וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "בפעם הבאה שסוריה תירה עלינו - נשמיד לה את מערכת הנ"מ"

19.3.2017 / 11:30

שר הביטחון התייח בביקור בבקו"ם לתקיפת ישראל בסוריה בסוף השבוע, שבמהלכה נורו טילים נגד מטוסי צה"ל - ושיגר איום: "ירי נ"מ נוסף של צבא אסד יגרור תגובה חריפה". על הרב לוינשטיין: "ברביעי נשלח לו מכתב שימוע"

צילום: דוברות עיריית באר שבע

(ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק: צריך לחקור את השימוש במערכת "החץ", אתמול)

שר הביטחון אביגדור ליברמן איים היום (ראשון) כי צה"ל יגיב בנחרצות במקרה של ירי מסוריה. "בפעם הבאה שההגנה האווירית של סוריה תירה עלינו, אנחנו נשמיד אותה (מערכת הנ"מ, א"ב) בלי להסס פעמיים", אמר ליברמן במהלך ביקור בבסיס קליטה ומיון (בקו"ם) בתל השומר, בהתייחסו לתקיפה של ישראל בסוריה שלשום. הפעילות הישראלית נענתה בירי של טילים נגד מטוסים, שיורטו על ידי מערכת "החץ" בפעילות מבצעית ראשונה.

"אנחנו לא בעד אסד ולא נגד אסד. אין לנו עניין להתחכך עם הרוסים. הבעיה המרכזית שלנו זה העברת נשק משמעותית מסוריה ללבנון. לכן, כל פעם שנזהה העברה כזו, נפעל לסכל נשק שובר שוויון. בנושא זה לא תהיה פשרה".

לקריאה נוספת:
כץ תוקף את נתניהו: "לא גוררים את המדינה לבחירות בגלל התאגיד"
ברק על התקיפה בסוריה: "יכול להיות שלא היה צריך לירות 'חץ'"
עקב התקיפה בסוריה: שגריר ישראל ברוסיה זומן לשיחה עם שר החוץ

שר הביטחון אביגדור ליברמן נואם בפני נערים העומדים להתגייס לחיל השריון בלשכת הגיוס בתל השומר, 19 במרץ 2017. מגד גוזני
מסר מאיים לסוריה. ליברמן בבקו"ם בתל השומר, הבוקר/מגד גוזני

ליברמן התייחס גם לסערה סביב הרב יגאל לוינשטיין, שהתבטא בחריפות נגד להט"ב ונשים ויצא נגד שירות מעורב ביחידות קרביות. "אנחנו לא מחפשים עימות עם הרב לוינשטיין, אנחנו רוצים לשמור על המכינה הקדם צבאית בעלי. ההשתלחות בבנות ישראל – אין לה מקום. אנחנו נפעל בהתאם לחוות דעת משפטית. ביום רביעי האחרון יצא מכתב ללוינשטיין, וביום רביעי הקרוב יצא מכתב לפני שימוע".

שר הביטחון המשיך במלחמת העקיצות עם שר החינוך נפתלי בנט. "צה"ל זה השתקפות הפסיפס של כל הקבוצות בחברה הישראלית. צבא העם במלוא מובן המילה. היה ויכוח סוער סביב התבטאות של רב כזה או אחר. צה"ל מציג מגוון אפשרויות - מגדוד קרקל ועד הנח"ל החרדי. כל אחד יכול למלא את מקומו אם הוא רוצה לשרת. אנחנו רוצים לשמור על המכינה ועל ערכי צה"ל. מי שמגבה את הרב, מקריב את המכינה".

הוא אף התייחס להחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיים בבחירות אם שר האוצר משה כחלון לא ייענה לדרישתו. לדבריו, מדובר בטעות פוליטית. "כל בר דעת מבין שבחירות זה הדבר האחרון שישראל זקוקה לו. אני מקווה שעד חזרו של ראש הממשלה מסין תמצא פשרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully