וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים חרדים מאיימים: "נמסור את הנפש ונילחם עד טיפת הדם האחרונה"

26.3.2017 / 23:22

מעצרם של עשרות חברי הפלג הירושלמי בשבועיים האחרונים לא מרפה את ידיהם של המפגינים, והם מבהירים כי לא יעצרו עד שלא ישוחררו העריקים שנעצרו בידי צה"ל. "אנחנו מתארגנים לקראת עצרת ענק"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יוסי אלטר

כבר יותר משבועיים מפגינים ברחבי הארץ אנשי הפלג הירושלמי, זרם חרדי-ליטאי, במחאה על עריקים שנעצרו כי לא התייצבו בלשכות הגיוס לצורך קבלת דיחוי משירות בצה"ל, והם מבהירים כי אין בכוונתם לחדול בקרוב מההפגנות. בשיחה עם וואלה! NEWS אומר הרב אברהם בוימל, מבכירי הפלג הירושלמי שמרכז תחת "הוועדה להצלת עולם התורה" את המחאות ברחבי הארץ, כי ההפגנות יחודשו מדי יום.

"נמשיך לשקול צעדינו בהפגנות מדי יום מחדש ומבחינתנו כל עוד הבחורים יישארו מאחורי סורג ובריח, המחאות יימשכו", אמר. "אנחנו מתארגנים לקראת עצרת ענק בהשתתפות אלפי בני אדם, ככל הנראה ביום שלישי בירושלים, ובה גם הרב שמואל אוירבך יישא דברים לראשונה על החשיבות במאבק".

עוד בנושא:
"נמות ולא נתגייס": עשרות עצורים בהפגנות חרדים ברחבי הארץ
מחאות החרדים ברחבי הארץ נמשכו לתוך הלילה: 31 מפגינים נעצרו
מלחמת הקיצונים מחריפה: ממקדים המאבק בראש מדור חרדים בצה"ל

הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל ומעצר עריקים, בני ברק. מרץ 2017. ראובן קסטרו
הפגנות הפלג הירושלמי, היום/ראובן קסטרו
הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל ומעצר עריקים, בני ברק. מרץ 2017. ראובן קסטרו
עימותים בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

מוקדם יותר הפיצו פעילים מרכזיים בפלג הודעה קולית לפיה יש "למסור את הנפש בהפגנות" ובה גם הובאו דברים של הרב אוירבך. "אנחנו נמצאים במצב של שאול תחתית, אך יש עלינו להילחם עד טיפת הדם האחרונה", אמר. בפלג הירושלמי ממתינים גם להכרעות במשפט הצבאי המתנהל נגד חלק מהעצורים בתקופה האחרונה. נגד אחד מהם, ישראל מאיר טולדנו, שנעצר בחג הפורים בשל היותו עריק, הפרקליטות הצבאית מעונינת בעונש של כשלושה חודשים, ובשל כך אנשי הקהילה החליטו בשבוע האחרון להחריף את ההפגנות.

הפגנת חרדים נגד הגיוס, ירושלים. מרץ 2017. נועם מושקוביץ
הפגנת חרדים בירושלים בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

בהפגנות היום נעצרו כ-40 בני אדם בסך הכול ברחבי הארץ. 30 נעצרו בכביש 4, סמוך למחלף מסובים. מהמשטרה נמסר כי עשרות מפגינים הגיעו מוקדם יותר למקום, שכבו על הכביש וניסו לחסום אותו תוך שהם מסכנים את חייהם ומפריעים לתנועה. כביש 4 נחסם לתנועה ונפתח לאחר מכן.

במקביל, הפגנה גדולה התקיימה ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק ונעצרו בה שבעה צעירים. מאות שוטרים הגיעו למקום ונפרסו לאורך הרחוב במטרה לייצר הרתעה. כביש 722 לצפון נחסם לתנועה בצומת התשבי בעקבות הפגנה של עשרה חרדים שכבלו עצמם בשרשראות ונשכבו על הכביש. המשטרה הכריזה על הפגנה בלתי חוקית והורתה למפגינים לפנות את הצומת. שבעה מהם נעצרו.

המפגינים משתייכים ל"פלג הירושלמי" שמנהיג הרב שמואל אוירבך. הם מפגינים בעקבות מעצרם של שלושה חרדים עריקים - ישראל מאיר טולדנו, אברהם דב פטרוף והרב פרידמן. "הפלג הירושלמי" הוא זרם חרדי-ליטאי שנחשב מיעוט בתוך המגזר החרדי. מנהיגו מוביל קו קיצוני נגד גיוס חרדים ושיתוף פעולה עם רשויות הצבא. כחלק ממדיניות זו, הרב אוירבך אוסר על תלמידיו להתייצב בלשכות הגיוס וכך מרביתם הופכים עריקים מצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully