וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר הקמת התנחלות חדשה למפוני עמונה בעמק שילה

חודשיים לאחר פינוי עמונה, נמצא פתרון למשפחות המפונים, שיועברו, לבקשתם, לגאולת ציון. ההצעה אושרה פה אחד בקבינט, ועברה למשאל טלפוני בין שרי הממשלה. תושבי עמונה: "נוכל לשקם את חיינו, מצפים להיכנס לבתים כבר בקיץ הקרוב"

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: נתניהו מבטיח להקים יישוב חדש לתושבי עמונה)

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר אמש (חמישי) הקמת התנחלות חדשה למפוני עמונה במאחז גאולת ציון, בעמק שילה שבבנימין. ההצבעה עברה פה אחד בקבינט, ועברה למשאל טלפוני בין שרי הממשלה.

גאולת ציון היא המקום שאליו ביקשו התושבים המפונים לעבור, אף שלא נכללה ברשימת החלופות שהציעה להם המדינה לאחר הפינוי בתחילת פברואר. ממטה עמונה נמסר הערב: "תושבי עמונה מברכים על ההחלטה, נוכל לשקם את חיינו ולשמר את רקמת החיים שנוצרה במשך עשרים שנות קיומו של הישוב עמונה".

גאולת ציון נמצאת כיום בשטחי ההתנחלות שילה, ולצורך הקמת ההתנחלות החדשה "ייגררו" משילה שטחים שבהם יגורו מפוני עמונה.

התושבים הודו לשרים על החלטתם ובירכו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "שלמרות כל הלחצים עמד, בסופו של דבר, בהתחייבותו להקים ישוב חדש ביהודה ושומרון". בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה: "נתתי התחייבות לאנשי עמונה, ואעמוד בה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
האזור בו מפוני המאחז עמונה מתכננים לבנות את המאחז גאולת ציון, 9 בפברואר 2017. הילל מאיר, תצפית TPS
המאחז גבעת ציון, אליו יועברו מפוני עמונה/תצפית TPS, הילל מאיר

"אנו מצפים שההממשלה תוציא מיידית אל הפועל את החלטת הקבינט", נמסר ממטה עמונה, "ושכבר בקיץ הקרוב ניכנס לבתים שייבנו בישוב החדש. נוכח האכזבות הרבות שידענו, נמשיך לעמוד על המשמר כדי לוודא שכך אכן קורה ושהפעולות הנדרשות להקמות הישוב החדש מבוצעות לאלתר.

"אנו שמחים על כך שמאבקינו הצודק והדבקות בצדקת דרכנו הובילו להישגים רבים, אולם השיא של כל אלו הוא פריצת השכר והקמת ישוב חדש ביהודה ושומרון, לאחר למעלה מעשרים שנה בהם לא הוקמו ישובים ביהודה ושומרון".

יו"ר המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, מסר: "בהחלטה יש מסר לגורמי השמאל שתחת ישוב שייהרס יוקמו ישובים חדשים וחזקים יות. בשורה זו תסייע לנו להתחיל ולפעול למען עתיד טוב יותר למשפחות שגורשו מעמונה. אישור השיווקים וההכרזה על אדמות מדינה מחזקת את אחיזתנו בשנת היובל לשחרור יהודה ושומרון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, בארגון יש דין מסרו: "כשם שהממשלה היתה מוכנה לבצע שורה ארוכה של צעדים בלתי חוקיים כדי למנוע את פינוי עמונה, היא מוכנה כעת לעבור על החוק הבינלאומי ולהקים התנחלות חדשה. זוהי המשכה הישיר של מדיניות גזל הקרקעות הפלסטיניות בגדה המערבית".

אתמול פרסמה רשות מקרקעי ישראל עשרה מכרזים לבניית 1,992 יחידות דיור בארבע התנחלויות, מתוך כ-5,700 יחידות שאושרו לפני כחודשיים על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן. בניית היחידות אושרה לפני כחודשיים על ידי שר הביטחון, אביגדור ליברמן. על פי המכרזים שפורסמו, בביתר עילית ייבנו 612 יחידות דיור, באלפי מנשה 698 יחידות, בבית אריה 630 יחידות ובקרני שומרון 52 יחידות דיור.

בנוסף, הכריזה המדינה על כ-900 דונם כאדמות מדינה באזור עדי עד, גבעת הראה ועלי, "בהתאם לצרכים שעלו כתוצאה מסוגיות משפטיות" כפי שנמסר מלשכת ראש הממשלה.

(עדכון ראשון: 22:39)

לאחר פינוי עמונה - מכולות מובלות על גבי משאיות. פברואר 2017. מתי עמר, תצפית TPS
פינוי עמונה/תצפית TPS, מתי עמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully