וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתגר החדש של צה"ל: תגובה בעזה פותחת חזית נוספת בסיני

9.2.2017 / 10:00

הקשר בין חמאס לגורמי ג'יהאד עולמי, ובראשם דאעש בחצי האי, עלול לספק לצה"ל זירה נוספת אם תיפתח מערכה ברצועה. נראה כי לא במקרה, השיגורים מסיני מגיעים יומיים בלבד לאחר שצה"ל תקף בעזה בעקבות ירי רקטה

דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei

יומיים בלבד חלפו בין תגובת צה"ל לירי רקטה מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון, לירי הרקטות אמש מכיוון חצי האי סיני, ככל הנראה על ידי שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) המקום. קשה להניח כי אין קשר בין האירועים, כאשר מי ששיגר את הרקטה מהרצועה הם סלפים השואבים השראה מהג'יהאד העולמי. הם מקיימים לא רק קשר אידאולוגי רציף עם אנשי דאעש בסיני, אלא גם קשר מבצעי-צבאי הכולל אספקת אמצעי לחימה לרצועה.

גם הזרוע הצבאית של חמאס מנהלת קשר עם הסלפים ברצועה, לצד התנגחויות בהם בניסיון לשמור על השקט בגבול ישראל ולהימנע משיגורים. חמאס מבקש להתחמש ולהתחזק ולא מוכן לקבל הפרות של הפסקות אש שעלולות להפריע לו לעשות זאת. ואולם, מעל הכול, הזרוע הצבאית מקיימת קשר הדוק עם דאעש במחוז סיני.

שרידי יירוטים של כיפת ברזל באילת בבריכה במלון, 8 בפברואר. מדברים תקשורת, אתר רשמי
רסיס של טילי היירוט בבריכת מלון באילת, אמש/אתר רשמי, מדברים תקשורת

הקשר בין השתיים מתקיים בשטח: אמצעי לחימה מוברחים לרצועת עזה מסיני דרך המנהרות, ובתמורה חמאס גומל לארגון באימונים, בשיטות לחימה, במקלטים מפני הצבא המצרי ואף בטיפול בפצועים בבתי חולים. לפיכך, לא מן הנמנע כי גורמי ג'יהאד עולמי שיגרו את הרקטות בתגובה לפגיעה בתשתיות חמאס על ידי צה"ל מוקדם יותר השבוע.

במערכת הביטחון דובר עוד בתקופת מבצע "עמוד ענן" בשנת 2012 שאזור סיני הופך לבסיס עורפי עבור החמאס בסיוע נאמני המקום, וכי ביום פקודה יפתחו חזית נוספת מגבול סיני נגד ישראל. מאז ההתנתקות מרצועת עזה, תקף צה"ל באזור כמה פעמים בתגובה לפעילות טרור על הגבול מצרי-ישראלי: במקרה אחד בתגובה לפיגוע בסמוך לעין נטפים, ובמקרה אחר כשפעילים קיצוניים יצאו מעזה לסיני כדי לבצע תקיפת נגד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עשן מיתמר מעזה לאחר תקיפות של צה"ל, 6 בפברואר 2017. רויטרס
תקיפת צה"ל בעזה, השבוע/רויטרס

לפנות בוקר, דיווחו הפלסטינים על שני הרוגים בתקיפת חוליה על ידי חיל האוויר הישראלי, אך בצה"ל לא מתייחסים לפרסומים. כל שידוע הוא שהקשר בין חמאס ברצועה לגורמי ג'יהאד עולמי, ובראשם דאעש, הופך את האזור לזירה נוספת ולאתגר הבא עבור צה"ל, אם תיפתח מערכה נוספת נגד הארגון הסוני השולט ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully