וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הקיצונים מחריפה: ממקדים המאבק בראש מדור חרדים בצה"ל

22.3.2017 / 20:37

אנשי הפלג הירושלמי שהפגינו השבוע בכל רחבי הארץ החליטו להפנות את זעמם על מעצר עריקים לרב-סרן יעקב ראשי. הם מפגינים תחת ביתו ובתיהם של בני משפחתו במטרה "לשבור אותו". בתיעוד נראים המפגינים רוקדים בתא מעצר

עריכה: יוסי אלטר

אנשי הפלג הירושלמי, זרם ליטאי במגזר החרדי, שיצאו בימים האחרונים להפגנות סוערות ברחבי הארץ החליטו להחריף את מאבקם. המפגינים, שמחו על מעצרם של בחורי ישיבה עריקים שנעצרו על ידי משטרה צבאית, וממשיכים בפעילותם גם היום (חמישי), החליטו למקד את ההפגנות נגד רב-סרן יעקב ראשי, ראש מדור חרדים בצה"ל.

ראשי ובני משפחתו סובלים מהצקות, הטרדות, פשקווילים ובעיקר הפגנות שמתקיימות תחת בתיהם בשעות הלילה המאוחרות. אמש הפגינו כמאה אברכים ובחורים מתחת לביתו של אביו בפתח תקווה ובשבוע שעבר בשתי פעמים נפרדות הפגינו מתחת לביתו בבית שמש. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שראשי מעיד מטעם התביעה הצבאית נגד הבחורים העצורים.

בפלג הירושלמי סבורים כי אם יפעילו לחץ על ראשי יצליחו "לשבור אותו", כלשונם. הרב אברהם בוימל, חבר הוועדה להצלת עולם התורה, גוף המרכז את ההפגנות, טען בשיחה עם וואלה! NEWS כי ראשי מסרב מתוקף מעמדו להצהיר כי חלק מהבחורים שנעצרו הם בחורי ישיבה, אף שזו המציאות. "המטרה שלו היא שיוחמר עונשם", אמר. לדברי בוימל, "הוא דוחף ידיים ורגליים באובססיביות נגד הבחורים".

לקריאה נוספת:
החרדים נערכים לשבש את מרתון ירושלים: "אם נעצרתם – ברחו מיד"
מחאות החרדים ברחבי הארץ נמשכו לתוך הלילה: 31 מפגינים נעצרו
עקב מעצר עריק: עשרות חרדים הפגינו נגד הגיוס ברחבי הארץ

רס"ן יעקב ראשי, ראש מדור חרדים בצה"ל. חיים טויטו, מערכת וואלה! NEWS
הפלג מאשים אותו בהיותו "צייד נפשות". רס"ן ראשי/מערכת וואלה! NEWS, חיים טויטו

בעיתון "הפלס" של הפלג האשימו בשבוע שעבר את ראשי בהיותו "צייד נפשות". בידיעה נכתב כי ראשי ונוספים בצה"ל, "רואים בתסכול את הצלחת המערכת נגד גזירת הגיוס", ולכן "החליטו לפעול נגד בני הישיבות שאינם מתייצבים, מתוך הרגשה שמערכה זו מסכלת את מזימותיהם ומונעת מהם לעמוד ביעדי הגיוס ולהגדילם". בוימל האשים היום את ראשי בכך שהוא "מיישם הלכה למעשה את חוק הגיוס" ואין ספק, כך לדבריו, ש"החיצים צריכים להיות מופנים אליו".

הערב נערכו כמה הפגנות בכמה מוקדים בירושלים ובבית שמש ונעצרו 20 חשודים בהפרות סדר. ברחובות שרי ישראל ושמואל הנביא בבירה חסמו כמה עשרות מפגינים את הכביש לסרוגין. בבית שמש הפגינו כמה חרדים ברחובות נחל דולב ונהר הירדן, חלקם ניסו לחסום את הכביש, ופוזרו בידי כוח משטרה.

בהפגנה שהתקיימה אתמול מתחת לבית אביו של ראשי בפתח תקווה עוכבו לחקירה יותר מ-20 בחורים המזוהים עם הפלג הירושלמי. בתיעוד וידאו שהגיע לוואלה! NEWS נראים הבחורים רוקדים בתוך תא המעצר בתחנת המשטרה המקומית. אחד הבחורים שהפגינו במקום אמר כי הוא מוכן "להיות עצור כל לילה מחדש בשביל לקדש את המטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

יוזמה נוספת: שיחות טלפוניות לבכירי משרד הביטחון

יוזמה נוספת של אנשי הפלג היא הפצה של מספרי טלפון אישיים של שר הביטחון, סגנו, עוזריהם ומשרד הביטחון במטרה ש"ירפו את הצקותיהם לנו בשל יהדותינו". במסמך המופץ לנשים נכתב: "זכית ובעלך יוצא להפגין ולמחות להגן ולשמור למען קיום היהדות בארץ ישראל - גם את מעוניינת לקחת חלק וסיוע במערכה הכבירה. לפנייך רשימת טלפונים ראשונית, של גורמים האמונים על נושא זה במערכת הפוליטית".

הפגנת חרדים נגד הגיוס, ירושלים. מרץ 2017. נועם מושקוביץ
הפגנות הפלג הירושלמי בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

הם מדגישים כי "אין להשתמש עם הרשימה לצורך פעולות בלתי חוקיות או הטרדות כלל" ובנוסף לכך "אין לחייג שוב ושוב באותו היום במידה והתקבל מענה באותו היום". במסמך אף יש "נקודות בסיסיות להסברה", שאותן אמורות כביכול הנשים להסביר לאלה שיתקשרו אליהם.

הפלג הירושלמי שמנהיג הרב שמואל אוירבך מפגינים לאחרונה בעקבות מעצרם של שלושה חרדים עריקים - ישראל טולדנו, שנעצר ביום ראשון שעבר, אברהם דב פטרוף, שנעצר בהפגנות במרתון בירושלים ביום שישי והועבר למשטרה צבאית, והרב פרידמן, אברך צעיר שנעצר בתחילת השבוע. פטרוף הוא בנו של אחד מבכירי הפלג, המקורב מאוד לרב אוירבך. הפלג נחשב מיעוט ובניגוד לשאר החברה החרדית, מנהיגו מוביל קו תקיף יותר נגד צה"ל. מסגרת המאבק, אסר אוירבך לפני כשלוש שנים על תלמידיו להתייצב בלשכות הגיוס, דבר שהופך את מרביתם לעריקים.

רס"ן יעקב ראשי ובני משפחתו סירבו להגיב לידיעה.

(עדכון ראשון 19:10)

הפגנת חרדים נגד הגיוס, ירושלים. מרץ 2017. נועם מושקוביץ
הפגנות החרדים, הערב/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully