וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול נשאר במשפחה: טראמפ מינה את חתנו ליועץ בכיר בבית הלבן

10.1.2017 / 1:10

ג'ראד קושנר הנשוי לבתו של טראמפ, איוונקה, מיליארדר יהודי ותורם נדיב לישראל, צפוי לעסוק בענייני המזרח התיכון. "ג'ארד מהווה נכס אדיר ואני גאה בכך שיהיה לו תפקיד מפתח בממשלי", אמר הנשיא הנבחר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ג'ראד קושנר, חתנו של נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ, ימונה ליועץ בכיר בבית הלבן - כך הודיע הלילה (שלישי) טראמפ. קושנר בן ה-35 נשוי לבתו של איל הנדל"ן, איוונקה, והוא נחשב לאחד האנשים החזקים בסביבתו. במהלך קמפיין הבחירות יוחסה לקושנר השפעה גדולה על הנשיא הנבחר, בין היתר בשאלה מי צריך להיות מנהל הקמפיין. לפי גורם רשמי מצוות המעבר, קושנר יעסוק בעסקאות סחר ובענייני המזרח התיכון.

"קושנר יעבוד יחד עם ראש הסגל ריינס פריבוס והיועץ האסטרטגי סטיבן בנון כדי להוציא לפועל את תכניותיו של טראמפ", נכתב בהודעה מטעמו של הנשיא הנבחר. "ביחד הם מהווים צוות הנהגה יעיל". בהודעה לא מוזכרת הקרבה המשפחתית בין קושנר לנשיא הנכנס, ומצוין כי קושנר הוא "איש עסקים מכובד ויזם בתחום הנדל"ן", שהיה דמות מפתח בגיבוש האסטרטגיה שהובילה לניצחונו של טראמפ בבחירות.

טראמפ עצמו מסר כי "ג'ארד מהווה נכס אדיר והיה יועץ נאמן לאורך הקמפיין והמעבר. אני גאה בכך שיהיה לו תפקיד מפתח בממשלי. הוא היה מוצלח באופן יוצא דופן בעסקים ובפוליטיקה ויהיה חבר חשוב בצוותי בזמן שאני אוציא לפועל את תכניותיי השאפתניות, שישימו את העם האמריקני בקדמה". בהודעה אף מצוטט קושנר באומרו כי "זהו כבוד לשרת את מדינתי. אני מונע על ידי התשוקה שאותה אני חולק עם הנשיא הנבחר והעם האמריקני, וכבוד הוא לי לקבל את ההזדמנות להצטרף לצוות המוכשר הזה".

לקריאה נוספת:
השכנים החדשים של משפחת אובמה: איוונקה טראמפ ובעלה
מקורבי טראמפ פנו לישראל: מודאגים מהספק בגיורה של איוונקה
זוג הומואים נזרק ממטוס לאחר שדיבר בגנות טראמפ: "איוונקה העיפה אותנו"

איוונקה וג'ראד קושנר מדליקים חנוכייה, 25 בדצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
קרן הצדקה של משפחתו תרמה מיליונים לארגונים בישראל. איוונקה טראמפ וג'ראד קושנר מדליקים חנוכייה/צילום מסך, טוויטר

מינויו של קושנר מגיע אחרי שבועות ארוכים של ספקולציות לגבי התפקיד שהוא ורעייתו איוונקה ימלאו בממשל טראמפ. בין היתר, בגלל החוק למניעת העסקת מקורבים שנחקק ב-1967 במטרה למנוע מבני משפחה לשאת בתפקיד רשמי בממשל. לפי הערכות בארצות הברית, מינויו של קושנר יכול לצאת לפועל משום שהוא לא בן משפחה מקרבה ראשונה, וכן כיוון שהחוק מדבר על סוכנויות שנמצאות תחת אחריות הנשיא, ולא על עבודה בתוך הבית הלבן.

בסוף השבוע האחרון הצהיר עורך דינו של קושנר כי המיליארדר הצעיר צפוי להתפטר מתפקידו כיו"ר אימפריית הנדל"ן במנהטן, וזאת ככל הנראה כדי להימנע ממצב של ניגוד עניינים בין עסקיו הפרטיים ותפקידו הצפוי בממשל. במקביל דיווחה רשת NBC כי לבת איוונקה לא יהיה תפקיד רשמי בבית הלבן.

קושנר, יהודי המנהל אורח חיים אורתודוקסי מודרני, נחשב לתורם נדיב לגופים ישראלים. בין היתר, תרמה קרן הצדקה המשפחתית 20 מיליון דולר לבית החולים שערי צדק ו-315 אלף דולר לארגון "ידידי צה"ל". בחודש דצמבר האחרון פורסם גם כי קרן הצדקה של משפחת קושנר, שג'ראד הוא חבר הנהלה בה, תרמה 70 אלף דולר לארגון "איחוד הצלה", ועוד שורה של תרומות בסך עשרות אלפי דולרים כל אחת למרכזים רפואיים בישראל. בנוסף לכך, תרמה הקרן 20 אלף דולר לארגון "הידידים האמריקאים של ישיבת בית אל", וסכומים קטנים יותר לרשת החינוך "אור תורה סטון", ול"קרן עציון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דונלד טראמפ נפגש עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה במנהטן, 18 בנובמבר 2016. רויטרס
איוונקה טראמפ וג'ראד קושנר עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה/רויטרס

בינתיים, ממשיכים בני הזוג המשפיעים לתכנן את מעברם לוושינגטון הבירה. בשבוע שעבר דיווח האתר המקומי "Washingtonian" כי השניים החליטו להשתכן בשכונת קלורמה היוקרתית. בעלים של אחת מסוכנויות הנדל"ן בעיר מסר למגזין המקוון כי השניים יתגוררו בבית הכולל שישה חדרי שינה, שנמכר לפני עשרה ימים תמורת 5.5 מיליון דולרים. עם זאת, נכתב במגזין כי לא ברור אם השניים הם אלה שרכשו את הבית או שמא אדם אחר רכש אותו והשניים ישכרו את הנכס ממנו.

הבית נמצא מרחק של 300 מטר ממשכנם העתידי של ברק ומישל אובמה. השניים הודיעו כי החליטו להישאר לגור בעיר הבירה במשך שנתיים נוספות אחרי שאובמה יסיים את תפקידו ב-20 בינואר, וזאת כדי לאפשר לבתם הצעירה סשה לסיים את לימודיה בבית הספר התיכון. בחודש מאי פורסם כי השניים רכשו בית הכולל שמונה חדרי שינה ברחוב הסמוך.

ביתם החדש של איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר, וושינגטון. גוגל סטריט וויו, צילום מסך
עסקנים ואישי ציבור ביקשו לדעת איזה בית כנסת יפקדו בסופי שבוע. ביתם החדש של בני הזוג טראמפ-קושנר/צילום מסך, גוגל סטריט וויו

הגעת בני הזוג טראמפ-קושנר העסיקה מאוד בשבועות האחרונים גם את הקהילה היהודית בעיר. עסקנים ואישי ציבור רבים התעניינו בשאלה באילו מוסדות חינוך יחליטו השניים לשכן את ילדיהם וכן איזה בית כנסת יחליטו השניים לפקוד בסופי השבוע. נראה כי הבחירה של בני הזוג להתגורר בשכונת קלורמה תביא אותם בסופו של דבר להתפלל בבית הכנסת "The Shul" של חב"ד שנמצא בסמוך לכיכר דופונט, מרחק של כעשר דקות הליכה ממקום מגוריהם העתידי. הרב לוי שם טוב מבית הכנסת מסר לעיתון היהודי אמריקני "פורוורד": "לא אגיב על מי שמגיע או יגיע לבית הכנסת שלנו, זו המדיניות".

(עדכון ראשון: 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully