וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה פצועים בקריסת מנוף בבת ים; המפעיל נפגע באורח קשה

המנוף קרס על כלי רכב בסמוך לאתר בנייה ברחוב הנביאים. צוותי מד"א טיפלו בארבעה פצועים, המנופאי במצב קשה, גבר ששהה ברכב ונפצע בינוני, ואב ובתו בת ה-9 שנפגעו משברי המנוף ומצבם קל. משרד העבודה חוקר אם העגורן פעל ללא אישורים. צפו בתיעוד הקריסה הדרמטי

צילום ממצלמת אבטחה

מפעיל מנוף כבן 30 נפצע היום (שני) באורח קשה ועוד שלושה בני אדם נפצעו באורח בינוני וקל, בהם ילדה בת תשע, מקריסת מנוף באתר בנייה ברחוב הנביאים פינת הקוממיות בבת ים. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום וכן צוותי מד"א, שפינו את מרבית הפצועים לבית החולים וולפסון בעיר. הפצוע קשה פונה לבית החולים איכילוב בתל אביב בעודו בהכרה.

העבודות התבצעו בפרויקט של חברת "מבנים ונתיבים", ומשרד העבודה חוקר אם העגורן שקרס מגובה 64 מטר פעל ללא אישורים. מנהלי האתר עוכבו לחקירה בידי המשטרה.

התקרית אירעה סמוך לשעה 16:15, אז התקבל במד"א מרחב איילון דיווח על מנוף שקרס על כמה רכבים ברחוב הקוממיות בבת ים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לארבעה פצועים, גבר בן 30 במצב קשה, גבר אחר כבן 38, שהיה ברכב ונפצע באורח בינוני הסובל מפגיעה רב-מערכתית, גבר נוסף כבן 49 ובתו, ילדה כבת תשע, שנפצעו משברי המנוף באורח קל.

לקריאה נוספת:
"זעזוע לענף הבנייה": 150 מנופאים התפטרו במחאה על תנאי העסקתם
האזינו להקלטה: כך מזייפים עשרות מפעילי מנופים רישיונות עבודה

קריסת מנוף בבת ים קוממיות, 13 בפברואר 2017. און ליין בת-ים, מערכת וואלה! NEWS
המנוף קרס על כמה כלי רכב/מערכת וואלה! NEWS, און ליין בת-ים
העגורן שקרס ברחוב הנביאים בבת ים מוטט חניון בבניין הנביאים 62 והרס מכוניות, 13 בפברואר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
המנוף קרס לתוך חניון בבניין מגורים/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בעקבות התקרית נסגר רחוב הקוממיות לתנועת כלי רכב בין רחוב הנביאים לרחוב יצחק שדה. במשטרה מבקשים מהציבור לא להגיע לאזור. סגן מפקד התחנה טפסר משנה רונן ולך מסר כי צוותי הכיבוי בפיקודו של רשף משנה יובל כהן פעלו לחילוץ הפצועים. הכוחות סרקו את הרכבים שנפגעו להימצאות לכודים נוספים.

"מדובר בזירה מורכבת מאוד, מנוף בגובה של עשרות מטרים קרס על הכביש ופגע במספר רכבים", סיפר חובש רפואת חירום, כונן מד"א הרכוב על אופנוע, חגי נתני, שהגיע למקום יחד עם כוחות גדולים שכללו אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד"א.

"מפעיל המנוף, כבן 30, נלכד ויחד עם כוחות הכיבוי חילצנו אותו תוך כדי טיפול רפואי והוא פונה במהירות בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח איכילוב כשמצבו קשה. גבר כבן 38 חולץ מרכב שנפגע מהמנוף, הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בכל חלקי גופו, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה יחד עם גבר כבן 49 וילדה כבת 9 שהיו בסמוך ונפגעו באורח קל משברי המנוף שקרס", אמר נתני שציין כי כוחות גדולים של מד"א יחד עם שוטרים ולוחמי האש סורקים את הזירה על מנת לוודא שאין נפגעים נוספים במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המנוף שקרס, ממבט על/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכוניתו של מוטי מנדה, המתגורר ברחוב הנביאים 62, נהרסה כליל מפגיעת המנוף. "רק חזרתי מהעבודה, עליתי הביתה ושמענו רעש חזק מאוד", סיפר לוואלה! NEWS. "הבן טלפן להגיד שרואים באינטרנט את הרכב של אמא טוטאל-לוס. ברגע שהמנוף הותקן עורר אצלי ספקות", טען מנדה, המשמש ממונה בטיחות בחברת "אלביט מערכות". "תנועת המנוף נראתה לי מוזרה, שאת פעולותיו המנוף עושה מעל חניה פעילה שבה עוברים דיירים מדי שעות. כולי תקווה שיהיה מי שיטפל בנזק הפרטי שלנו וגם בנזק שנגרם לרכוש המשותף, כרגע אנחנו מרגישים אבודים".

מיכל ברכה, המתגוררת באותו הבניין, הייתה עדה לרגע נפילת המנוף. "האדמה רעדה, הייתי בטוחה שזאת רעידת אדמה", שחזרה את רגעי האימה. "צעקתי לילד שלי, בן שש וחצי, שיצא מהר מהאוטו, מחוץ לרכב נגלה לפני מחזה אימה, אחד השכנים, מלא בדם, המנוף פגע ברכבו והדייר נפגע מההדף, כולו דימם, בנס לא התרחש פה נזק גדול יותר, עד עכשיו אני רועדת, אלוהים אוהב אותי".

שולה חן, המתגוררת בבניין הנביאים הסמוך לזירת התאונה נזכרת ברגעי הקריסה, סיפרה כי שמעה "בום ענק" ולאחריו התקהלות וצעקות. "הניידות והאמבולנסים הגיעו יחסית מאוד מהר, חשבנו בהתחלה שמדובר בתאונת דרכים, אך כשהגעתי לצומת הרחובות קלטתי את ממדי ההרס, נקווה שאיש לא שילם בחייו, תאונה קשה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קריסת המנוף מתרחשת ברקע מחאת של מנופאים על שינוי בתנאי העסקתם ושכרם הנמוך. לפני כשלושה שבועות הודיעו 240 מנופאים על התפטרותם. גורמים בענף הבנייה התריעו כי בעקבות ההתפטרות תתקיים החלפה של המנופאים במאות מנופאים ברישיון מזויף. מלבד ההתפטרות ההמונית, עשרות נוספים לקחו ימי חופשה ומחלה כחלק ממאבק העובדים להשגת תנאי עבודה טובים יותר.

בתחילת החודש הגיעה לידי וואלה! NEWS הקלטה החושפת את הקלות שבה ניתן לזייף רישיון להפעלת מנוף. בהקלטה נשמע אלכס, מנופאי עם רישיון כשהוא משוחח עם מנופאי, ב', המחזיק ברישיון מזויף המספר שהוא מוצא עבודה בתחום ללא שום בעיה.

מנוף שקרס ברחוב הנביאים וקוממיות בבת ים, 13 בפברואר 2017. מד"א
זירת האירוע/מד"א

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר כי "לא מתקבלת על הדעת ההפקרות בנושא הבטיחות בענף הבנייה". לדבריו, לפני כשבוע הוכרז סכסוך עבודה. "אם הגורמים המוסמכים לטיפול בנושא לא יפעלו באופן מידי, לא נהסס להפעיל צעדים ארגוניים בכל ענף הבנייה בישראל. די להפקרות ולזילות בחיי אדם. לבנו עם משפחות הפצועים ואנו תקווה להחלמתם המהירה".

יו"ר שדולת הבטיחות בכנסת, ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), טען כי "הכתובת הייתה על הקיר". לדבריו, "חבל שאחרי אינספור אסונות וזעקה אותנטית מצד המנופאים לא נעשה דבר מצד הממשלה. זו פשוט הפקרות כיוון שהמדינה אומרת לעצמה שכנראה החיים שלהם שווים הרבה פחות. צריך להקפיא את כל הפעילות בענף הנדל"ן עד שלא ייפתרו הליקויים החמורים האלה. כמה אנשים צריכים למות כדי שהמסר יובן?", תהה.

גם יו"ר וועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) הצר על נסיבות התאונה. "שוב אנחנו מתבשרים על תאונת עבודה קשה באתר בנייה, הפעם מנוף שנפל בבת ים. התרענו אינספור פעמים על המצב הקשה בשטח ואף קיימנו דיון דחוף בוועדה בראשותי בנושא מאבק המנופאים. אנו חייבים לאחד כוחות ולהילחם בתופעה הקשה הזו שגובה חיי אדם ופצועים מדי יום. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים. ועדת העבודה והרווחה בראשותי תמשיך ותעקוב אחרי המתרחש באתרי הבנייה".

(עדכון ראשון: 16:36)

מנוף שקרס ברחוב הנביאים וקוממיות בבת ים, 13 בפברואר 2017. מד"א
מנוף שקרס ברחוב הנביאים וקוממיות בבת ים, 13 בפברואר 2017/מד"א
קריסת מנוף בבת ים קוממיות, 13 בפברואר 2017. חדשות מקור אמין, מערכת וואלה! NEWS
קבינת המנוף/מערכת וואלה! NEWS, חדשות מקור אמין
קריסת מנוף בבת ים ראשוני ללא כותרות. מערכת וואלה! NEWS
המנוף שקרס בבת ים/מערכת וואלה! NEWS
פועלים שעבדו בזירת קריסת מנוף ברחוב הנביאים בבת ים, 13 בפברואר 2017. רונית ארנטל, מערכת וואלה! NEWS
המנוף ממבט על/מערכת וואלה! NEWS, רונית ארנטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully