וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב מעצר עריק: עשרות חרדים הפגינו נגד הגיוס ברחבי הארץ

15.3.2017 / 18:10

עשרות מפגינים מהפלג הירושלמי השייך לזרם החרדי-ליטאי מחו בשני מוקדים מרכזיים בירושלים ובצומת שער הנגב שבדרום ומנסים לחסום את התנועה, נגד מעצרו של תלמיד ישיבה שסירב להתייצב בלשכת הגיוס. בבירה נעצרו תשעה מפגינים בחשד להפרת סדר

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: עשרות עצורים בהפגנות חרדים נגד מעצר עריק, בשבוע שעבר)

עשרות חרדים השייכים לזרם החרדי-ליטאי "הפלג הירושלמי" הפגינו היום (שלישי) בשלושה מוקדים מרכזיים בירושלים ובדרום, בשל מעצרו של תלמיד ישיבה מאופקים שסירב להתייצב בלשכת הגיוס. בצומת בר אילן שבבירה ניסו עשרות המפגינים לחסום את הכביש, אך נהדפו על ידי השוטרים. תשעה מפגינים שלא נענו להוראות השוטרים נעצרו בחשד להפרת סדר.

בשדרות בר-לב שבעיר עמדה קבוצה של עשרות מפגינים על המדרכה ולפי שעה אינה מפריעה לתנועה, ולא נרשמו תקריות אלימות באזור. עם זאת, כוחות משטרה נערכו בשני המוקדים ומהמשטרה נמסר כי "לא נאפשר להפר את הסדר הציבורי".

עוד בוואלה! NEWS:
מאות משתתפים בהלוויית האחות שנרצחה בקופת חולים בחולון: "הייתה מלאך"
הרופא שבנותיו נהרגו בעזה פרץ בבכי בבית המשפט: "כואב לי להיזכר בהן"
בנו של מיכאל מרק: מחבל ללא דם על הידיים שמשוחרר חוזר למעגל הטרור

הפגנה של חרדים נגד גיוס לצה"ל בצומת בר אילן בירושלים, 9 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"לא נאפשר הפרות סדר". הפגנות חרדים נגד גיוס בירושלים, פברואר/נועם מושקוביץ

בצומת שער הנגב הסמוכה לשדרות הפגינו עשרות חרדים נוספים מהפלג הירושלמי. המפגינים עמדו בצד הדרך ואחזו בשלטים שעליהם נכתב "אומרים לא לגיוס", ו"תופסק רדיפת הדת בישראל". הקבוצה ניסתה לחסום את הכביש אך ללא הצלחה.

עקב ההפגנות נחסם לתנועה לכמה דקות כביש 4 לכיוון צפון ממחלף גנות. בצומת כנות שבאזור גדרה הפגינו כמאה חרדים עם שלטים בידיהם וחוסמים את הכביש. כוח משטרה החל בפינוים, ובשלב זה קיימת הפרעה לתנועה.

הפגנה של חרדים נגד גיוס לצה"ל בצומת בר אילן בירושלים, 9 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"די לרדיפת הדת". הפגנות חרדים נגד גיוס בירושלים, פברואר/נועם מושקוביץ

העריק שבגינו מפגינים החרדים הינו בשנות ה-20 לחייו ונעצר בליל ראשון השבוע. הוא קיבל זימונים מהצבא אך סירב להתייצב בשל הוראת מנהיג הזרם, הרב שמואל אוירבך. הצעיר שוהה עדיין במעצר, וביום חמישי השבוע צפוי להתקיים דיון נוסף בעניינו. אמש איימו בכירי הפלג הירושלמי כי החלטת שופטי בית הדין הצבאי בעניינו "תכריע גם על הפקקים שיווצרו בירושלים ברחבי הארץ בסוף השבוע".

הבכירים אף הכריזו כי ימקדו את ההפגנות ביום שישי בירושלים, בשעה שבה צפוי להתקיים אירוע מרתון בעיר. "בית הדין הצבאי יגזור את דינו של מרתון ירושלים. הדבר יאתגר את משטרת ישראל בצורה חסרת תקדים", אמרו. בכירי הפלג הוסיפו כי "כדי למנוע הפרעה לאורך מסלול מרוץ של עשרות קילומטרים, תיאלץ המשטרה לגייס כוחות, שיצטרכו להתמודד גם עם שיבושי תנועה והפגנות בכל הארץ". לדבריהם, "אם יתעקשו רשויות הגיוס למצות את ההליך המשפטי, הם יגרמו לאנדרלמוסיה חסרת תקדים. בית הדין הצבאי יגזור לא רק את משך מאסרו של תלמיד הישיבה, אלא גם את דינו של המרתון".

בראש הקבוצה עומד כאמור הרב אוירבך, בן 85, שהוביל בשנים האחרונות מאבק קיצוני נגד גיוס חרדים, והורה לתלמידיו לא להתייצב בלשכות הגיוס, אף שרוב ההנהגה החרדית נמנעה מאיסור זה. בחודש שעבר חסמו פעילי הזרם כבישים בכל רחבי הארץ למשך ימים ארוכים, והמשטרה הפעילה נגדם יד קשה בכך שעצר עשרות מהמפגינים. המחאות נועדו גם להביך את הזרמים המרכזיים במגזר החרדי, שמתנגדים למחאות או להפגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully