וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: קציני מודיעין ואיש אבטחת מידע מואשמים בריגול לארה"ב

1.2.2017 / 20:59

עורך דינם של אחד מהם סיפר כי השלושה - שני סוכנים בשירות הביטחון וראש צוות החקירות של "מעבדות קספרסקי" - מואשמים בבגידה. ייתכן שהם אלו שהעבירו את המידע המפליל על התערבות רוסיה בבחירות בארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הרשויות ברוסיה האשימו בבגידה שני קצינים בשירות הביטחון הפדרלי (FSB) ועובד בחברת אבטחת המידע הפרטית קספרסקי בטענה כי הם שיתפו פעולה עם ארצות הברית – כך מסר היום (רביעי) אחד מעורכי דינם. השלושה, שעל מעצרם דווח בשבוע שעבר, הם רוסלאן סטויאנוב, ראש צוות החקירות של קספרסקי וסרגיי מיכאיילוב ודימיטרי דוקוצ'ייב – שני קצינים שעבדו במרכז לביטחון מידע ב-FSB. דוברו של הנשיא ולדימיר פוטין אמר כי הוא מודע לדיווחים, אבל לא יכול לאשר זאת.

"הלקוח שלי, יחד עם האחרים, הואשמו בבגידה במדינה ובשיתוף פעולה עם סוכנויות המודיעין של ארצות הברית", אמר אייוון פבלוב לסוכנות הידיעות רויטרס, מבלי לחשוף את מי הוא מייצג. הפרשה נחשפה בתקופת מתיחות בין וושינגטון למוסקבה, אחרי שהמודיעין האמריקני האשים האקרים רוסים בהתערבות בבחירות לנשיאות לטובתו של דונלד טראמפ.

במוסקבה דחו את הטענות הללו וגם הנשיא טוען כי זהו ניסיון של יריביו להטיל ספק בלגיטימיות של ניצחונו. יש מי שסבור כי הם אלו שהעבירו את המידע לסוכנויות המודיעין האמריקניות, שעל בסיסו הן מסתמכות בהאשמותיהן את מוסקבה בהתערבות בבחירות.

העיתון הרוסי קומרסנט דיווח על המעצרים לראשונה בשבוע שעבר, וטען כי הם בוצעו בחודש דצמבר האחרון. עוד הוא דיווח כי הצוות בקספרסקי שבראשו עמד סטויאנוב שיתף פעולה עם ה-FSB מאז 2013, וסייע לו בפשעי סייבר ובהגנה מפני מתקפות של האקרים. החברה אישרה כי הוא אכן נעצר, אולם לטענתה העבירות המיוחסות לו בוצעו לפני שהצטרף אליה ב-2012.

עוד על יחסי ארה"ב ורוסיה
מתכוננים לשיקום היחסים: טראמפ ופוטין שוחחו בפעם הראשונה
רוסיה על תכנית טראמפ לאזורים בטוחים בסוריה: "לא התייעץ עמנו"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאום לרגל השנה החדשה, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
בקרמלין לא אישרו את הדיווחים. פוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully