וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מגיב לדברי הרב לוינשטיין: "אמירות לא ראויות, הצבא שייך לכולם"

9.3.2017 / 8:00

דובר צה"ל מוטי אלמוז קרא בפוסט בפייסבוק "להשאיר את צה"ל מחוץ למחלוקת" והבהיר כי הצבא ימשיך לפעול ולשלב את "החברה הישראלית כולה" בשורותיו. ראש המכינה בעלי הדגיש כי הוא "לא חוזר בו במילה אחת". בשבוע שעבר פורסם על כוונת אלמוז להיפגש עם לוינשטיין

עריכה: ורד לידני

דובר צה"ל וראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז, הגיב הלילה (חמישי) להתבטאויותיו מעוררות המחלוקת של ראש המכינה הקדם צבאית בעלי הרב יגאל לוינשטיין. "על אמירות לא ראויות לא ראוי להגיב", כתב בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, והבהיר: "אחיי לנשק, אתם טועים. צה"ל של כולם, נשים וגברים".

"בשעות האחרונות מתפרסמות קריאות להפסיק את שילוב הנשים בצה"ל", הסביר אלמוז, בהתייחסות להקלטה שהתפרסמה השבוע מתוך הרצאה שנתן לוינשטיין במכינתו, ובה יצא בחריפות נגד שילוב נשים במערך הלוחם של צה"ל. לדברי אלמוז, "בכל פעולותינו מטרה אחת - ללכד את שורות הצבא וליצור צבא מאוחד, חזק ונחוש, כדי לעמוד במשימות, ואנחנו עושים זאת באחריות וברגישות תוך הקשבה לכלל חלקיה של החברה הישראלית".

בשבוע שעבר נחשף בוואלה! NEWS על כוונת אלמוז לפגוש את הרב לוינשטיין, כדי לבחון מחדש את האיסור שהוטל בצה"ל להזמין את לוינשטיין להרצאות או לכל פעילות צבאית בעקבות דבריו בשנה שעברה נגד מדיניות הצבא ואמירתו כי הומואים ולסביות "סוטים".

עוד בוואלה! NEWS:
לוינשטיין לא חוזר בו: "הפמיניזם לא עולה בקנה אחד עם היהדות"
לוחמות נגד הרב שקרא לעצור שילוב נשים בצה"ל: "עצוב ומזעזע"
הפרקליטות: אין הסתה לאלימות ב"נאום הסוטים" של הרב לוינשטיין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מתנצל על הסגנון". הרב לוינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלמוז עוד קרא: "השאירו את צה"ל מחוץ למחלוקת". הוא הוסיף כי הצבא שייך ל"בני הציונות הדתית היקרים, המצויים ביחד עם אחיהם החילוניים בכל שורות הצבא, ולוחמות דתיות וחילוניות העומדות על משמר ארצנו; חרדים, בני הדתות השונות - החברה הישראלית כולה". לדבריו, "כל מטרתנו היא אחת - הגנה על מדינת ישראל, אבטחת שלום תושביה וניצחון במלחמה".

אמש הבהיר הרב לוינשטיין בריאיון לחדשות 2 כי אינו חוזר בו "במילה אחת מהשקפת העולם שלי". הוא התנצל על הסגנון של דבריו, "שנאמרו בסגנון שנבע מרגשות סוערים. ודאי הסגנון איננו ראוי". הוא עוד טען בריאיון כי הוא "לא אדם שעסוק בלהכתיב לאחרים".

"הצבא עשה קמפיינים אדירים לגייס את הבנות הדתיות והם נובעים ממערכה פמיניסטית למשוך את הבנות לתוך התהליכים האלה", טען לוינשטיין, "30 שנים אני עמל על דבר אחד – לשלב את הנוער הדתי-ציוני בצבא ובמדינה, מתוך אמונה מוחלטת שאפשר להשתלב. בשנתיים האחרונות מתרחש תהליך תרבותי עמוק, שחדר גם לתוך צה"ל – תפיסה פמיניסטית לא פשוטה, שלא עולה בקנה אחד עם היהדות".

בנאומו במכינה בעלי אמר לוינשטיין: "עשר שנים אני פותח 'במחנה' ורואה רק תמונות של בנות, כולן צבעי הסוואה, רוקיסטיות. מישהו אמר לי 'אל תדאג, הן מתאמנות לקראת החתונה, להתאפר. לא יודע מי יתחתן איתה'". הוא הוסיף: "אני לא מפחד להתחתן בצבא, כי כשאתה חם מהתנור אתה בוחר אישה חמה בדוסיות. ודאי שהיא חמה, היא לא שירתה בקרק"ל. אחרת איך תהיה חמה?".

יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר היום כי "הרב לוינשטיין צריך להיות הגון ולהתפטר אם הוא לא מסכים עם כללי המערכת הצבאית. עם זאת, זכותו להשמיע את דעתו במסגרות המתאימות"

תא"ל מוטי אלמוז הועלה בדרגה ונכנס לתפקיד ראש אכ"א, ינואר 2017. דובר צה"ל
"על אמירות לא ראויות לא ראוי להגיב". אלמוז/דובר צה"ל

בסוף השנה שעברה יצא אלמוז נגד התבטאויותיהם של קצינים בכירים לשעבר, בהם תת-אלוף (במיל') אביגדור קהלני, נגד שילוב נשים בחיל השריון. "לפני שממהרים לקבוע אם נשים יכולות ומסוגלות, מה יקרה לאתוס הלחימה ואם אפשר במורכבות החברה הישראלית לאפשר לנשים לשרת ביחידות הצבא השונות, כדאי לשים לב לעובדות הבאות", כתב דובר צה"ל בפייסבוק. "בשנים האחרונות פתחנו תפקידים רבים לנשים והמהלך הוכח כנכון, ככזה המאפשר לצה"ל למצות את המתגייסים והמתגייסות באופן טוב יותר, בלי לפגוע ברגשותיהם של חיילינו וכמובן שבלי לפגוע באתוס הלחימה".

לדבריו, "צה"ל הוא צבא העם והנשים הן חלק מהעם. פשוטו כמשמעו. אין לנו שום כוונה לפגוע או לא לכבד את חיילינו ואת כל המורכבות ננהל באחריות ובהתחשבות ברגשותיהם של כולם". עוד אמר כי "אחד התפקידים הנחשקים זה שנים בקרב המתגייסות הוא מדריכות שריון. מדובר על בחינה לשילוב נשים בגדודים לביטחון שוטף בלבד ובסוף הבחינה נדע אם המהלך אפשרי. לפני שנוקטים עמדה, כדאי תמיד לברר את העובדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully