וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי בוצע לעבר כוחות צה"ל בגבול לבנון וברצועה; צה"ל תקף עמדת חמאס

מדובר צה"ל נמסר כי הירי בצפון אירע באזור מטולה במהלך פעילות שגרתית של הכוח בסמוך לגבול. צבא לבנון הכחיש את הדיווח. זמן קצר לאחר מכן דווח על ירי לעבר כוח צה"ל במרחב רעים שבגבול עזה. בשתי התקריות אין נפגעים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: היתקלות עם חוליית דאעש בגבול סוריה, לפני כחודשיים)

יריות נשמעו הערב (שלישי) בסמוך לכוח צה"ל, שעסק בפעילות שגרתית באזור מטולה, סמוך לגבול הלבנוני. מדובר צה"ל נמסר כי אין נפגעים וכי לא נגרם כל נזק. האירוע, שנסיבותיו טרם התבררו, נמצא בבדיקה של הגורמים הצבאיים. צבא לבנון הכחיש את הדיווחים, וטען כי "השגרה באזור הגבול נשמרת".

זמן קצר לאחר מכן התקבל דיווח על סמוך לכוח צה"ל במרחב רעים, בגבול רצועת עזה. לא דווח על נפגעים או על נזק. בתגובה לירי, תקף טנק של צה"ל את אחת מעמדות חמאס בגבול הרצועה.

בחודש אוקטובר האחרון נפצע לוחם בחטיבת גולני מירי מרכב חולף מכיוון לבנון, בעת שעבד בסמוך לגדר הגבול באזור רכס רמים עם כוח צה"ל, שפתח בתגובה באש לעבר המכונית הלבנונית ופתח בחקירה בניסיון להבין מי אחראי לירי. כמו כן, הועלתה רמת הדריכות בגזרה ועובו כוחות. תושבים באזור התבקשו שלא להתקרב לגדר. לדברי גורם צבאי, "לא היתה כל התרעה מוקדמת על אירוע שכזה". צבא לבנון הכחיש כל קשר לירי.

עוד בוואלה! NEWS:
לוויין ביון ישראלי חשף: טילים מתקדמים מרוסיה בבסיס בסוריה
רמטכ"ל צבא ירדן: "דאעש מחזיק בטילי נ"מ ליד גבול ישראל"
סוריה מאשימה: ישראל תקפה שדה תעופה צבאי בקרבת דמשק

אזור ירי מכיוון לבנון. סמוך למטולה, 26 באוקטובר 2016. ג'יליס
כוחות באזור הגבול במטולה/ג'יליס

הירי, ככל הנראה מעבר הגבול הלבנוני, חריג למדי, אולם בחודשים האחרונים נרשמו מקרים רבים של זליגת ירי ממלחמת האזרחים בסוריה – חלקה, על פי הדיווחים, בשוגג וחלקה באופן מכוון. בסוף חודש נובמבר, חוליה של "צבא חאלד בן אל-ווליד", ארגון המזוהה עם "המדינה האסלאמית" (דאעש) ונחשב לשלוחתו בגולן, פתחה באש לעבר כוח צה"ל שהיה במארב בגבול סוריה. בתגובה תקף חיל האוויר את החוליה, ועל פי הערכות חיסל ארבעה מחבלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אז לתקרית בגולן, ובישיבת הממשלה המיוחדת בחיפה אמר כי "הוא מבקש לשבח את חיילי צה"ל שהדפו הבוקר בהצלחה מתקפה נגדנו במשולש הגבולות. אנחנו ערוכים היטב בגבולנו הצפוני, ולא ניתן לגורמי דאעש או גורמים אחרים להתבסס בחסות המלחמה בסוריה".

(עדכון ראשון: 21:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully