וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זעזוע לענף הבנייה": 150 מנופאים התפטרו במחאה על תנאי העסקתם

23.1.2017 / 23:32

כחלק ממאבק ממושך להעלאת שכרם ולשיפור תנאי הבטיחות, הודיעו עשרות מנופאים על התפטרות המונית בשבוע הבא. המהלך עשוי להביא לעיכוב של פרויקטים ברחבי הארץ. "צעד אמיץ שנובע ממצוקה גדולה"

בנייה בפתח תקווה, יולי 2016. ראובן קסטרו
"הם לא יחזרו לעבוד בתנאי השכר האלו"/ראובן קסטרו

150 מנופאים הודיעו הערב (שני) על התפטרותם בשל שינוי בתנאי העסקתם ושכרם הנמוך. מלבד ההתפטרות ההמונית, עשרות נוספים לקחו ימי חופשה ומחלה כחלק ממאבק העובדים להשגת תנאי עבודה טובים יותר. על ההתפטרות, שתחול בתחילת החודש הבא, הודיעו המנופאים בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות.

"הצעד הזה צפוי לעכב פרוייקטי בנייה. לא מדובר בהתפטרות זמנית, הם לא יחזרו לעבוד בתנאי השכר האלו", אמר נציג המנופאים, רועי ויינשטיין. "אנחנו מגיעים למצב של אדישות וסחבת בכל משרד שאותו אנחנו צריכים למאבקנו. החל מהמשטרה, שסוגרת תיקים של זיוף רישיון מנופאים על בסיס חוסר עניין לציבור, על אף שיש יותר מ-500 מנופאים עם רישיון מזויף, וכלה במנהל ההסדרה והאכיפה שלא נראה בשטח כלל", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
חקירות נתניהו: מילצ'ן מאיים בתביעה על ח"כ אמסלם
בג"ץ הורה לשחרר לקבורה את גופת הנהג שדרס שוטר בנגב
אחרי שנים של הזנחת מצבם הנפשי: פסיכיאטר קבוע יטפל בילדי שדרות

מנופים באזור בנייה, מרכז הארץ. דצמבר 2016. ראובן קסטרו
"במהלך השנים נשחק מעמד המונפאים, שהלכה למעשה הופקרו"/ראובן קסטרו

דבר ההתפטרות הובא לשולחן של שר העבודה והרווחה חיים כץ שאמר כי יביא לשינוי בתחום. עובדי הבנייה מוחים זה תקופה ארוכה על עבודה בסיכון, תנאי עבודה לקויים, עבודה במנופים מיושנים, מחסור בבודקי מנופים, העסקה דרך חברות קבלן וחוסר אכיפה של בעלי רישיון מזויף.

ראובן בן שמעון, ממונה בטיחות ומייסד הפורום למניעת תאונות עבודה אמר כי "המנופאים ללא ספק מציבים כאן אתגר לכל המערכת לקבלנים ולהסתדרות החדשה, אשר נכשלה בהגנה על העובדים השקופים בענף הבנייה". לדבריו, מדובר בצעד אמיץ שנובע ממצוקה גדולה. "במהלך השנים נשחק מעמד המנופאים אשר הלכה למעשה הופקרו. ברגע שהתלוננו על הלנת שכר ועל עבירות בטיחות, פוטרו מהעבודה. אנו מברכיםאת המהלך שיזעזע את ענף הבנייה, אשר רק בשנה שעברה נהרגו בו 48 עובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully