך כסף למשלם המסים"
הבדיקה בעניין נתניהו: החוקרים הגיעו עם צו חיפוש למשרד פרסום
ח"כ ביטן יוזם חקיקה לסגירת תאגיד השידור: "יחסוך כסף למשלם המסים"

נפתלי בנט ובנימין נתניהו. נועם מושקוביץ
"נגמרו ימי ילדי הכאפות". בנט ונתניהו/נועם מושקוביץ

בתום ישיבת ממשלה סוערת, שבה התפתחו עימותים קולניים בין השרים, אושר אתמול בממשלה החוק לדחיית עליית תאגיד השידור הציבורי. בהצבעה נמנעו ארבעה שרים: ארדן, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, והשרים בנט ושקד. במהלך הישיבה אמר שר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס כי בבית היהודי מעוניינים בהקמת התאגיד בהקדם כי הם "מכניסים לשם מפד"לניקים" והוסיף כי "אין שם ליכודניקים, אין שם פריפריה, אין שם מזרחים".

שקד הגיבה בתקיפות. "נמאס מההתבכיינות שלכם – אתם מ-1977 בשלטון ורק מייללים. יש לכם עיתון משלכם – מה אתם מקטרים?", עקצה בהתייחסה לעיתון "ישראל היום". לדבריה, "שידור ציבורי צריך להיות מאוזן ימין-שמאל, דתיים-חילוניים ופריפריה. אני מאמינה שעושים את זה ואם לא - אז צריך לדאוג לזה".

יו"ר מפלגת העבודה – יצחק הרצוג – כנס מפלגת העבודה בבית החייל בתל אביב. מאצ'י הוף
"סיבות טובות להרחבת הממשלה". הרצוג בוועידת מפלגת העבודה, אתמול/מאצ'י הוף

השרה גמליאל תקפה הבוקר אף היא את ההתבטאויות שנאמרו בישיבת הממשלה. "נשמעו אתמול אמירות בממשלה הגובלות בפשיזם", אמרה הבוקר בריאיון לגלי צה"ל.

נתניהו להרצוג: דלתה של הממשלה פתוחה

בתוך כך, נתניהו הבהיר אתמול בשיחה עם תא כתבים מדיניים כי לא הרים ידיים נוכח האפשרות שהמחנה הציוני יצטרף לממשלתו. הוא הבהיר כי אין מגעים בנושא, אך הוא "משאיר את הדלת פתוחה". דבריו נאמרו על רקע כינוס ועידת מפלגת העבודה לדיון על הבחירות ליו"ר, שבהן זכה יצחק הרצוג לניצחון מוחץ חרף קריאות הבוז שקיבלו את פניו.

לדבריו, "יש סיבות טובות" שבגינן הוא מעוניין בהרחבת הממשלה. נתניהו אמר כי האתגרים שמדינת ישראל ניצבת מולם מצד אחד, וההזדמנויות שעומדות לפניה מצד שני, מצדיקים ממשלה רחבה.

(עדכון ראשון: 08:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully