וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הביקורת הבינלאומית: קודמה בניית מאות יחידות דיור בשטחים

9.2.2017 / 8:23

לאחר שהוכרז על קידום 5,500 יחידות דיור ברחבי הגדה, המנהל האזרחי אישר את קידומן 1,162 מהיחידות. אף שתושבי עמונה הודיעו כי לא יעברו לשכונה שתוקם עבורם בשבות רחל, אישור 98 יחידות הדיור נמצא בישורת האחרונה. "חוק ההסדרה גורר את האזור לאלימות"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

(נתניהו מכריז על בניית התנחלות למפוני עמונה, בשבוע שעבר)

בעקבות הודעת ראש הממשלה ושר הביטחון בשבוע שעבר על קידומה של בניית 5,500 יחידות דיור בשטחים, אישרה אתמול (רביעי) ועדת המשנה להתיישבות במועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי את קידומן של 14 תכניות הכוללות 1,380 יחידות דיור ברחבי הגדה. רוב התוכניות, הנמצאות בשלבים שונים, אושרו, ובהן גם הקמת השכונה החדשה בשבות רחל שהייתה מיועדת למפוני עמונה. אף שהתושבים הודיעו כי הם לא מוכנים לעבור לשם, התוכנית הושלמה והגיעה כמעט לישורת האחרונה. מתוך 1,380 היחידות שהובאו לאישור קידום, אישרה הוועדה 1,162 יחידות דיור.

לאור העובדה שלא כל השכונה נמצאת בתחום השיפוט של ההתנחלות שילה, אישורה הסופי של התוכנית, הכוללת 98 יחידות דיור, הותנה בתיקון תחום השיפוט שיכלול גם את השטח שעליה מתוכננת השכונה. ברגע שתחום השיפוט יתוקן, יוכלו לצאת בפועל לעבודה.

עוד בוואלה! NEWS:
התנגדות בימין לחוק ההסדרה: "קריצה לתחרות של ביבי ובנט על הקולות"
יום אחרי פגישת נתניהו-מיי: בריטניה גינתה את "חוק ההסדרה"
בהיעדרו של נתניהו: חוק ההסדרה אושר בקריאה שנייה ושלישית

פועלי בניין מניחים יסודות לבתים חדשים במעלה אדומים, 24 בינואר 2017. AP
"את המחיר ישלמו אזרחי ישראל". בנייה במעלה אדומים/AP

שאר התוכניות גם אושרו כמעט בשלמותן, למעט מקרים בודדים שבהם האישור היה חלקי; במצודות יהודה אושרו 101 יחידות דיור, בנופים אושרו 48 יחידות, באורנית 212 יחידות, בבית אריה 10 יחידות, באלפי מנשה 42 יחידות, בכפר אדומים 323, בנוקדים 84 ובגבעת זאב 82 יחידות דיור. בכל התוכניות הללו מדובר באישור להפקדת התוכנית ולא באישור הסופי שיגיע בשלב מאוחר יותר. לעומתן, אושרו התוכניות באפרת ובה 32 יחידות דיור, בביתר עלית עם 70 יחידות, בשבי שומרון עם 60 יחידות דיור ובשכונה החדשה בשבות רחל - 98 יחידות למתן תוקף. כך שלמעט תיקון תחום השיפוט בשבות רחל, שאר התוכניות יכולות לצאת לפועל.

משלום עכשיו נמסר בתגובה כי "אין גבול לציניות של נתניהו, שממשיך לשלם דמי שתיקה למתנחלים על פרשות השחיתות שלו". לטענת הארגון, "את מחיר ההתנחלות החדשה ואלפי יחידות הדיור בעומק הגדה נשלם אנחנו, אזרחי ישראל, בדמות מדינה דו לאומית".

ראשת הממשלה בריטניה תרזה מיי בפגישה עם בנימין נתניהו , 6 בפברואר 2017. AP
"החוק פוגע בעמדתה הבינלאומית של ישראל". מיי ונתניהו בלונדון, השבוע/AP

דברי הארגון מצטרפים לביקורת הבינלאומית החריפה על העברת חוק ההסדרה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. השר הבריטי לענייני המזרח התיכון, טוביאס אלווד, מסר אתמול כי "החוק מעורר הדאגה סולל את הדרך לגידול משמעותי בהתנחלויות בעומק הגדה המערבית, ומאיים על היתכנות פתרון שתי המדינות". לדבריו, "כידיד ותיק של ישראל, אני מגנה את החוק, שפוגע בעמדתה של ישראל מול שותפיה הבינלאומיים".

דובר ממשלת ירדן, מוחמד אל-מומני, מסר כי עמאן "מגנה בחריפות את החוק", והוסיף כי הוא "מנוגד לנורמות הבינלאומיות לחוק הבינלאומי ולהחלטות האו"ם". הממשלה הירדנית "הפצירה בישראל לשמור על הסטטוס קוו ולא להשתלט על אדמות פלסטיניות נוספות".

אל-מומני אף טען כי חוק ההסדרה "גורר את האזור כולו לאלימות ולקיצוניות". גם משרד החוץ בטורקיה גינה בחריפות את החוק, ומסר בהודעה רשמית כי "פעילות ההתנחלות הלא חוקית של ישראל בשטחים הפלסטינים הכבושים אינה מתקבלת על הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully