וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשולי ועידת איפא"ק בארה"ב: שליחו של טראמפ נועד עם בנט

26.3.2017 / 22:52

ג'ייסון גרינבלט נפגש עם יו"ר הבית היהודי על רקע המגעים בין לשכת נתניהו לבית הלבן להגיע להסכמות בנוגע לבנייה בהתנחלויות. "שוחחנו על הצורך לשפר את תנאי הפלסטינים ועל החזון לשלום", צייץ גרינבלט

צילום: לע"מ

השליח המיוחד של ממשל טראמפ למשא ומתן הישראלי-פלסטיני ג'ייסון גרינבלט נפגש היום (ראשון) עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט המבקר בוושינגטון לרגל כנס של השדולה האמריקנית הפרו-ישראלית איפא"ק. המפגש בין השניים התקיים על רקע המגעים בין לשכת נתניהו לבין הבית הלבן על הסכמות בנוגע לבנייה בהתנחלויות.

בתום הפגישה, שנמשכה כשעה, צייץ גרינבלט: "הייתה לנו שיחה רחבת יריעה וחשובה על שיתוף הפעולה והאינטרסים המשותפים בין ישראל וארצות הברית. שוחחנו על הצורך לשפר את התנאים הכלכליים של הפלסטינים וכן על חזונו של הנשיא לשלום ומחשבותיו על הדרך הטובה להשיג זאת". בסביבת בנט סיכמו ואמרו כי הפגישה הייתה "מוצלחת".

לקריאה נוספת:
בפעם השנייה בשבועיים: לבני נפגשה עם שליחו של טראמפ למזרח התיכון
אחרי ארבעה ימים: סבב השיחות על הבנייה בהתנחלויות הסתיים ללא הסכמות
גורם מדיני: הדיווח על דרישת ארה"ב להגבלת הבנייה בהתנחלויות – שקר

שר החינוך נפתלי בנט בישיבת סיעת הבית היהודי, 16 בינואר 2016. נועם מושקוביץ
"פגישה מוצלחת". בנט/נועם מושקוביץ

אחרי שגרינבלט שב מביקורו בישראל בשבוע שעבר, שלח ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראש הסגל, יואב הורביץ, לביקור בבית הלבן. זאת, בניסיון לגבש מתווה מוסכם על הגבלת הבנייה. בסיום מרתון הפגישות, שבהן השתתפו גם שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר והיועץ המדיני של נתניהו, יונתן שכטר, פורסמה הודעה משותפת, שממנה עלה כי טרם הושגו הסכמות. עם זאת, לפי ההודעה, ישראל הביעה נכונות לאמץ מדיניות בנייה "שלוקחת בחשבון את חששותיו" של טראמפ בכל הנוגע לבנייה בהתנחלויות בהקשר של קידום הסכם השלום.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליח ממשל טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. ירושלים, 13 במרץ 2017. לשכת העיתונות הממשלתית
"השיחות נמשכות". נתניהו וגרינבלט בביקור בישראל/לשכת העיתונות הממשלתית

במוקד השיחות של גרינבלט עם אנשי נתניהו עומדת דרישת הממשל "לרסן" את הבנייה ולהגביל את היקפיה וגבולותיה. התפיסה היא שהמשך הבנייה מקטינה את השטח שנשאר פתוח למשא ומתן עם הפלסטינים, ותקשה על חידוש התהליך ושאיפתו של הנשיא טראמפ להגיע ל"עסקה" בסכסוך. בלשכת נתניהו הכחישו בשבוע שעבר דיווחים לפיהם הממשל דרש להגביל את הבנייה לגושים בלבד וגם את הדיווחים על הסכמה של הממשלה לבניית היישוב החדש למפוני עמונה בתמורה להקפאת הבנייה בהתנחלויות. בין היתר, בשל העובדה שכל הקפאה צפויה להיתקל בביקורת מימין ולייצר אתגרים פוליטיים עבור ראש הממשלה - בעיקר מכיוון הבית היהודי אבל גם בקרב שרי הליכוד.

נתניהו התייחס לנושא היום בפתח ישיבת הממשלה ואמר כי "בימים האחרונים נפוצו דיווחים על סיכומים לכאורה עם הבית הלבן. יש שם הרבה דברים לא נכונים. השיחות נמשכות ואני מקווה שיסתיימו במהרה".

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, גם יו"ר התנועה ושרת החוץ לשעבר, ח"כ ציפי לבני, נפגשה בסוף השבוע עם גרינבלט. מדובר בפגישה שנייה של השניים, שנועדו גם במהלך ביקורו של גרינבלט בישראל וברשות הפלסטינית לפני כשבועיים, בפגישה משותפת עם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. לבני, שניהלה את סבב המשא ומתן הקודם בין ישראל והפלסטינים תחת ממשל אובמה ב-2014, נמצאת גם היא בוושינגטון במסגרת כנס איפא"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully