וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לטראמפ: בית משפט פדרלי דחה את ערעור הממשל על צווי ההגירה

10.2.2017 / 7:30

הרכב של שלושה שופטים דחה פה אחד את ערעור הבית הלבן והצו האוסר על כניסת תושבי שבע מדינות מוסלמיות נותר מוקפא. עתה הסוגייה צפויה לעבור לעליון. טראמפ: "ניפגש בבית המשפט. ביטחון המולדת מונח על הכף". אבטחה הוצמדה לשופטים בשל איומים

רויטרס

בית המשפט לערעורים בקליפורניה דחה הלילה (שישי) את בקשת משרד המשפטים האמריקני להתיר לממשל למנוע באופן זמני את כניסתם של תושבים משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי לתחומי ארצות הברית. בכך, נותר על כנו צו ההקפאה שניתן ביום שישי שעבר על ידי שופט במדינת וושינגטון, נגד הצו הנשיאותי עליו חתם הנשיא דונלד טראמפ לפני שבועיים. הצו מונע באופן זמני כניסה של תושבים מתימן, עיראק, סומליה, לוב, איראן, סודן וסוריה. בעקבות ההחלטה, יוכלו תושבי אותן מדינות להמשיך ולהיכנס לארצות הברית כרגיל.

זמן קצר לאחר הפסיקה, הבהיר הנשיא כי הוא מתכוון לערער לבית המשפט העליון וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ניפגש בבית המשפט. ביטחון המולדת מונח על הכף". בשיחה עם כתבים בבית הלבן אמר טראמפ כי "זו החלטה פוליטית. ביטחון המולדת בסכנה, זו סיטואציה רצינית ואני מצפה לפגוש אותם בבית המשפט". כשנשאל איך גילה שעמדתו נדחתה הוסיף: "ראיתי את זה כמו כולכם. זו עתירה שננצח בה, ולדעתי די בקלות".

ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי הרכב של שלושה שופטים. האחד, וויליאם קאנבי שמונה בימי קרטר, שופט נוסף, ריצ'רד קליפטון שמונה בימי הנשיא ג'ורג' בוש הבן, ושופטת שלישית, מישל פרידלנד שמונתה בימי אובמה. מדובר במכה לא פשוטה לטראמפ, שכן הצו המונע את כניסת תושבי אותן המדינות היה אחד ממהלכי הדגל שלו מיד עם כניסתו לתפקיד. לפי רשת CNN, לפחות שניים מהשופטים קיבלו הלילה לאחר מתן הפסיקה איומים על חייהם. בעקבות האיומים הוצמדה לשופטים אבטחה.

גם יריבתו בבחירות האחרונות לנשיאות, הילרי קלינטון, הגיבה בחשבון הטוויטר שלה לפסיקה והעלתה ציוץ בו נכתב רק: "3-0". היועצת הבכירה לנשיא, קליאן קונוויי, שיתפה את הציוץ של קלינטון וכתבה: "פנסילבניה, וויסקונסין, מישיגן" - כשהיא מתכוונת לשלוש המדינות שבהן הפסידה המועמדת הדמוקרטית והביאו את הניצחון לטראמפ.

לקריאה נוספת:
טראמפ על צו ההגירה: "אנחנו בסכנה בגלל מערכת המשפט"
התובע הכללי של טראמפ הושבע לתפקיד: "נילחם בהגירה הלא-חוקית"
דיווח: "טראמפ אמר לפוטין שההסכם להגבלת הנשק הגרעיני רע לארה"ב"

נשיא ארה"ב התייחס לעתירות נגד הצו: "בתי המשפט פועלים באופן פוליטי". רויטרס
מתכוון לערער לבית המשפט העליון. טראמפ/רויטרס

אם תגיע ההכרעה בנושא לבית המשפט העליון, יזדקק טראמפ לרוב של חמישה שופטים, מתוך שמונה המכהנים כרגע בבית המשפט כדי לשנות את הפסיקה. בבית המשפט העליון ישנם ארבעה שופטים ליברלים וארבעה שופטים שמרנים, כאשר המינוי שמבקש טראמפ לאשר, ניל גורסץ', עדיין לא נכנס לתפקידו. במקרה של שוויון 4-4 תישאר הפסיקה של בית המשפט בקליפורניה על כנה, ותושבי אותן מדינות יוכלו להמשיך ולהיכנס לתחומי ארצות הברית.

בשבוע האחרון ביקר הנשיא טראמפ בחריפות את החלטת השופט הפדרלי בסיאטל להשהות את הצו הנשיאותי עליו חתם, והתייחס להחלטה לא פחות משמונה פעמים בחשבון הטוויטר שלו. "אני פשוט לא מאמין ששופט ישים את ארצנו בכזו סכנה", כתב בסוף השבוע שעבר. "אם משהו יקרה, תאשימו אותו ואת מערכת המשפט. אנשים נכנסים פנימה, רע!".

בציוץ אחר כתב כי "בתי המשפט הופכים את עבודתנו לקשה מאוד". "השופט פותח את ארצנו בפני טרוריסטים פוטנציאליים ואחרים שאינם בלבם את הכוונות הטובות ביותר. האנשים הרעים שמחים מאוד", הוסיף הנשיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הילרי קלינטון מגיבה לפסיקת בית המשפט:

התובע הכללי של מדינת וושינגטון, בוב פרגוסון, כינס מסיבת עיתונאים ובירך על ההחלטה: "זה ניצחון גדול לשלטון החוק. אנחנו מדינת חוק", אמר. "כפי שאמרתי מהיום הראשון, החוקים תקפים לכולם כולל את נשיא ארצות הברית. הנשיא הניח שלא ניתן לערער על הצו שלו".

נואה פרסל, הפרקליט שייצג את מדינת וושינגטון ואת מדינת מינסוטה בעתירה טען כי "חוות הדעת היא ניצחון מוחלט. לא היינו יכולים להיות יותר מרוצים. השופטים עשו את עבודתם בתשומת לב ואני מודה להם על הזהירות בה בחנו את התיק".

(עדכון ראשון: 1:30)

מחאה נגד איסור הנשיא טראמפ לכניסת מוסלמים לארצות הברית, מחוץ לבית המשפט לערעורים בו יוחלט בנוגע לצו הנשיאותי. סן פרנסיסקו 9 בפברואר 2017. AP
הפגנה נגד צו ההגירה של טראמפ, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully