וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמך מקורי מרשימת שינדלר מוצע למכירה ב-2.4 מיליון דולר

חברה המתמחה במסמכים נדירים מציעה את המסמך, שמתוארך ל-18 באפריל 1945. הוא כולל 14 עמודים ובהם שמות של 801 יהודים, שניצלו בידי התעשיין הגרמני אוסקר שינדלר. "אי אפשר לדמיין שריד היסטורי ונוקב יותר", תואר באתר החברה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסמך שמוצע למכירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד מהמסמכים המקוריים של "רשימת שינדלר", ששימשה את התעשיין הגרמני אוסקר שינדלר להצלת 1,200 יהודים בשואה, מוצע למכירה בארצות הברית. המסמך, אחד מהשבעה שהונצחו בספר של תומאס קנילי ולאחר מכן בסרט הנושא את אותו השם, מכיל שמות של עובדים יהודים שהיו אמורים להישלח למחנות ריכוז והשמדה. הוא צפוי להימכר ביותר משני מיליון ו-400 אלף דולרים.

בית המכירות "רגעים בזמן" (Moments in Time), המתמחה במסמכים נדירים, מציע את המסמך הכולל 14 עמודים. המסמך, שמתוארך ל-18 באפריל 1945, הורכב אז בסיועו של רואה החשבון היהודי של שינדלר, יצחק שטרן, והוא כולל שמות של 801 גברים יהודים שעבדו במפעל של שינדלר בצ'כוסלובקיה, שהיו אמורים להישלח למחנה הריכוז פלאשוב בפולין.

לקריאה נוספת:
"רשימת שינדלר" תימכר, אך האם היא מקורית?
עותק נדיר של רשימת שינדלר מוצע למכירה
נמצאה רשימת שינדלר המקורית

אוסקר שינדלר. Peter Hillebrecht, AP
הציל יותר מ-1,200 יהודים. אוסקר שינדלר/AP, Peter Hillebrecht

באתר העסק נכתב כי המסמך "נדיר במקוריותו" והיחיד שמצא את דרכו לשוק הפרטי. שלושה מסמכים נוספים שרדו את השואה, שניים מהם נמצאים ביד ושם ואחד במוזיאון השואה האמריקני בוושינגטון הבירה. "אי אפשר לדמיין שריד היסטורי ונוקב יותר", תואר. "זו הזדמנות של פעם בחיים לרכוש מסמך שכזה בעל תהודה אמתית".

לפי גארי צימט, מנהל בית המכירות, "מדובר ברשימה מלאה של כוח האדם היהודי ששינדלר הציל ממוות". הוא הוסיף בריאיון לאתר החדשות Page Six כי קיבל את המסמך מאחיינו של יצחק שטרן. ב"גרדיאן" הבריטי ציינו כי למרות חשיבותו של המסך ונדירותו, הסכום שביקש העסק נמוך מהמחיר שבו הוצע למכירה המסמך ב-eBay ב-2013, שעמד אז על שלושה מיליון דולרים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סריקת המסמך/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעבר הכריע בית המשפט בעניין בעקבות פנייתן של אלמנתו של שינדלר, אמילי, והביוגרפית שלו, מרתה רוזנברג, שהתנגדו למכירה, בטענה שצוואתו של שינדלר מעניקה לרוזנברג זכות ראשונים על כל רכושו. הן גם טענו כי הרשימה שעומדת כעת למכירה היא מזויפת.

כל הונו של שינדלר הוצא על מתן שוחד כדי להגן על עובדיו מתאי הגזים. ב-1963 הוא הוכר בישראל חסיד אומות עולם, וב-1974 נקבר בבית הקברות הקתולי בהר ציון שבירושלים. כיום חיים בעולם יותר מ-8,000 בני אדם שהם צאצאים של היהודים שניצלו הודות לשינדלר.

(עדכון ראשון: 22:24)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סריקת המסמך/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סריקת המסמך/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully