וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל מתחייב: "נמשיך למנוע העברת נשק מתקדם לחיזבאללה"

19.3.2017 / 16:54

בנאומו בטקס חילופי מפקד פיקוד הצפון, הבהיר איזנקוט כי צה"ל "יעשה כל מאמץ" למנוע את התעצמות ארגון חיזבאללה. כעת, האלוף יואל סטריק, שהחליף בתפקידו את האלוף אביב כוכבי, יהיה אמון על פעילות צה"ל בגבולות סוריה ולבנון

הרמטכ"ל  רא"ל גדי איזנקוט בטקס האזכרה הממלכתי במלאת 21 שנה לרצח יצחק רבין, הר הרצל ירושלים, 13 בנובמבר 2016. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, פול צלמים
"שמירת השקט בלבנון היא אינטרס של שני הצדדים". איזנקוט/פול צלמים, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

טקס חילופי אלוף פיקוד הצפון התקיים היום (ראשון) במפקדת הפיקוד בצפת במעמד הרמטכ"ל גדי איזנקוט. זאת, לאחר הודעת שר הביטחון אביגדור ליברמן על החלטתו למנות את אלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי לתפקיד סגן הרמטכ"ל. כעת, בתום שנתיים של כהונה בתפקיד נפרד כוכבי בטקס חגיגי מהפיקוד ומפנה את מקומו לאלוף יואל סטריק שכיהן עד כה כאלוף פיקוד העורף.

בנאומו, אמר איזנקוט כי "את מקומם של צבאות האויב תופסים כעת ארגוני טרור ואיומים חדשים. המציאות הביטחונית השקטה יחסית השוררת בעשור האחרון היא אינטרס משותף לישראל ולבנון". לדבריו, "חיזבאללה ממשיך במאמציו להצטייד בנשק קטלני יותר ומדוייק יותר. ההצהרות הנשמעות לאחרונה מביירות מבהירות כי במלחמה עתידית הכתובת ברורה - ארגוני הטרור פועלים ברשותה ובהסכמתה של לבנון. אנו שומרים על האינטרסים הביטחוניים למניעת העברת נשק לארגון חיזבאללה ונעשה כל מאמץ למנוע זאת גם בעתיד".

האלוף כוכבי שימש כמפקד פיקוד צפון מאז 2014 וכמו אז, גם היום הוא מחליף את האלוף יאיר גולן, הפעם בתפקיד סגן הרמטכ"ל. טרם מינויו למפקד פיקוד צפון מילא האלוף כוכבי מגוון רחב של תפקידים בצה"ל ובהם מפקד חטיבת הצנחנים, מפקד עוצבת האש, מפקדת אוגדת עזה, ראש חטיבת המבצעים וראש אגף המודיעין. כוכבי, בן 54 נשוי ואב לשלוש בנות, בעל תואר ראשון בפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני במנהל ציבורי של אוניברסיטת הרווארד שבמסצ'וסטס.

עוד בוואלה! NEWS:
מה שבחירות לא יצליחו לעשות לחקירות נתניהו, מנדלבליט כן
"הפתיעו אותנו מאחורי הגב - ושברו הכול": הפצועה בשוד בבת ים משחזרת
מפעיל מנוף נפצע בינוני מקריסת מנוף ברמת גן

אלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי בטקס השקת תכנית "ממדים ללימודים" בקריה, 4 בנובמבר. ראובן קסטרו
ייכנס לנעליו של האלוף יאיר גולן כסגן הרמטכ"ל. כוכבי/ראובן קסטרו

"אני עוזב בצער וכבר מתגעגע", אמר כוכבי בטקס החילופים. "הטבע והנוף ומעל הכל הנוף האנושי. עשינו לא מעט אבל המלאכה מרובה. מעבר לגבולות המדינה, מבעבע מזרח תיכון אלים וברוטלי ואסור לנו להתייחס לשום דבר כמובן מאליו".

האלוף סטריק כיהן כמפקד פיקוד העורף מאז מרץ 2015. לפני כעשור שימש כמפקד חטיבת גבעתי ובאוגוסט 2007 הועלה לדרגת תא"ל ומונה למפקד עוצבת אדום. בדצמבר 2011 מונה לראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים ובספטמבר 2014 מונה למפקד קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים. סטריק, בן 51 נשוי ואב לשלושה, בעל תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון מאוניברסיטת תל אביב ובשנת 2004 יצא ללימודי אסטרטגיה בבית הספר למלחמה של צבא ארה"ב, בקרלייל שבפנסילבניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תת אלוף יואל סטריק. דובר צה"ל
כיהן במשך שנתיים כמפקד פיקוד העורף. סטריק/דובר צה"ל
אופק בוכריס בטקס החלפת מפקד פיקוד הצפון, מפקדת הפיקוד בצפת. 19 במרץ 2017. עדי חשמונאי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
הגיע לטקס למרות פרשת עבירות המין נגדו. בוכריס/עדי חשמונאי , עדי חשמונאי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully