וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחרי פגישת נתניהו-מיי: בריטניה גינתה את "חוק ההסדרה"

לדברי הממשלה בלונדון, החוק "פוגע בעמדה הבינלאומית של ישראל". מוקדם יותר, האיחוד האירופי דחה פסגה בהשתתפות ישראל. צרפת, ירדן וטורקיה הצטרפו לגינויים: "הבנייה בהתנחלויות גוררת את האזור כולו לאלימות נוספת"

צילום באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

השר הבריטי לענייני המזרח התיכון, טוביאס אלווד, הגיב היום (שלישי) ל"חוק ההסדרה" שאושר בכנסת, ומסר בהודעה רשמית כי "החוק מעורר הדאגה סולל את הדרך לגידול משמעותי בהתנחלויות בעומק הגדה המערבית, ומאיים על היתכנות פתרון שתי המדינות". לדבריו, "כידיד ותיק של ישראל, אני מגנה את החוק, שפוגע בעמדתה של ישראל מול שותפיה הבינלאומיים".

מוקדם יותר היום הודיע האיחוד האירופי למשרד החוץ על דחיית הפסגה המדינית שתוכננה להתקיים בסוף החודש עם ישראל. הדחייה, שפורסמה לראשונה ב"הארץ", מתרחשת עקב גל הבנייה בהתנחלויות והעברת חוק ההסדרה אמש בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. גורמים ישראלים אישרו את הפרסום.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי פינוי עמונה: בג"ץ הורה להרוס 17 מבנים במאחז תפוח מערב
ההחלטה עוברת לשופטים: המבחן האמיתי של חוק ההסדרה יהיה בבג"ץ
בהיעדרו של נתניהו: חוק ההסדרה אושר בקריאה שנייה ושלישית

ההצבעה בפרלמנט האירופי על העברת מידע על נוסעים בטיסות, שטרסבורג, 14 באפריל 2016. רויטרס
"החוק מנוגד לנורמות הבינלאומיות". הפרלמנט האירופי/רויטרס

בסוף החודש הייתה אמורה להתכנס הפסגה המכונה "מפגש האסוציאציות", אך אמש בישיבת שרי החוץ של האיחוד הביעו שורה של מדינות התנגדות לקיומה של הפסגה בעיתוי הנוכחי. בראש המתנגדות עמדו צרפת ושבדיה.

הפסגה הייתה אמורה להתקיים בהשתתפות שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני והשר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי. היא הייתה אמורה לסמן הפשרה ביחסים הצוננים בין ישראל והאיחוד.

צרפת גינתה בחריפות היום את חוק ההסדרה, וקראה לישראל "לכבד את התחייבויותיה הבינלאומיות ולחזור בה מהחוק". בהודעה שפירסם שר החוץ הצרפתי ז'אן-מארק איירו, הוא "גינה את אימוץ החוק המסדיר אלפי יחידות דיור שנבנו על שטחים פרטיים פלסטיניים בגדה המערבית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראשת הממשלה בריטניה תרזה מיי בפגישה עם בנימין נתניהו , 6 בפברואר 2017. AP
"החוק מעורר דאגה". נתניהו ומיי/AP

סאיב עריקאת, ראש צוות המשא ומתן באש"ף, טען כי מדובר ב"לגליזציה של גניבת אדמות פלסטיניות". בהודעה רשמית, הוא הבהיר: "בזיזה אינה חוקית. כל ההתנחלויות הישראליות בפלסטין הכבושה אינן חוקיות ומהוות פשע מלחמה. מפעל ההתנחלויות הישראלי חותר תחת השלום ותחת האפשרות של כינון פתרון שתי המדינות". עריקאת הוסיף כי "לאף אחד לא צריך להיות ספק לגבי רצונה של הממשלה הישראלית להשמיד כל סיכוי להסדר מדיני".

דובר ממשלת ירדן, מוחמד אל-מומני, מסר כי עמאן "מגנה בחריפות את החוק", והוסיף כי הוא "מנוגד לנורמות הבינלאומיות לחוק הבינלאומי ולהחלטות האו"ם". הממשלה הירדנית "הפצירה בישראל לשמור על הסטטוס קוו ולא להשתלט על אדמות פלסטיניות נוספות".

רמאללה, מאי 2015. זיו קורן, מערכת וואלה! NEWS
"ישראל משמידה כל סיכוי להסדר מדיני". עריקאת/מערכת וואלה! NEWS, זיו קורן

אל-מומני אף טען כי חוק ההסדרה "גורר את האזור כולו לאלימות ולקיצוניות". גם משרד החוץ בטורקיה גינה בחריפות את החוק, ומסר בהודעה רשמית כי "פעילות ההתנחלות הלא חוקית של ישראל בשטחים הפלסטינים הכבושים אינה מתקבלת על הדעת".

שרה לאה וויטסון, מנכ"לית תחום המזרח התיכון בארגון הבינלאומי Human Rights Watch, מסרה כי "העברת חוק ה'הסדרה' מבטלת שנים של חקיקה ישראלית, ומשקפה את ההתעלמות הישראלית המופגנת מהחוק הבינלאומי". לדבריה, "החוק רק מעמיק את המציאות הנוכחית של כיבוש ישראלי בגדה המערבית, ובה ישראלים ופלסטינים חיים באותו השטח אך נתונים למערכות משפט 'נפרדות ולא שוות'". וויטסון הוסיפה: "הגורמים הישראלים שמניעים את מדיניות ההתנחלויות יודעים שממשל טראמפ לא יכול להגן עליהם מפני בית הדין הפלילי הבינלאומי".

(עדכון ראשון: 11:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully