וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: עצרנו חמישה אנשים שהיו חלק מרשת ריגול של המוסד

כוחות הביטחון הודיעו על מעצר החמישה, החשודים בשיתוף פעולה עם ישראל. בתחילת החודש האשים הנשיא עאון את המוסד בחיסול של איש עסקים בלבנון. לא ברור אם יש קשר בין המקרים

מישל עאון לאחר מינויו לנשיא לבנון, בעבדא, 31 באוקטובר 2016. רויטרס
נשיא לבנון מישל עון/רויטרס

הרשויות בלבנון עצרו חמישה אנשים בחשד ששיתפו פעולה עם ישראל וריגלו למענה - כך הודיעו היום (רביעי) כוחות הביטחון במדינה. בתחילת החודש טען הנשיא מישל עאון כי המוסד אחראי לחיסול של איש עסקים לבנוני באנגולה. לא ברור אם יש קשר בין המקרים. לפי ההודעה, בין העצורים שני לבנונים, פליט פלסטיני ושתי נפאליות. עוד נטען כי בחקירתם הם הודו כי ביצעו שיחות טלפוניות במספרים השייכים לשגרירויות ישראל בטורקיה, ירדן, בריטניה, נפאל זאת במטרה לספק עבורן מידע.

היחסים בין לבנון לישראל נותרו מתוחים חרף השקט היחסי השורר באזור מאז תום מלחמת לבנון השנייה, לפני יותר מעשור. אתמול נשמעו יריות בסמוך לכוח צה"ל, שעסק בפעילות שגרתית באזור מטולה. מדובר צה"ל נמסר כי אין נפגעים וכי לא נגרם כל נזק. צבא לבנון הכחיש את הדיווחים, וטען כי "השגרה באזור הגבול נשמרת".

בשבוע שעבר התרסק מזל"ט מסוג "רוכב שמיים" בשטח לבנון. לפי צה"ל, כלי הטיס, שאותר על ידי חיזבאללה, לא הכיל מידע רגיש. מדובר במזל"ט הקטן ביותר שיש בצה"ל והוא חג בטווחים קצרים מהקרקע והגבול. המזל"ט משדר אל המפעיל את הצילומים על תאי השטח אחריהם הוא עוקב ולא אוגר בתוכו מידע. לכן, כל מה שיש בידי חיזבאללה הוא שרידי המזל"ט לאחר הנפילה ולא תוכן הצילומים שביצע. לדברי הגורמים, מדובר בעניין תודעתי שמשרת כעת את חיזבאללה לתעמולה.

לקריאה נוספת בנושא
צה"ל על המזל"ט שהתרסק בשטח לבנון: "לא הכיל מידע רגיש"
ירי בוצע לעבר כוחות צה"ל בגבול לבנון וברצועה; צה"ל תקף עמדת חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully