וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "פוטין רוצח? יש הרבה רוצחים, האם המדינה שלנו תמימה?"

5.2.2017 / 8:35

נשיא ארה"ב התראיין לרשת "פוקס" ונשאל על מקבילו הרוסי. "אני מכבד אותו כפי שאני מכבד הרבה אנשים", אמר. במקביל, שוחח עם נשיא אוקראינה, שבמזרחה נרשמת לאחרונה הסלמה עם הכוחות הפרו-רוסיים. "נעבוד עם כל הצדדים להשגת שקט", אמר טראמפ

צילום: CNN, עריכה:

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העניק הלילה (ראשון) ריאיון לרשת "פוקס", ובאחד הפרומואים (קדימונים) שפורסמו ממנו שוחח המראיין הוותיק ביל אוריילי עם הנשיא על מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין. אוריילי טען בשיחה כי פוטין רוצח, וטראמפ השיב: "יש הרבה רוצחים. למה, המדינה שלנו כל כך תמימה?".

עוד בתחילת הריאיון, שאל אוריילי את טראמפ אם הוא מכבד את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והוא ענה לו בחיוב. "כן, למה?", שאל המראיין, והוא החזיר: "אני מכבד אותו כפי שאני מכבד הרבה אנשים. זה לא אומר שאני אסתדר איתו. הוא מנהיג של מדינה. אני חושב שעדיף להסתדר איתו מאשר לא. אם הם יעזרו לנו במאבק בדאעש זה דבר טוב".

לקריאה נוספת:
ממשל טראמפ גינה את רוסיה: "אחראית להסלמה באוקראינה"
רוסיה על תכנית טראמפ לאזורים בטוחים בסוריה: "לא התייעץ עמנו"
רוסיה: קציני מודיעין ואיש אבטחת מידע מואשמים בריגול לארה"ב

בובות בבושקה בדמויות ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ, סנט פטרסבורג, 20 בינואר 2017. AP
"לא בטוח שאסתדר איתו". מטריושקות של פוטין וטראמפ/AP

הריאיון עם אוריילי ישודר הלילה במלואו בשעה 23:00 שעון ישראל. בקטע אחר מהריאיון אמר אוריילי לטראמפ: "אחת הביקורות עליך היא שאתה אומר דברים שאתה לא יכול לגבות בעובדות. למשל ששלושה מיליון אנשים הצביעו בניגוד לחוק ואין לך הוכחות, יש אנשים שאומרים שבתור הנשיא, זה חסר אחריות". על כך ענה הנשיא: "כשאתה רואה אנשים שאינם מצביעים והם רשומים. אנחנו יכולים להיות תינוקות. יש לא חוקיים, יש אנשים מתים, זה מצב רע".

במקביל לריאיון, קיים טראמפ שיחה עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו. בהודעת הבית הלבן נאמר כי "השניים שוחחו על הקונפליקט המתמשך מול רוסיה". טראמפ אמר למקבילו: "נעבוד עם אוקראינה, רוסיה, ועם כל הצדדים להשגת שקט בגבול". בין שתי המדינות שוררת מתיחות מאז פלשה רוסיה לחצי האי קרים וסיפחה אותו בשנת 2014. בשבוע שעבר נרשמה הסלמה במזרח אוקראינה, וכ-35 בני אדם נהרגו במתקפות שונות. שני הנשיאים גם דנו בשיחתם "באפשרות להיפגש בעתיד הקרוב".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בפינלנד, פברואר 2017. AP
שוחח עם טראמפ על הסכסוך המתמשך עם רוסיה. פורושנקו/AP

ביום חמישי בלילה נדרשה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, לסוגיית התוקפנות הרוסית באוקראינה, והאשימה את ממשלו של פוטין בהסלמה בלחימה במזרח אוקראינה. היא הזהירה כי הסנקציות שהטילה וושינגטון על מוסקבה בשל סיועה לבדלנים הפרו-רוסים לא יוסרו עד שהיא תשיב את חצי האי קרים לידי אוקראינה. דבריה של ניקי היילי, שהייתה זו הופעתה הראשונה במועצת הביטחון, דומים לקו שנקט הממשל הקודם. הם אף עומדים בניגוד לציפיות של גורמים מסוימים כי הנשיא טראמפ, שהביע נכונות לשיקום היחסים עם פוטין, יבטל במהירות את העיצומים על הקרמלין.

"אני רואה בכך דבר מצער שבהופעתי הראשונה כאן אני מוכרחה לגנות את הפעולות האגרסיביות של רוסיה", אמרה היילי. "זה לא צריך להיות כך. אנחנו רוצים לשפר את היחסים עם רוסיה, אך המצב העגום במזרח אוקראינה דורש גינוי ברור ותקיף לפעולותיה של רוסיה". היא הבהירה כי "מזרח אוקראינה הוא לא החלק היחיד במדינה שממשיך לסבול מרוסיה. האו"ם ממשי לגנות ולקרוא לסוף הכיבוש הרוסי בקרים. הסנקציות הקשורות לא יוסרו עד שחצי האי יחזור לאוקראינה".

בית הרוס מהפצצה במזרח אוקראינה, 4 בפברואר 2017. AP
כ-35 הרוגים בשבוע האחרון. בית שהופצץ במזרח אוקראינה/AP

במהלך השבוע האחרון מתנהלים קרבות עזים בין צבא אוקראינה לבדלנים הפרו-רוסים, חרף הסכם הפסקת האש שנחתם לפני שנתיים. מאז הוא הופר פעמים רבות, אך סבב האלימות האחרון הוא מהקשים ביותר שחווה האזור בתקופה האחרונה.

בתוך כך, אתמול נהרג מפקד בכיר בכוחות הפרו-רוסים בפיצוץ מכוניתו בלוהנסק שבמזרח אוקראינה. המורדים האשימו את אוקראינה ברצח אולג אנשצ'נקו, שתפקד בפועל כשר ההגנה של הבדלנים, וכינו את הפיצוץ "מעשה טרור". קייב הכחישה את מעורבותה באירוע. דובר הבדלנים אנדריי מרוצ'קו טען כי "השירות החשאי האוקראיני" עומד מאחורי המתקפה שנועדה לדבריו "לערער את הרפובליקה של לוהנסק". במקביל, גורמים רשמיים בקייב אמרו כי ייתכן שהפיצוץ הוא תוצאה של מאבק פנימי בין מנהיגי הפרו-רוסים.

חיילים אוקראינים במזרח אוקראינה, 4 בפברואר 2017. AP
חיילים אוקראינים במזרח המדינה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully