וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן על ההתנחלות החדשה למפוני עמונה: "טראמפ הביע את דאגתו"

31.3.2017 / 1:31

בהודעה שפרסם בכיר בממשל הוזכרה שוב ההסתייגוית האמריקנית מהרחבת ההתנחלויות, אך הובהר כי היא חלה על בנייה עתידית. על אישור 2,000 יחידות הדיור נאמר כי ההחלטה התקבלה לפני שהובהרו ציפיותיו של טראמפ. "הובטח לנו שעמדתנו תילקח בחשבון בעתיד"

עריכה: שניר דבוש

הבית הלבן הגיב הלילה (שישי) להודעת הקבינט המדיני-ביטחוני על בניית התנחלות חדשה למפוני עמונה. בכיר בבית הלבן אמר כי "הנשיא טראמפ הבהיר הן באופן פומבי והן בשיחות פרטיות את דאגותיו בנוגע להתנחלויות". מנוסח ההודעה משתמעת הסתייגות מן המהלך, אך בדברים שנמסרו מן הבית הלבן לא נמתחה ביקורת ישירה על ההחלטה או על פרסום המכרזים ל-2,000 יחידות דיור נוספות בהתנחלויות. בתדרוך מפי הבכיר הודגש כי החלטות אלו התקבלו טרם גיבש הנשיא טראמפ את המדיניות שלו בנושא.

"כפי שהממשל הבהיר - בעוד שקיומן של התנחלויות אינו מכשול לשלום, בניה נוספת ובלתי מרוסנת אינה מקדמת את השלום", נמסר. "הממשלה הישראלית הבהירה כי מעתה ואילך, בכוונתה לאמץ מדיניות אשר לוקחת את דאגותיו של הנשיא בחשבון".

לגבי האישור לבניית 2,000 יחידות דיור, מסר הבכיר, בתדרוך שפורסם במקביל בכמה כלי תקשורת כי "יש לציין שאלו יחידות שהודעה על בנייתן נמסרה לפני שהנשיא הבהיר מה הציפיות שלו". דברים ברוח דומה נמסרו גם לגבי ההבטחה של נתניהו לבנות התנחלות חדשה למפוני עמונה. "מעתה ואילך, וככל שנתקדם בדיונים יותר מפורטים על האפשרות לקדם שלום בין ישראל לפלסטינים, הממשלה הישראלית הבהירה כי בכוונתה לאמץ מדיניות אשר לוקחת את החששות הללו בחשבון". עוד נכתב כי "נמשיך לפעול עם הישראלים, הפלסטינים ועם שחקנים נוספים באזור ליצירת תנאים שיאפשרו שלום. אנחנו מקווים כי כל הצדדים המעורבים יינקטו בצעדים הגיוניים מעתה ואילך".

עוד בוואלה! NEWS:
ניצחון נתניהו – ותבוסת עובדי התאגיד: המרוויחים והמפסידים מהמתווה
הקבינט אישר הקמת התנחלות חדשה למפוני עמונה בעמק שילה
אבו מאזן: טראמפ רציני לגבי פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו הראשון בקונגרס, וושינגטון.  1 במרץ 2017. רויטרס
"ההודעה נמסרה לפני הבהרתו את ציפיותיו מישראל". טראמפ/רויטרס

אתמול אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את הקמת ההתנחלות החדשה במאחז גאולת ציון, בעמק שילה שבבנימין. ההצבעה התקבלה פה אחד בקבינט, ועברה למשאל טלפוני בין שרי הממשלה.

גאולת ציון הוא המקום שאליו ביקשו התושבים המפונים לעבור, אף שלא נכלל ברשימת החלופות שהציעה להם המדינה לאחר הפינוי בתחילת פברואר. ממטה עמונה נמסר הערב: "תושבי עמונה מברכים על ההחלטה, נוכל לשקם את חיינו ולשמר את רקמת החיים שנוצרה במשך עשרים שנות קיומו של הישוב עמונה".

התושבים הודו לשרים על החלטתם ובירכו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "שלמרות כל הלחצים עמד, בסופו של דבר, בהתחייבותו להקים ישוב חדש ביהודה ושומרון". בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה: "נתתי התחייבות לאנשי עמונה, ואעמוד בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully