וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעיל מנוף נפצע בינוני מקריסת מנוף ברמת גן

מנוף שהתנשא לגובה של יותר מ-20 קומות קרס באתר בנייה, הרס מבנה בן שתי קומות וקרס לתוך כיכר בשעה שהיו במקום עשרות אנשים. שכן: "אנחנו מפחדים להסתובב ברחוב". זמן קצר לאחר מכן קרסו פיגומים באתר בנייה אחר בעיר, אדם נפצע קל

צילום: מאצ'י הוף, קבוצת חדשות און ליין, תיעוד מבצעי מד"א, עריכה: ורד לידני

מפעיל מנוף בן 38 נפצע היום (ראשון) באורח בינוני בקריסת עגורן ברמת גן. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוקפצו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים תל השומר. כוחות משטרה וכיבוי אש הוזעקו למקום, וכן צוותי הנדסה של העירייה. שעה קלה לאחר מכן נפצע אדם באורח קל בקריסת פיגומים באתר בנייה אחר בעיר ברחוב ההגנה.

המנוף, שהתנשא לגובה של יותר מ-20 קומות, היה במרחק של מטרים ספורים מבניין שבו הושלמה בניית הקומה ה-11. הוא פגעו הרס בנפילתו מבנה בן שתי קומות. המנוף קרס על כיכר כנרת בשעה שהיו בה עשרות אנשים. עוברי אורח סיפרו כי הרוחות טלטלו את המנוף זה זמן מה.

מחקירה ראשונית עולה כי הצריח ועליו זרוע ההרמה והמשקולות נותקו, והמנוף קרס על מרכז הכיכר. המשטרה צפויה לחקור את חברת "אורתם מליבו", שאנשיה ניהלו את אתר הבנייה שבו קרס המנוף. בהמשך תעבורה החקירה למחלק ההונאה, שיגבה ממצאים מהזירה.

בשעות הצהריים הוציא משרד הכלכלה והתעשייה צו הפסקת עבודה למשך יומיים לאתר בנייה שבו קרס המנוף. "מפקח של המנהל הוזעק למקום ומבירור ראשוני עולה כי מדובר בקריסה של זרוע העגורן (החלק העליון של העגורן), ככל הנראה מכשל הנדסי במהלך הפעלת העגורן", נכתב. המשטרה הודיעה שתדרוש את המשך הפסקת העבודה במקום ככל שיידרש.

לקריאה נוספת:
קריסה שנייה תוך פחות משבוע: זרוע מנוף התמוטטה בנמל אשדוד
בצל המחאה: עשרות מנופאים לא קיבלו את שכרם מחברות כוח האדם
המנופאים התריעו, אך צעדי הרשויות לא יצאו לפועל - והמנוף קרס

מנוף שקרס על בניין מגורים ברחוב הירדן רמת גן, 19 במרץ 2017. מגד גוזני
קריסת המנוף ברמת גן, היום/מגד גוזני
מנוף שקרס על בניין מגורים ברחוב הירדן רמת גן, 19 במרץ 2017. מגד גוזני
קריסת המנוף ברמת גן, היום/מגד גוזני

דליה יצחק, שגרה בסמוך לאתר הבנייה, סיפרה כי תושבי השכונה נבהלו. "הייתי בבית ושמעתי רעש. חשבתי שהבניין קורס עליי. בעלי היה בחוץ וראה איך המנוף נופל בשני שלבים", אמרה. שכנה אחרת הוסיפה: "ישנתי ולפתע שמעתי רעש חזק. קמתי בבהלה וראיתי שהמנוף קרס. אחי רץ החוצה ומיהר לטפל במנופאי שהיה לכוד".

בנייה גוט, שמתגורר ברחוב הירקון בסמוך לאתר קריסת העגורן, אמר לוואלה! NEWS: "אנחנו מפחדים להסתובב ברחוב. אנו שכונה של משפחות עם ילדים קטנים, שעבורם מנוף מהווה אטרקציה. אני נחרד רק מהמחשבה אם האירוע המזעזע היה קורה בסוף השבוע".

צח טפילצקי, שמתגורר עם רעייתו ובנו התינוק לא רחוק מאתר קריסת המנוף' הגיב בכעס כששמע על האירוע, ואמר כי "התחושות בקרב השכנים ממש קשות, ראש העיר ממהר למלא את העיר במגדלים ועל הדרך פוגע בביטחון התושבים. הרחובות הפכו לאתרי בנייה, כלי רכב וכלים כבדים חוסמים את הרחובות". דודו גת, ששהה במקום בעת קריסת העגורן, הוסיף כי "ממרחק לא גדול מאתר קריסת העגורן נמצא בית ספר ארנון, מדובר בשעה שבה ילדים רבים מסיימים את יום הלימודים ויוצאים לבתיהם. אני לא רוצה לחשוב איזו טרגדיה קשה היתה מתרחשת אם עשרות ילדים היו מחוץ לבית הספר בעת הקריסה".

מנוף שקרס על בניין מגורים ברחוב הירדן רמת גן, 19 במרץ 2017. מגד גוזני
קריסת המנוף ברמת גן, היום/מגד גוזני

פרמדיק מד"א עודד שינקמן תיאר את הטיפול בפצוע בזירה. "יצאנו מבית חולים חזרה לתחנת מד"א, כשלפתע ראינו מולנו מנוף שקורס. תוך כדי שאנחנו מדווחים במהירות למוקד המבצעים של מד"א על האירוע הגענו למקום. בתוך המנוף שקרס נלכד גבר כבן 38. יחד עם פועלים מהאתר חילצנו אותו בהכרה כשהוא סובל מחבלות בראש ובגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו במצב בינוני ויציב לבית החולים".

מנוף שקרס על בניין מגורים ברחוב הירדן רמת גן, 19 במרץ 2017. מגד גוזני
זירת הקריסה ברמת גן, היום/מגד גוזני
מנוף שקרס על בניין מגורים ברמת גן, 19 במרץ 2017. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
קריסת המנוף ברמת גן, היום/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

הערב נלכד גבר במשאית מערבל בטון שהתהפכה באתר בנייה של הרכבת הקלה בתל אביב. צוותי כיבוי חילצו אותו וצוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים איכילוב בעיר כשמצבו מוגדר בינוני.

בחודש שעבר נפצעו ארבעה בני אדם בקריסת מנוף בבת ים מגובה 64 מטרים. מפעיל מנוף נפצע קשה והיתר קל, ובהם ילדה בת תשע. העבודות התבצעו בפרויקט של חברת "מבנים ונתיבים". מנהלי האתר עוכבו לחקירה בידי המשטרה.

מחברת "אורתם מליבו" נמסר: "מדובר באירוע מצער שאת נסיבותיו אנחנו בודקים כעת, יחד עם כלל הגורמים הרלוונטיים.
המנוף, שנשכר ותופעל על ידי חברה גדולה ובעלת ניסיון, עבר את כל הבדיקות על ידי הרשויות ובודק מנופים מאושר לפני תחילת העבודות ובמהלך חודש ינואר האחרון. כמו כן המנופאי שהפעיל אותו הינו בעל רישיון בתוקף. בטיחות בעבודה הוא הנושא החשוב ביותר והראשון שעומד לנגד עיני החברה והאתר נמצא בפיקוח צמוד של ממונה בטיחות. נמתין לבדיקות כלל הגורמים על מנת להבין מה גרם לתקלה באתר, ומכאן אנו שולחים איחולי החלמה לנפגעים באירוע".

(עדכון ראשון: 11:25)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התהפכות משאית הבטון בתל אביב, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיגומים שקרסו באתר בנייה ברחוב ההגנה רמת גן, 19 במרץ 2017. יאיר צור תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
"שמעתי רעש חזק". קריסת המנוף ברמת גן, הבוקר/מד"א, יאיר צור תיעוד מבצעי מד"א
פיגומים שקרסו באתר בנייה ברחוב ההגנה רמת גן, 19 במרץ 2017. יאיר צור תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
"מפחדים להסתובב ברחוב". קריסת המנוף ברמת גן, הבוקר/מד"א, יאיר צור תיעוד מבצעי מד"א
מנוף שקרס על בניין מגורים ברחוב הירדן רמת גן, 19 במרץ 2017. מגד גוזני
פינוי הפצוע לבית החולים/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully