וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חציית קו אדום": יועצתו של טראמפ קידמה את מותג האופנה של בתו

10.2.2017 / 9:00

לאחר שהיועצת הבכירה של נשיא ארצת הברית, קליאן קונוויי, קראה לקנות את מוצרי המותג של בתו איוונקה, בקונגרס טענו שמדובר ב"הפרה חמורה של כללי האתיקה". מוקדם יותר, תקף דונלד טראמפ רשת אופנה שהורידה את המותג מהמדפים

צילום מסך

(בווידאו: האם איוונקה טראמפ ניצלה ריאיון בטלוויזיה כדי לקדם את מותג התכשיטים שלה?)

יושב ראש ועדת הביקורת של הקונגרס האמריקני, ג'ייסון שייפץ, ביקר הלילה (שישי) את היועצת הבכירה של הנשיא דונלד טראמפ, קליאן קונוויי. זאת, לאחר שמוקדם יותר אמש היא המליצה ברשת "פוקס" לצופים לרכוש ממוצרי האופנה של בת הנשיא איוונקה טראמפ. "לכו וקנו דברים שלה. אני שונאת קניות אבל אלך לקנות כמה פריטים בעצמי היום", אמרה. דבריה של קונוויי עלולים להוות הפרה של כללי האתיקה בשל הקישור שיצרה בין הבית הלבן ובין עסק פרטי משפחתי הקשור לנשיא.

שייפץ גינה את המלצת הקניה של יועצת הנשיא ואמר לרשת NBC כי הדברים "בלתי מקובלים" וכי הם מהווים "חצייה של קו אדום". לדבריו, יחד עם הנציג הבכיר של הדמוקרטים בוועדה, אלייז'ה קאמינגס, הוא מתכוון לפנות לבית הלבן ולמשרד לאתיקה ממשלתית בעניינה של קונוויי. "זה מעולם לא היה צריך לקרות, ועדיף שהם ילמדו את הלקח הזה כמה שיותר מהר", אמר.

תחילתו של הסיפור לפני כמה שבועות, כאשר רשת בתי הכלבו "נורדסטרום" הודיעה כי לא תמכור את מוצרי האופנה של מותג איוונקה טראמפ בשל מה שהגדירו ברשת כ"תוצאות מכירות מאכזבות". המהלך הגיע במקביל לקמפיין הקורא להחרים את מוצריה איוונקה, אולם ברשת האופנה טוענים כי לא זו הסיבה בגינה הוחלט להוריד את המוצרים מן המדפים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: "טראמפ אמר לפוטין שההסכם להגבלת הנשק הגרעיני רע לארה"ב"
מכה לטראמפ: בית המשפט התיר כניסת תושבי מדינות מוסלמיות לארה"ב
דיווח: ראש המודיעין הפלסטיני נפגש עם גורמי ביטחון בארה"ב

מנהלת קמפיין המועמד הרפובליקני לנשיאות, קליאן קונווי, אחרי העימות השלישי, אוקטובר 2016. רויטרס
"לכו לקנות פריטים של מותג איוונקה". קונוויי/רויטרס

אתמול, פרסם דובר הרשת הצהרה בה נכתב כי "בשנה האחרונה, ובמיוחד במחצית השנייה של 2016, המכירות של המותג היו בירידה מתמדת, על לנקודה שבה זה לא היה הגיוני מבחינה עסקית להמשיך בקו זה לעת עתה". לדבריו, "יש לנו קשר נהדר עם הצוות של איוונקה, היו לנו שיחות פתוחות איתם בשנה האחרונה, ויידענו את איוונקה אישית על החלטתנו בתחילת ינואר". במקביל, דווח כי רשתות אחרות כמו "מרשל'ס" ו"טי ג'יי מקס" החליטו לערבב את פריטי האופנה שלה בין יתר הפריטים בחנות, כך שלא יתבלטו.

הנשיא טראמפ צייץ אתמול בחשבון הטוויטר שלו: "בתי איוונקה זוכה ליחס כל כך לא הוגן מרשת 'נורדסטרום'. היא אדם נהדר, תמיד דוחפת אותי לעשות את הדבר הנכון, נורא", כתב. בעקבות הציוץ, נשאל דובר הבית הלבן, שון ספייסר, האם אינו סבור שמדובר בהתערבות של הנשיא בעסקי משפחתו למרות שהבטיח כי יחדול ממעורבות בחברה, והשיב: "זו הייתה התקפה על בתו. הוא ניצח במרוץ לנשיאות, הוא מנהיג את המדינה. אנשים לוקחים את הדאגות שלהם כלפיו ומפנים אותם לעבר בני המשפחה שלו. זה לא מקובל. יש לו זכות מלאה כאב להתייצב לצד ילדיו".

איוונקה טראמפ. GettyImages
"זוכה ליחס לא הוגן". איוונקה טראמפ/GettyImages
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully