וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI חוקר: קשר "תמוה" בין מטה טראמפ לבין בנק רוסי

הטענות לקשר החריג עלו בעקבות הימצאותו של קשר מקוון בין מחשבי המטה לאלו של הבנק. הדיווחים הללו הוכחשו בעבר, אך החוקרים המשיכו בבחינתו של הקשר בניסיון להבין את טיבו ומשמעותו

צילום: רויטרס

(בווידאו: הנשיא טראמפ מתייחס להתפטרותו של מייקל פלין בעקבות קשריו עם גורמים רוסיים)

הבולשת הפדרלית (FBI) חוקרת את האפשרות להתקיימותו של קשר מקוון בין מטה הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין בנק רוסי. זאת, בעקבות הימצאות תקשורת בין שרתי מחשביהם של השניים. הטענות לקשר מסוג זה הוכחשו לפני כארבעה חודשים, אולם המחלקה לחקירות ריגול נגדי ב-FBI השאירה את תיק החקירה פתוח, כשם שהיא ממשיכה לבדוק את הטענות על מעורבות רוסית בקמפיין הבחירות של טראמפ.

גורם רשמי בממשל האמריקני הגדיר בדברים שאמר ל-CNN את הקשר בין שרתי המחשבים של מטה טראמפ והבנק הרוסי "תמוה", וטען כי נדרשת חקירה נוספת בנושא. לדבריו, החוקרים טרם יכולים את טיב הקשר ומשמעותו.

בבולשת הפדרלית ובבית הלבן סרבו להגיב לחשדות. מלבד הקשר בין שרתי המחשבים, לא ידוע על מידע שהועבר ביניהם, אלא חיפושים בלבד של שרת הבנק הרוסי את שרת המחשב של מטה טראמפ. כלומר, לפי שעה, אין ראיות לכך שהתקיימה תקשורת בין שני המחשבים.

עוד בוואלה! NEWS:
שש מדינות בארצות הברית עותרות נגד צו ההגירה החדש של טראמפ
גרמניה: 5 נפצעו בתקיפת גרזן בתחנת רכבת בדיסלדורף; שניים נעצרו
מסמך מקורי מרשימת שינדלר מוצע למכירה ב-2.4 מיליון דולר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו הראשון בקונגרס, וושינגטון.  1 במרץ 2017. רויטרס
נבחן טיב הקשר ומשמעותו בין השרתים. טראמפ/רויטרס

חוקר מחשבים מאוניברסיטת קיימברידג' טען כי הממצאים "אינם אקדח מעשן, כי אם עשן מתפוגג במרחק רב מאוד". לדבריו, קיים קושי רב להוכיח קשר ישיר והעברת מידע במקרה זה. נושא הקשר בין שרתי המחשבים נידון גם בכנס של חוקרי מחשבים בוושינגטון. מסקנותיהם של החוקרים בכנס היו שמדובר ככל הנראה בצירוף מקרים, וכי הנושא זקוק לבדיקה מעמיקה.

לאחרונה הועלו טענות כי רוסיה הייתה מעורבת באופן ישיר בקמפיין הבחירות לנשיאות של טראמפ. הנשיא הכחיש כל קשר למעורבות מסוג זה. במסיבת עיתונאים שכינס בחודש שעבר בבית הלבן אמר כי "אין לי שום דבר עם רוסיה. לא עשיתי שיחה לרוסיה כבר שנים. לא דיברתי עם אנשים מרוסיה, אין לי עם מי לדבר". את הדברים אמר על רקע הדיווחים כי הוא נועד עם שגריר רוסיה בוושינגטון, סרגיי קיסליאק, באפריל שעבר, במהלך קמפיין הבחירות.

מוקדם יותר החודש הודיע התובע הכללי של ארצות הברית ג'ף סשנז כי לא יהיה מעורב בחקירות קיימות או עתידיות הקשורות באופן כזה או אחר להתנהלות קמפיין טראמפ ולקשריו האפשריים עם רוסיה. זאת, ברקע ביקורת נרחבת שהופנתה כלפיו בשל מידע שנחשף על פגישות שערך עם השגריר הרוסי במהלך הקמפיין, שהסתיר במהלך השימוע שעבר בסנאט בטרם אושר מינויו של הסנאטור לשעבר לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully