וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים נערכים לשבש את מרתון ירושלים: "אם נעצרתם – ברחו מיד"

17.3.2017 / 0:07

מנהיגי הפלג הירושלמי קוראים למפגינים להגיע לירושלים ולשבש את המרתון במסגרתו צפויים לרוץ עשרות אלפי אנשים. במשטרה מדגישים כי יפעלו ביד קשה נגד כל גורם שינסה לחבל במרתון. בתיעוד נראה פעיל מסביר לצעירים מה לעשות במקרה של עימות עם המשטרה

צלמים זמניים מורשים

הזרם החרדי-ליטאי הפלג הירושלמי, המוביל קו קיצוני נגד הגיוס, הבהיר כי יממש היום (שישי) את האיום לשבש את מרתון ירושלים, במחאה על המשך מעצרו של בחור ישיבה שנעצר השבוע בשל היותו עריק מצה"ל. המארגנים טוענים כי יבואו למחאה בחורים ואברכים מכל רחבי הארץ, ופרסמו כבר הערב קריאה למפגינים להגיע לעיר הבירה.

הגורמים אמרו כי הדבר יאתגר את המשטרה ש"כדי למנוע הפרעה לאורך מסלולים של עשרות קילומטרים תיאלץ המשטרה לגייס כוחות חסרי תקדים, שבמקביל יצטרכו להתמודד גם עם שיבושי תנועה והפגנות", אמרו. לדבריהם, "התעקשות רשויות הגיוס למצות את ההליך המשפטי והדרישה להטיל על הבחור שלושה וחצי חודשי מאסר, גרמו לאנדרלמוסיה חסרת תקדים. בית הדין הצבאי גזר לא רק את משך מאסרו של תלמיד הישיבה, אלא גם את דינו של המרתון".

עוד בוואלה! NEWS:
עקב מעצר עריק: עשרות חרדים הפגינו נגד הגיוס ברחבי הארץ
תיעוד: חרדים מכים רוכב אופניים בהפגנות נגד חילול שבת בירושלים
במקום המן: בובות חיילים חרדים נתלו בשכונת מאה שערים בירושלים

חרדי מפגין על מעצר חייל חרדי עריק, ירושלים 15 במרץ 2017. AP
הפגנות בירושלים במחאה על מעצר העריק, השבוע/AP

בסרטון מאחד מימי השבוע נראה אחד פעילי הזרם מתדרך קבוצה של יותר מ-20 בחורי ישיבה בשנות ה-20 לחייהם, כשהוא מכין אותם לקראת אפשרות של מעצר. "לא מדברים עד שאין עורך דין", הוא מזהיר, "הוא רוצה לראות אם הם (המשטרה – י"א) פועלים בצורה חוקית".

הפעיל, כך לפי התיעוד, טוען בפני הצעירים כי הכוח המשטרתי באזור דליל, "רבותיי, היום הכוחות בפתח תקווה מאד קטנים, אין כוחות גדולים", הוא אומר ומיד גם מזהיר את הפעילים מאפשרות שייעצרו ומדריך מה יש לעשות במקרה של מעצר. "אם עוצרים בחור - לא לפחד לפתוח את הדלת (של ניידת המשטרה- י"א) מהר ולצאת". הוא מוסיף: "הם לא עוצרים באזיקים - אין להם הרבה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מרתון ירושלים, 18 במרץ 2016. דוברות עיריית ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
מרתון ירושלים, בשנה שעברה. השנה יסבול משיבושים?/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית ירושלים

בתדרוך נשמע אחד הבחורים שואל: "יש לנו היום אזיקונים?", ובהמשך מצהיר הפעיל המרכזי על המטרה בהפגנה: "אנחנו רוצים שיהיה מאד יעיל, שיידעו שעם רבי שמואל אוירבך ותלמידיו לא מתעסקים". איך מתנהגים בהפגנה עצמה? גם לכך יש הוראות: "הולכים על הכביש, תופסים אחד לשני את הידיים. להיות מאד עקביים - לתת יד אחד לשני, להשתדל לשחרר את מי שעצור, מי שנעצר אנחנו מגיעים איתו לתחנה. אין ממה לחשוש".

במסגרת ההכנות למרתון, שבו צפויים לרוץ יותר מ-30 אלף איש, נערכת המשטרה להתמודד עם כוונות המפגינים לנסות לשבש את האירוע. המשטרה מדגישה כי תפעל בכל האמצעים וביד קשה כנגד כל גורם שיפעל בניגוד לחוק בניסיון לשבש את המהלך התקין של המרתון ולהפר את הסדר. "מצופה מהנהגת כלל המגזרים לגלות אחריות ולפעול למנוע כל כוונה להפר את הסדר", מסרו.

עשרות חרדים מחו נגד מעצר עריק ברחבי הארץ. טל אנגלנדר
הפגנות החרדים, השבוע/טל אנגלנדר

הפלג הירושלמי הוא זרם קטן בציבור החרדי אותו מנהיג הרב שמואל אוירבך מירושלים. אוירבך הורה לתלמידיו לא להתייצב בלשכות הגיוס או לשתף פעולה עם רשויות הצבא. כך נוצר מצב שבו תלמידיו מוגדרים כעריקים ולרוב נעצרים על עבירות אזרחיות ומועברים לצבא. במקרה הנוכחי, העריק, תושב אופקים, נעצר בשיא חג הפורים לאחר שהתעלם מזימונים שנשלחו אליו מצה"ל.

ביום שלישי הפגינו עשרות חרדים בשלושה מוקדים מרכזיים בירושלים ובדרום, בשל מעצרו של העריב. בצומת בר אילן שבבירה ניסו עשרות המפגינים לחסום את הכביש, אך נהדפו על ידי השוטרים. תשעה מפגינים שלא נענו להוראות השוטרים נעצרו בחשד להפרת סדר.

(עדכון ראשון: 21:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully