וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה נגד הקמת ההתנחלות החדשה: "מחבלת בסיכוי לשתי מדינות"

1.4.2017 / 0:46

אחרי ארה"ב והאו"ם, גם בממלכה גינו את ההחלטה ליישב את מפוני עמונה בעמק שילה: "ההכרזה מנוגדות לחוק הבינלאומי", אמר שר החוץ בוריס ג'ונסון, "כידיד אמת של ישראל, אני דוחק בה שלא לנקוט צעדים המרחיקים אותנו מהמטרה המשותפת של שלום וביטחון"

עריכה: שניר דבוש

שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון גינה אמש (שישי) את החלטת ישראל לבנות התנחלות חדשה בעמק שילה שבבנימין. בהודעה שפרסם משרד החוץ אמר ג'ונסון כי "בריטניה מגנה בתקיפות את החלטת ממשלת ישראל להקים התנחלות חדשה בגדה המערבית – לראשונה זה 25 שנים. אני מאוכזב גם מכך שישראל מתכננת להכריז על קרקעות נוספות בגדה המערבית כ'אדמות מדינה', ולקדם תוכניות לבניית כמעט 2,000 יחידות דיור, על אף הדאגה מכך בקהילה הבינלאומית".

לדבריו של ג'ונסון "הכרזות כאלה מנוגדות לחוק הבינלאומי ומחבלות בסיכוי לפתרון של שתי מדינות לשני העמים. כידיד אמת של ישראל, וככזה שנאבק עמה נגד דעות קדומות וביקורת לא הגיונית, אני דוחק בישראל שלא לנקוט צעדים כאלה, המרחיקים אותנו מהמטרה המשותפת של שלום וביטחון; ומקשים על יצירת יחסים חדשים בין ישראל לעולם הערבי".

ג'ונסון התייחס להחלטת הקבינט הביטחוני-מדיני מאתמול, לפיה תוקם התנחלות חדשה בעמק שילה למפוני עמונה. זאת, בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו דן עם וושינגטון בריסון אפשרי בבנייה בהתנחלויות.

המועמד הנבחר למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. AP
"החלטה שחותרת תחת פתרון שתי המדינות". גוטרש/AP

גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הביע את אכזבתו מהחלטת הקבינט ומסר כי הוא מאוכזב ומודאג מהחלטתה של ישראל לבנות התנחלות חדשה בעמק שילה שבבנימין. "המזכ"ל הדגיש שוב ושוב שאין שום תכנית ב' עבור הישראלים והפלסטינים לחיות יחד בשלום ובביטחון, הוא מגנה כל פעולה חד-צדדית כמו זו הנוכחית, שמאיימת על השלום וחותרת תחת פתרון שתי המדינות", אמר דוברו.

לפי החלטת הקבינט מאמש, ההתנחלות החדשה עבור מפוני עמונה תוקם במאחז גאולת ציון שבעמק שילה. ההצבעה עברה פה אחד בקבינט ומשם למשאל טלפוני בין שרי הממשלה. גאולת ציון הוא המקום שאליו ביקשו תושבי עמונה המפונים לעבור, זאת על אף שלא נכלל ברשימת החלופות שהציעה להם המדינה.

המאחז עמונה במהלך הריסת המבנים האחרונים לאחר פינויו מתושבים ומפגינים, 8 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
פינוי המבנים ממאחז עמונה/ראובן קסטרו

גאולת ציון נמצא כיום בשטחי ההתנחלות שילה, ולצורך הקמת ההתנחלות החדשה "ייגררו" משילה שטחים שבהם יגורו מפוני עמונה. התושבים הודו לשרים על החלטתם ובירכו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "שלמרות כל הלחצים עמד, בסופו של דבר, בהתחייבותו להקים ישוב חדש ביהודה ושומרון".

בדצמבר אימצה מועצת הביטחון של האו"ם את החלטה 2334, שדרשה מישראל לעצור כל בנייה בהתנחלויות, זאת לאחר שארצות הברית נמנעה מההצבעה. אז, הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ וישראל קראו לוושינגטון להטיל וטו.

(עדכון ראשון: 17:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully