וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: בכיר בחברת אבטחת סייבר נעצר בחשד לבגידה

רוסלאן סטויאנוב, שעמד בראש צוות החקירה של "מעבדות קספרסקי", חברה העובדת יחד עם שירות הביטחון הפנימי, נעצר יחד עם גורם ביטחוני בכיר. לפי דיווחים, גופים או ארגונים זרים העבירו לסטויאנוב כספים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאום לרגל השנה החדשה, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
רוסיה הייתה מעורבת בשורת מתקפות סייבר. פוטין/רויטרס

רוסיה עצרה מנהל בכיר בחברת אבטחת הסייבר המובילה "מעבדות קספרסקי" - כך הודיעה היום (רביעי) החברה. זאת אחרי דיווח בעיתון במדינה שלפיו המחלקה שבראשה עמד החשוד עבדה בשיתוף פעולה צמוד עם שירות הביטחון הפדרלי (FSB). החברה לא פירטה מהן החשדות נגד רוסלאן סטויאנוב, שעמד בראש צוות החקירות של החברה הפרטית שבסיסה במוסקבה. העיתון קומרסנט דיווח כי המעצר אירע במהלך חודש דצמבר האחרון וכי הוא חשוד בבגידה יחד עם גורם בכיר ב-FSB.

לפי הדיווח, החוקרים בוחנים כספים שהעבירו חברות או גופים זרים לסטויאנוב. הגורם הבכיר ב-FSB הוא סרגיי מיכיילוב, סגן ראש מחלקת ביטחון המידע בשירות ביטחון הפנים של רוסיה. "הוא נחקר על תקופה שקדמה להעסקתו ב'מעבדות קספרסקי'", מסרה החברה בהודעה שנשלחה במייל לסוכנות הידיעות רויטרס. "אין לנו פרטים על החקירה. עבודתו של צוות החקירות לא תושפע מההתפתחויות הללו".

לפי קומרסנט, צוות החקירות של קספרסקי משתף פעולה עם שירותי הביטחון הפדרליים של רוסיה מאז 2013 בחקירת פשעי סייבר ובסיוע בהגנה מפני מתקפות סייבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully