וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הורה לשחרר לקבורה את גופת הנהג שדרס שוטר בנגב

ברקע החקירה סביב נסיבות מותו בשבוע האחרון, הורה בית המשפט העליון לשחרר את גופתו של יעקוב אבו אל-קיעאן, שנהרג בעת פינוי הכפר אום אל-חיראן. טרם התברר אם דרס את השוטר ארז לוי בשוגג לאחר שנורה ואיבד שליטה על המכונית

צילום: רוני כנפו ושי מכלוף, עריכות וידאו: שניר דבוש

בית המשפט העליון הורה הערב (שני) למסור את גופתו של יעקוב אבו אל-קיעאן למשפחתו כך שתוכל לקבור אותו. ההחלטה מגיעה לאחר שבוע של עימותים נרחבים ברחבי הארץ בעקבות האירועים שהובילו למותו. אל-קיעאן נהרג מירי שוטרים במהלך פינוי הכפר אום אל-חיראן, ודרס למוות מיד לאחר מכן את השוטר ארז לוי. טרם התברר אם ירי בברכו הוא שהוביל אותו להינעל על דוושת הגז ולנסוע לעבר השוטרים - או שהיה זה במכוון.

בדעת רוב השל השופטים יצחק עמית ואורי שהם, נגד דעתו החולקת של השופט נעם סולברג, התקבלה החלטת העליון. "אנו מורים אפוא למשטרה לשחרר את גופת המנוח לידי המשפחה או מי מטעמה. על מנת למנוע מחלוקות נוספות, אנו קובעים כי ההלוויה תיערך מחר בשעות היום ולא בשעות הלילה; כי לא תהא מגבלה על מספר המשתתפים במסע ההלוויה; כי ההלוויה תארך עד שעתיים כפי שנתבקש; כי מסע ההלוויה יצא מאום אל-חיראן אל חורה בשעות היום כפי שיתואם עם המשטרה; כי אם המשטרה תרצה בכך המשפחה תדאג להעמיד סדרנים לשמירה על הסדר; כי אם וככל שתידרש חסימת הכביש 31 בין חורה לצומת שוקת לזמן קצר, ייעשה הדבר בתיאום מראש עם המשטרה".

פיזור הפגנה בוואדי ערה ובאלפי בני אדם המוחים על פינוי הבתים באום אל-חיראן שבנגב, ינואר 2017. יותם רונן
הפגנת תמיכה באום אל-חיראן בוואדי ערה, השבוע/יותם רונן

ממרכז עדאלה, שהגיש את העתירה, נמסר: "מלכתחילה טענו שאין סמכות למשטרה להחזיק גופה כקלף מיקוח ועל כן מדיניות המשטרה, במיוחד בכל הקשור לאירוע באום אל-חיראן, היא מדיניות שאינה במסגרת החוק. טענות המשטרה בתיק זה הן חלק מתרבות השקר של המשטרה ביחס לחברה הערבית בישראל. המשטרה ממשיכה בדרכה להתייחס אל האזרחים הערבים כאויב וטוב שפסק דין זה מבהיר שאין בסיס משפטי להתנהלות המשטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנה של בדואים תושבי הנגב ותושבי קלנסווה על רקע הריסות הבתים, מול הכנסת. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
ההפגנות באזור ירושלים, היום/נועם מושקוביץ
"אנחנו משתתפים בצער משפחת השוטר, אבל אנחנו דורשים ועדת חקירה ממלכתית"

הבוקר מאות מאנשי במגזר הערבי יצרו שיבושי תנועה כבדים בכבישים 1 ו-6 במחאה נגד החזקת גופתו של אבו קל-קיעאן. כלי רכב ועליהם דגלי אש"ף נסעו באיטיות בכמה מוקדים.

"המטרה שלנו היא שכל עם ישראל ישמע את קולנו", אמר ראאד אבו אל-קיעאן, בן משפחתו של אבו אל-קיעאן. על דריסתו של רס"ב ארז (עמדי) לוי, אמר: "אנחנו משתתפים בצער המשפחה, אבל אנחנו דורשים ועדת חקירה ממלכתית".

בשבת הפגינו באזור ואדי ערה כ-4,500 בני אדם, במסגרת צעדי המחאה שעליהם החליטה ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי עקב העימותים האלימים בין כוחות הביטחון ותושבי הכפר אום אל-חיראן שבפזורה הבדואית והריסת הבתים בכפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully