וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפוני עמונה דורשים החלטת ממשלה על הקמת יישוב חדש - כבר בראשון

9.2.2017 / 13:35

המפונים רוצים להקים את היישוב החדש במאחז גאולת ציון שבגוש שילה, על אף שזה לא נכלל בחלופות שהציעה המדינה. היום יקימו התושבים מאהל מחאה מול הכנסת "עד לקבלת החלטת הממשלה על הקמת היישוב החדש"

צילום: אבי כהן, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: מפוני עמונה שבים לארוז את תכולת בתיהם לאחר הפינוי, בשבוע שעבר)

שבוע לאחר השלמת פינוי המאחז עמונה שבבנימין ערכו הלילה (חמישי) התושבים המפונים הצבעה והחליטו לדרוש להקימו מחדש על אדמות מדינה בגוש שילה. תושבי עמונה, השוהים מאז הפינוי במדרשה בהתנחלות עפרה, דורשים שהנושא יעלה בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון וכי האדמות שיוקצו עבורם יהיו בשטח המאחז גאולת ציון "מתוך הבנה כי המקום מתאים להקמת יישוב ללא עיכובים", לדבריהם. זאת, על אף שהמאחז לא נכלל באפשרויות שהציעה המדינה למפונים כחלופות – בהן, אדמות בסמוך להתנחלויות כוכב השחר, רימונים ואדם.

בהודעה מטעם מטה מאבק התושבים נמסר כי "בימים האחרונים סיירו תושבי עמונה במספר מקומות ברחבי בנימין על מנת למצוא מקום מתאים להקמת יישוב חלופי עבורם. האפשרויות שעמדו על הפרק היו מקומות עם היתכנות גבוהה להקמת יישוב, כולם על אדמות מדינה".

היום בשעה 16:00 יערכו המפונים מסיבת עיתונאים בגן הוורדים, מול משכן הכנסת בירושלים. זאת, כחלק מצעדי המחאה שנוקט מטה המאבק מול הממשלה – על מנת להביא להחלטה על הקמת יישוב חדש עבורם.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: מורה בן 27 מצפת חשוד בביצוע עבירות מין בתלמידי כיתה א'
האתגר החדש של צה"ל: תגובה בעזה פותחת חזית נוספת בסיני
שוטר חשוד באונס חיילת במהלך פעילות משותפת של צה"ל והמשטרה

מאהל מפוני המאחז עמונה, 9 בפברואר 2017. מטה המאבק עמונה, מערכת וואלה! NEWS
מאהל המחאה של התושבים יוצב מול הכנסת "עד להחלטת הממשלה". המפונים מכינים שלטי מחאה במאהל, היום/מערכת וואלה! NEWS, מטה המאבק עמונה
השטח בו מפוני המאחז עמונה מתכננים לבנות את המאחז גאולת ציון, 9 בפברואר 2017. מטה המאבק עמונה, מערכת וואלה! NEWS
"התיקון המתבקש הוא הקמת יישוב חדש ושיקום הקהילה". השטח במאחז גאולת ציון אליו רוצים המפונים לעבור/מערכת וואלה! NEWS, מטה המאבק עמונה

בהודעה שפרסם המטה מוקדם יותר נכתב כי "על פי התחייבות הדרג המדיני בהסכם עם תושבי עמונה, אמור ישוב הקבע לקום בחודשיים הקרובים תוך מתן צו אלוף להקמת אתר מגורים זמני בישוב הקבע עליו יוחלט". כחלק מצעדי המחאה יקימו התושבים מאהל מחאה מול הכנסת מהיום "ועד לקבלת החלטת ממשלה על הקמת היישוב החדש".

בהמשך נמסר כי "שבענו אכזבות ושבענו הבטחות. אין לנו עניין בדיבורים אלא במעשים. אחרי המכה הכואבת שספגנו, ואחרי העוול שנעשה בהחרבת היישוב שלנו, התיקון המתבקש הוא הקמת יישוב חדש ושיקום הקהילה".

מאהל מפוני המאחז עמונה, 9 בפברואר 2017. מטה המאבק עמונה, מערכת וואלה! NEWS
ילדים מחזיקים שלטי מחאה במאהל מול משכן הכנסת, היום/מערכת וואלה! NEWS, מטה המאבק עמונה

התושבים טענו עוד כי אינם מעוניינים "בתנאים משופרים או בפתרון קל. באנו לגור כאן באוהלים מול הכנסת, עד שהממשלה תעמוד בהתחייבות שלה. יש לנו כוחות לבנות ולנטוע, זה מה שייתן לנו כוח לקום מאבלנו, וזה מה שמגיע לעם ישראל לאחר הנזק העצום שנעשה".

אתמול אישרה מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי את קידומן של 14 תכניות הכוללות בניית כ-1,200 יחידות דיור ברחבי יהודה ושומרון. בין היתר אושרה הקמת שכונה חדשה בהתנחלות שבות רחל שבגוש שילה, ובה 98 יחידות דיור, שהייתה אף היא אחת החלופות שהמדינה התכוונה להציע למפוני עמונה. אולם, אישור הקמת השכונה החדשה מותנה בתיקון תחום השיפוט של ההתנחלות שילה הסמוכה. לאחר שיבוצע התיקון צפויות להתחיל העבודות להקמת השכונה החדשה.

תצלום אוויר של המאחז גאולת ציון בגוש שילה. שלום עכשיו, מערכת וואלה! NEWS
תצלום אוויר של המאחז "גאולת ציון". אדמות מדינה מסומנות בכחול/מערכת וואלה! NEWS, שלום עכשיו

בנוסף אושרו להפקדה מאות יחידות דיור ביישובים נוספים בגדה. בין היתר אושרו 323 יחידות דיור בכפר אדומים, 212 יחידות באורנית, 101 יחידות במצודת יהודה, 84 יחידות בנוקדים, 82 בגבעת זאב, 48 בנופים, 42 באלפי מנשה ו-10 יחידות בבית אריה. יחד עמן אושרו למתן תוקף תכניות בנייה ביישובים נוספים היכולות למעשה לצאת לפועל. כך למשל אושרו 70 יחידות דיור בבית"ר עלית, 60 יחידות בשבי שומרון ו-32 יחידות באפרת.

(עדכון ראשון: 12:45)

פינוי מבנים מהמאחז עמונה לאחר פינוי המשפחות והמפגינים, 6 בפברואר2017. תצפית TPS
תושב עמונה צופה בהריסת מבנים בשטח המאחז, השבוע/תצפית TPS
עצרת מחאה לאחר פינוי עמונה ולקראת פינוי תשעת הבתים בהתנחלות עפרה, 5 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
עצרת מחאה בעפרה נגד הריסת בתים בהתנחלות, השבוע/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully