וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רשימת שינדלר" תימכר, אך האם היא מקורית?

שופט בניו יורק אישר לסוחר מסמכים עתיקים להעמיד את אחד העותקים ששרדו מהרשימה, המוערך ב-2 מיליון דולרים, למכירה פומבית. אלמנתו של שינדלר והביוגרפית שלו טוענות כי היא מזויפת

אחד ההעתקים המקוריים היחידים של רשימת היהודים שהרכיב התעשיין הגרמני אוסקר שינדלר כדי להצילם מהשמדה יימכר על ידי סוחר מזכרות, שקיבל את אישורו של בית משפט בניו יורק לכך - כך פורסם אמש (ראשון).

המסמך בן 13 העמודים הוא אחד העותקים היחידים שנותרו מהרשימה, שנכתבה ב-18 באפריל 1945 ובה 801 שמות. פסיקתו של השופט לואיס יורק מהשבוע שעבר הסירה את האיסור הזמני שהיה מוטל על מכירת הרשימה, שערכה מוערך ביותר משני מיליון דולרים. האיסור נקבע בצו שהוצא לבקשת יורשיו של שינדלר בעקבות ההודעה המקורית על המכירה, במרץ השנה.

זהותו של בעל המסמך לא נחשפה, והטיפול במכירה מופקד בידי סוחר המזכרות גארי צימט, שצפוי להעמיד אותו למכירה פומבית עבורו. צימט, המתמחה בסחר במסמכים היסטוריים, פרסם כבר מודעת מכירה באתר שלו, לכל המרבה במחיר.

אלמנתו של שינדלר, אמילי, והביוגרפית שלו, מרתה רוזנברג הארגנטינית, הן המתנגדות העיקריות למכירה, בטענה שצוואתו של שינדלר מעניקה לרוזנברג זכות ראשונים על כל רכושו. הן גם טוענות כי הרשימה שעומדת כעת למכירה היא מזויפת.

רשימת שינדלר הצילה את חייהם של מאות יהודים, שעבדו עבור שינדלר במקום להישלח למחנות ההשמדה. לא ידוע כמה עותקים בדיוק יש ממנה, אולם לפחות ארבעה עותקים שמורים במוזיאונים: אחד במוזיאון השואה בוושינגטון, אחד בארכיון הגרמני הלאומי בקובלנץ ושניים ביד ושם בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully