וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "טראמפ אמר לפוטין שההסכם להגבלת הנשק הגרעיני רע לארה"ב"

10.2.2017 / 0:22

גורמים המעורים בשיחה שהתקיימה לאחרונה בין שני המנהיגים מסרו כי נשיא ארה"ב עצר כדי לשאול את עוזריו מהו ההסכם שאותו רוצה נשיא רוסיה להאריך. לאחר מכן, אמר כי זה אחד מאותם הסכמים רעים שחתם אובמה

צילום: CNN, עריכה:

בשיחה הראשונה שלו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בתור נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ אמר כי ההסכם שמגביל את הארסנל הגרעיני של שתי המדינות הוא רע עבור וושינגטון – כך מסרו שני גורמים אמריקניים וגורם אמריקני לשעבר המעורים בפרטי השיחה.

לפי הגורמים, כשפוטין העלה את האפשרות להארכת ההסכם מ-2010, שמוכר כ-New START, טראמפ עצר כדי לשאול את עוזריו בצד מהו ההסכם. הבית הלבן סירב להגיב והפנה את רויטרס להודעה הרשמית שלו על השיחה ביניהם, שהתקיימה ב-28 בינואר, שבה לא הוזכר כי הם שוחחו על ההסכם. גם בקרמלין לא הגיבו.

ההסכם מקציב לשתי המדינות לצמצם עד פברואר הבא את ראשי הקרב הגרעיניים שלהן ל-1,550 ומטה, המספר הנמוך ביותר זה כמה עשורים. הוא אף מגביל פריסה של טילים גרעיניים, צוללות גרעיניות ומפציצים גרעיניים. פוטין וטראמפ יכולים להאריך את ההסכם באישור הדדי, ואם הוא יפוג, שתיהן יהיו חופשיות להרחיב את הארסנל הגרעיני שלהן.

במהלך העימותים בבחירות בשנה שעברה, טראמפ אמר כי רוסיה "הערימה" על ארצות הברית עם ההסכם הזה. הוא שגה כשאמר שהוא מאפשר לרוסיה להמשיך לייצר ראשי קרב גרעיניים בעוד שהוא מגביל את ארצות הברית. מנגד, שר החוץ רקס טילרסון אמר במהלך שימועיו בסנאט כי הוא תומך בהסכם.

עוד על יחסי טראמפ ופוטין
טראמפ: "פוטין רוצח? יש הרבה רוצחים, האם המדינה שלנו תמימה?"
מתכוננים לשיקום היחסים: טראמפ ופוטין שוחחו בפעם הראשונה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ משוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 28 בינואר 2017. AP
עצר את השיחה כדי להבין מה ההסכם. טראמפ משוחח עם פוטין/AP

שניים מאותם גורמים שתיארו את פרטי השיחה בין טראמפ לפוטין תודרכו על ידי גורמים בממשל הנוכחי, שהקריאו פרטים מזכרים מפורטים שנכתבו במהלך השיחה. אחד מהם אף הראה חלקים מהמזכרים. גם הגורם השלישי תודרך על השיחה.

השיחה בין השניים הגבירה את החשש מכך שטראמפ לא מתכונן די הצורך לשיחות עם מנהיגים זרים. בדרך כלל, לפני שיחה כזו, הנשיא מקבל מזכר שנוסח על ידי חברי המועצה לביטחון לאומי אחרי התייעצויות עם הגורמים הרלוונטיים, כולל משרד החוץ, משרד ההגנה וסוכנויות המודיעין. לפני שני גורמים בכירים לשעבר, רגע לפני השיחה, הנשיא גם מקבל תדרוך בעל פה מהיועץ לביטחון לאומי שלו ומהגורם הבכיר ביותר שלו נוגעת השיחה.

לפי שניים מאותם שלושה מקורות, טראמפ לא עבר תדרוך שכזה מצד מומחים לרוסיה. לא ברור אם הוא קיבל תדרוך מצד היועץ לביטחון לאומי שלו מייקל פלין.

(עדכון ראשון: 19:40)

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאום לרגל השנה החדשה, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
חתם על ההסכם עם אובמה. פוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully