וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לה מונד": המוסד ניסה לגייס אנשי ביטחון מצרפת כסוכנים כפולים

על פי דיווח בעיתון סוכנות המודיעין של צרפת חוקרת קשרים שנוצרו בין אנשי שירות הביטחון במדינה לבין סוכני מוסד, במהלך מבצע לחקירת הנשק הכימי של סוריה בשנת 2010. במוקד החקירה ראש השירות לשעבר ונציג המוסד במדינה

צילום: לע"מ, עריכה: אוהד פיטר

(טקס הענקת תעודות הצטיינות לאנשי המוסד, בדצמבר)

דוח של שירותי המודיעין בצרפת חושף כי המוסד ניסה לגייס סוכנים בשירות הביטחון של המדינה כסוכנים כפולים - כך דיווח אתמול (ראשון) העיתון "לה מונד". על פי הדיווח ראש שירות הביטחון הצרפתי לשעבר, ברנאר סקוורסיני, נחקר בחשד שניהל מגעים עם נציג המוסד במדינה מבלי שדיווח עליהם. הרקע למגעים הוא פעולה משותפת של שני הארגונים בשנת 2010 שנועדה לאסוף מידע על יכולות הנשק הכימי של צבא סוריה.

תחת מבצע שכונה "ראטאפיה" ניסו אנשי שתי הסוכנויות להגיע לאזרח סורי שהיה אמור לבקר בצרפת ולהוציא ממנו מידע מסווג על אודות תכנית נשק כימי של צבא ארצו שבה היה מעורב. על פי הדיווח ב"לה מונד", במהלך המבצע נוצרו קשרים בין עשרה אנשי מוסד שפעלו בזהויות בדויות לבין כמה מאנשי הסוכנות, ונבדקת אפשרות שהועברו כספים לחשבונות הבנקים של אחדים מהסוכנים.

עוד בוואלה! NEWS:
סער מגיב לראשונה למשבר: "בלי חופש עיתונות אין דמוקרטיה"
חרדים מאיימים: "נמסור את הנפש ונילחם עד טיפת הדם האחרונה"
בשולי ועידת איפא"ק בארה"ב: שליחו של טראמפ נועד עם בנט

שומרים סביב מגדל אייפל יום לאחר מתקפת הטרור בעיר, פריס. 14, נובמבר 2015. רויטרס
נבדק חשד שאנשי שירות הביטחון קיבלו כספים שלא כחוק. חייל מוצב בחזית מגדל אייפל בפריז/רויטרס

עוד דווח כי אחד מאנשי השירות תועד כשהוא נפגש לסעודת שבת עם נציג המוסד בצרפת ואף נפגש עם אנשי מוסד בירושלים. בעקבות הדוח כמה אנשי שירות הביטחון במדינה שהיו שותפים למבצע הועברו מתפקידם ונשלל הסיווג הביטחוני שלהם - ושניים מאנשי המוסד נאלצו לעזוב את הארגון. על פי הדיווח מבצע "ראטאפיה" נחל הצלחה ואפשר להישראל להוכיח כי משטר אסד ניצל שיתופי פעולה עם האיחוד האירופי בתחומי מחקר כדי לשדרג את יכולות הנשק הכימי של צבא סוריה - מה שהוביל לביטול הסכם שיתוף הפעולה.

בינואר דיווחו הרשויות בלבנון כי עצרו חמישה חשודים בריגול למען ישראל. זאת, שבועות ספורים לאחר שנשיא המדינה, מישל עאון, האשים את המוסד בחיסול איש עסקים לבנוני באנגולה. החשודים, בהם שני אזרחי לבנון, שתי נשים מנפאל ופליט פלסטיני, הודו בחקירתם כי יצרו קשר טלפוני עם שגרירויות ישראל בכמה מדינות על מנת להעביר להן מידע.

(עדכון ראשון: 0:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully