וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה לטילי חיזבאללה: מערכת שרביט קסמים נוסתה בהצלחה

20.3.2017 / 17:00

ביום עיון בנגב חשף מפקד מערך ההגנה האווירי את המערכת שנועדה ליירט רקטות ומל"טים. בדבריו התייחס גם לטיל הסורי שנורה נגד מטוסי הקרב של חיל האוויר שחזרו מתקיפה בסוריה. "בשלב מסוים הטיל הפך לאיום ודאי על מדינת ישראל", שעשוי היה לפגוע בבקעה

צילום: דובר צה"ל, בני בן סימון, עריכה: שמרית גולדשטיין

מפקד מערך ההגנה האווירי, תא"ל צביקה חיימוביץ', חשף היום (שני) את סרטון הניסוי של מערכת שרביט קסמים (קלע דוד) שנערך בחודש שעבר. מערכת שרביט קסמים, שתהפוך למבצעית ב-2 באפריל, נועדה ליירוט טילים, רקטות ומל"טים, ובעתיד תתמודד גם עם טילי שיוט. "מערכת קלע דוד תצטרף למערך הגנה אינטגרטיבית ולמעשה תשלים את המערך, יחד עם כיפת ברזל, חץ, וכך יינתן מענה הרבה יותר טוב למדינת ישראל. הוא לא יהיה הרמטי, לא יהיה מושלם, אבל יביא אותנו ליכולות מבצעיות הרבה יותר טובות", אמר חיימוביץ' ביום עיון בנגב.

הייעוד העיקרי של מערכת שרביט קסמים, שפותחה בשיתוף התעשיות הישראלית והאמריקנית, הוא מענה לטילים בטווח בינוני-ארוך. המערכת בעלת מיירט מהיר ומתמרן שמאפשר להשמיד את המטרה בפגיעה ישירה. בפברואר 2016 החל מערך ההגנה האווירית בקליטת המערכת וביולי הפך הגדוד למבצעי.

חיימוביץ' התייחס בדבריו גם לירי הטיל הסורי נגד מטוסי הקרב של חיל האוויר שחזרו מתקיפה בסוריה בלילה שבין חמישי לשישי. לדבריו, תחקיר הירי מעלה כי בשלב מסוים הפך טיל ה-SA-5 לאיום ממשי על שטח מדינת ישראל, כמו של טיל קרקע-קרקע, שעשוי היה לפגוע בבקעת הירדן, שם הופעלו האזעקות. מערכת ה-SA-5 היא מערכת סובייטית מיושנת, אך בעלת טילים במשקל של יותר משלושה טונות עם ראש נפץ קרבי במשקל של 200 קילוגרמים.

לקריאה נוספת:
הרמטכ"ל מתחייב: "נמשיך למנוע העברת נשק מתקדם לחיזבאללה"
ליברמן: "בפעם הבאה שסוריה תירה עלינו - נשמיד לה את מערכת הנ"מ"
נסראללה על התקיפות הישראליות בסוריה: נתניהו עוזר לארגוני הטרור

התשובה לחיזבאללה: צה"ל ערך ניסוי מוצלח במערכת "שרביט קסמים". דובר צה"ל
הניסוי בשרביט קסמים, בחודש שעבר/דובר צה"ל

"ביום שישי זיהו לוחמי מערך הגנה אווירית איום בליסטי שאיים על מדינת ישראל", אמר תא"ל חיימוביץ'. "ההנחיות והפקודות היו מאוד ברורות בנושא הזה - ליירט ולנטרל כל איום שמסכן את תושבי מדינת ישראל. כך עשינו גם בשבוע שעבר, ואין לי ספק שבאתגרים כאלה נידרש להיות נכונים גם בעתיד ונהיה כך". היירוט של טיל ה-SA-5 הוגדר מוצלח. קצין בכיר בחיל האוויר הרעיף שבחים על מפקדי הסוללה שהיו אחראים לפעולה שארכה פחות מדקה מרגע זיהוי האיום והיירוט בשמי הצפון.

באשר לספק שעלה במידת הנחיצות ליירט את הטיל ששוגר על ידי צבא סוריה – לנוכח חשיפת הפעולה בסוריה ולאור זימון שגריר ישראל במוסקבה לשיחת הבהרה – אמר תא"ל חיימוביץ': "האיום ביום שישי האחרון לפנות בוקר היה איום בליסטי שאיים על שטח מדינת ישראל. איום ודאי. במצב הזה אין מקום לא לסימני השאלה ולא לדילמות. התפקיד המשימה והייעוד שלנו זה לנטרל וכך עשינו. האיום הבליסטי בהחלט היווה איום על שטח מדינת ישראל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
סדרת ניסויים מוצלחת במערכת יירוט הטילים: "אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של ישראל". ספק 500
הגדוד הפך למבצעי ביולי האחרון. מערכת שרביט קסמים/ספק 500

שלשום אישר דובר צה"ל באופן חריג את הדיווחים שלפיהם כוח של חיל האוויר תקף כמה מטרות בשטח סוריה ונורה בידי טילים נגד מטוסים של צבא אסד. לא נמסר מיקומן של המטרות. על פי ההודעה, במהלך התקיפה התגלו המטוסים והצבא הסורי שיגר לעברם טילים. אחד הטילים יורט בידי מערך ההגנה האווירית, באמצעות מערכת "חץ".

התקרית החריגה חשפה את פעילות ישראל בסוריה באופן רשמי. בעקבותיה זומן אתמול שגריר ישראל ברוסיה גרי קורן לפגישה במשרד החוץ במוסקבה עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב. בהודעה מטעם משרד החוץ במוסקבה נמסר כי "הדגש העיקרי בשיחה היה האירועים האחרונים בסוריה ובסביבתה", וכי הזימון לפגישה היה ביוזמת המשרד.

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר בשבת האחרונה כי "יכול להיות שבמחשבה מעמיקה יותר, לא היה צריך לירות 'חץ'" ליירוט טיל הנ"מ. באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, בהנחיית העיתונאי רועי כ"ץ, הסביר ברק כי "זאת פעם ראשונה שהם יורים טיל ואנחנו יורים 'חץ'. זה יכולת מדהימה שלנו". עם זאת, הוא הוסיף כי ירי ה"חץ", לדבריו, "גרם לנו להודות בפעולה עקב נפילת רסיסים בירדן. צריך לתחקר את הנושא".

סדרת ניסויים מוצלחת במערכת יירוט הטילים: "אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של ישראל". ספק 500
תיירט טילים, רקטות ומל"טים. שרביט קסמים/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully