וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים בפצצות וקריאה למוות: "הבן שלי לא יישבר מהמפגינים החרדים"

27.3.2017 / 10:00

אביו של ראש מדור בני הישיבות בצה"ל, יעקב ראשי, שהפך למטרה בעיני החרדים המפגינים נגד גיוס לצה"ל, מדבר לראשונה ומבהיר בשיחה עם וואלה! NEWS כי בנו "אדם חזק", וזועם על המחאה האלימה: "איפה כל המנהיגות החרדית?"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יוסי אלטר

(הפגנות הפלג הירושלמי נגד מעצר העריקים, אתמול)

במשך יותר משבועיים אנשי "הפלג הירושלמי", זרם ליטאי-חרדי, מקיימים הפגנות ברחבי הארץ במחאה על מעצר עריקים חרדים שלא התייצבו בלשכות הגיוס כדי לחתום על טופס דיחוי משירות בצה"ל. כפי שפורסם בשבוע שעבר בוואלה! NEWS, הם החריפו את המאבק וממקדים אותו ברב-סרן יעקב ראשי, ראש מדור בני הישיבות בצה"ל. אנשי הזרם מפגינים תחת ביתו ובתיהם של בני משפחתו בטענה כי הוא מעיד מטעם הפרקליטות הצבאית נגד העריקים העצורים ומבקש להחמיר את עונשם.

בצה"ל הוציאו אתמול הודעה חריגה ובמסגרתה מסרו כי ראשי מקבל גיבוי מלא מהמערכת הצבאית "וימשיך לפעול בשליחות ובמקצועיות כשם שביצע את תפקידו עד כה". עוד הוסיפו כי "הסתה חמורה זו, פרועה ומשתלחת ככל שתהיה לא תרתיע את פעילות צה"ל באכיפת חוק הגיוס".

עוד בוואלה! NEWS:
"לה מונד": המוסד ניסה לגייס אנשי ביטחון מצרפת כסוכנים כפולים
סער מגיב לראשונה למשבר: "בלי חופש עיתונות אין דמוקרטיה"
בשולי ועידת איפא"ק בארה"ב: שליחו של טראמפ נועד עם בנט

רס"ן יעקב ראשי, ראש מדור חרדים בצה"ל. חיים טויטו, מערכת וואלה! NEWS
"הוא אדם חזק והצבא עומד מאחוריו". רב-סרן יעקב ראשי/מערכת וואלה! NEWS, חיים טויטו

חיים ראשי, אביו של יעקב, הגיב לראשונה בשיחה עם וואלה! NEWS לאיומים שהשמיעו אנשי הפלג והביע חשש ממעשים פיזיים שיינקטו נגד בנו ובני משפחתו. "לא צריך יותר מאחד שיפעל כמו שליסל (שדקר משתתפים במצעד הגאווה בירושלים ב-2015 והרג את שירה בנקי, י"א), היום לא צריך אקדח כדי לבצע מעשים בלתי הפיכים", אמר ראשי האב. "הבן שלי לקח פעם בחור מספסל הישיבה לצבא? הוא בן תורה אמיתי. זה לא אדם שמנותק מעולם התורה. בשבילו תורה זה סם חיים. צריך לזעזע את אמות הסיפים לפני שיקרה דבר. עד כמה שאני מבין הם לא יצליחו לשבור אותו, הבן שלי הוא אדם חזק, לא מושפע והצבא עומד מאחוריו".

ראשי מזכיר את המסמך שהופץ נגד בנו בערב שבת האחרונה בשכונה בה הוא מתגורר בבית שמש. במסמך שאינו חתום על ידי אף גורם מופיע שמו ושם אמו ובקשה להתפלל למותו. הוא מכונה בו "רשע מרושע" ו"צייד הנשמות" ומפיציו אף כותבים ש"הקדוש ברוך הוא ישמע שעוותנו שנינצל במהרה מאותו רשע יעקב ראשי - יימח שמו וזכרו". לדברי האב, "אם מישהו רוצה לכאורה לקדש שם שמיים הוא מוציא את הקריאה הזו לפעולה. אם חס ושלום מישהו יפגע באחד מבני המשפחה שלי , מה יהיה, מה תגידו? אני מצפה שהמשטרה תתייחס לזה כאל משהו חמור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעבר להטרדות, איומים והפגנות שחווה בנו ובני משפחתו מצד אנשי הפלג, גם ראשי האב מספר על איומים שקיבל. "התקשרו בשעה חמש בבוקר ואמרו 'יש לכם פצצה בבית, תברחו מהר'", סיפר. "הלכנו לישון, בבוקר עדכנתי את המשטרה ושלחו לפה חוקרים וחבלנים, אשתי הגישה על כך תלונה". עוד סיפר ראשי כי המשטרה מגיבה במהירות להטרדות כאלו. "נתנו לי את מספרי הטלפון של מפקד המחוז והם מגיבים במהירות", הוסיף. "המשטרה צריכה לדעת שהיא מתעסקת פה עם סוג מסוים של עבריינות".

עם זאת, ראשי מרבה לדבר על המחאה ברחובות ולא על המחאה נגדו ונגד בנו. "איפה כל המנהיגות החרדית? ראשי הישיבות? למה לא שומעים את קולם?", תהה. "המפגינים האלה גורמים עוול לכל היהדות החרדית. אני והמשפחה שלי פה פסיק בתמונה, היא יותר רחבה. על מה ההפגנות פה? על עריקים שלא באים לחתום. לא לקחו בחורים מישיבות, איפה כל חברי הכנסת? נותנים לאנרכיה להשתולל, על מה? צריך לקחת מהמפגינים את החמצן הכספי - המחאה הזו תמות. זו אנרכיה לכל דבר".

הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל ומעצר עריקים, בני ברק. מרץ 2017. ראובן קסטרו
"גורמים עוול ליהדות החרדית". מעצר מפגין בבני ברק, אתמול/ראובן קסטרו
הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל ומעצר עריקים, בני ברק. מרץ 2017. ראובן קסטרו
שוטרים מנסים להשתלט על המפגינים בבני ברק, אתמול/ראובן קסטרו
הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל ומעצר עריקים, בני ברק. מרץ 2017. ראובן קסטרו
"הסתה חמורה, פרועה ומשתלחת". הפגנת מחאה נגד הגיוס לצה"ל בבני ברק, אתמול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully