וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשארת קרובה לאבא: איוונקה טראמפ תקבל משרד בבית הלבן

21.3.2017 / 16:24

הבת הראשונה בלטה לצדו של אביה מאז שהחל קמפיין הבחירות שלו והשתתפה עמו בפגישות רשמיות, אולם כעת היא צפויה להפוך ליועצת מן המניין ולעבור סיווג ביטחוני. כדי להימנע מעבירה על החוק לאיסור העסקת מקורבים, היא לא תישא בתואר רשמי

קרדיט וידאו: President Donald Trump speeches&press conference Youtube Channel

(בתחילת השבוע: טראמפ מפתיע מבקרים בבית הלבן)

מאז שהחל דונלד טראמפ את קמפיין הבחירות שלו לנשיאות ארצות הברית, בלטה לצדו בתו איוונקה, כאחת הדמויות החזקות והמשפיעות על איל הנדל"ן הניו יורקי. השפעה זו באה לידי ביטוי מוגבר עוד יותר מאז ניצח בבחירות ונכנס לבית הלבן. בעוד שבניו של טראמפ אריק ודונלד הבן נותרו בניו יורק, לנהל את התאגיד המשפחתי, ורעייתו מלניה נשארה בעיר יחד עם הבן בארון, איוונקה תפסה מקום מרכזי תחת אור הזרקורים.

לא אחת מתלווה טראמפ הבת לאביה לאירועים רשמיים, והשבוע, למשל, היא השתתפה בפגישת עבודה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. קודם לכן היא גם השתתפה בפגישותיו של הנשיא עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה ועם אישים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
איוונקה טראמפ שוב מעוררת זעם - ולא תאמינו מה הסיבה לכך
האם גם איוונקה טראמפ תצטרף למו"מ בין ישראל לפלסטינים?
"חציית קו אדום": יועצתו של טראמפ קידמה את מותג האופנה של בתו

איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר צופים בנאומו של הנשיא טראמפ בקונגרס, 1 במרץ 2017. רויטרס, רויטרס
איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר צופים בנאומו של הנשיא טראמפ בקונגרס, 1 במרץ 2017/רויטרס, רויטרס

כעת, על פי הדיווח באתר האמריקני "פוליטיקו", איוונקה תקבל גם משרד משלה בבית הלבן, תעבור סיווג ביטחוני שיאפשר לה להיחשף לחומרים חשאיים ותזכה לגישה לאמצעי התקשורת הממשלתיים. משרדה של הבת הראשונה יהיה בקומה השנייה של האגף המערבי בבית הלבן, בסמוך לזה של דינה פאוול, בכירה במועצה לביטחון לאומי, הנחשבת למקורבת מאוד לאיוונקה טראמפ.

עורכת הדין של טראמפ מסרה כי היא תכהן למעשה כיועצת לכל דבר ועניין, אלא שהיא לא תישא בשום תואר רשמי, לא תקבל משכורת עבור עבודתה, וכן לא תישבע כחלק מן הממשל. זאת, בין היתר, כדי להימנע מסוגיות אתיות הנובעות מהחוק לאיסור העסקת מקורבים. לדברי עורכת הדין, טראמפ תשמש למעשה "האוזניים והעיניים של טראמפ בבית הלבן", ותפקידה לא יהיה תחום לנושא מסוים.

בכך, ממשיכה איוונקה בתפקיד דומה לזה שהחזיקה בתאגיד טראמפ, כאשת אמונו של אביה. טראמפ ובן זוגה ג'ארד קושנר עברו בשבועות האחרונים להתגורר בוושינגטון הבירה, כדי להיות קרובים יותר לבית הלבן. הם מתגוררים בשכונת קלורמה היוקרתית, בסמוך לדייר אחר שעבר להתגורר שם רק באחרונה - נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully