וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תת-אלוף במיל' קהלני על נשים בשריון: "תפקיד האישה להביא ילדים"

אביגדור קהלני, ששימש בעבר מפקד חטיבה 7, אמר כי שילוב נשים בחיל השריון יהיה טעות. לדבריו, "אחרי טראומת מלחמה, אישה תהיה אחרת לגמרי. היא תאבד את הרגש האימהי". הוא הדגיש: "אין שום סיבה בעולם לקחת נשים להיות טנקיסטיות"

אביגדור קהלני, פברואר 2016. ראובן קסטרו
"אימא יש רק אחת". קהלני/ראובן קסטרו

תת-אלוף במיל' אביגדור קהלני התייחס היום (שני) לסוגיית שילוב נשים בחיל השריון ואמר כי מדובר בטעות. "תפקידה של האישה היא להיות אימא ולהביא ילדים לעולם", אמר קהלני בריאיון לעיתונאי קלמן ליבסקינד בתחנת הרדיו גלי ישראל. לדבריו, "אחרי טראומת מלחמה אישה תהיה אחרת לגמרי. היא תאבד את אותו הרגש האימהי". קהלני הדגיש: "אין שום סיבה בעולם לקחת נשים להיות טנקסיטיות או להסתער בשדה הקרב עם סכין בשיניים".

אתמול עורר סערה מפקד זרוע היבשה לשעבר, אלוף במיל' יפתח רון טל, כשאמר בריאיון לליבסקינד כי הוא מתנגד נחרצות לשילוב נשים בתפקידי לחימה נוספים. "אני ערכתי מחקרים עם צבא ארצות הברית, אין שם נשים בתפקידי שריון מבצעי. אין דבר כזה, זו שטות. אני חושב שזו תקלה ושערורייה". כמו כן, אמר רון טל, כי מאחורי מהלך שילוב הנשים בתפקידים אלו לא עומדים ארגוני נשים, אלא "ארגוני שמאל". לדבריו, מטרת ארגונים אלה היא להחליש את צה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
בג"ץ מעכב את מינוי הרב הצבאי עקב דבריו על נשים: "הסבר את עמדותיך"
תושב יפו נאשם כי סקל למוות את אשתו – וטען כי נשדדו בשטחים
רוסיה: הצבנו מערכת S-400 במובלעת במזרח אירופה

טנק מרכבה סימן 4 במהלך תרגיל צבאי ברמת הגולן. ינואר 2016. AP
"תפקידה של אישה להיות אימא". שיריונר באימון/AP

קהלני, ששימש מפקד חטיבה 7 בשריון בעברו, הבהיר היום כי הוא אמנם בעד שילוב נשים בצה"ל, אך שם את הקו "בכל מה שמצריך ללחוץ על ההדק ולהרוג בן אדם". לטענתו, דברים אלו גברים צריכים לעשות. "אני בעד נשים, הן יכולות לעשות יותר מאיתנו. אבל לחזור משדה הקרב ולעבור את הטראומות האלו, וללדת אחר כך, היא לא תוכל להיות אותו דבר". הוא סיפר כי כשנפצע הדבר הראשון שצעק היה "אימא". "אימא יש רק אחת, ובחורה שתצא ממלחמה היא תצא שונה לגמרי בתכלית מבחינת הפגיעה הנפשית שתהיה לה. אני רק חושב על לראות נשים פצועות כמו שחזרו לוחמיי", תהה.

בשבוע שעבר פורסם ב"הארץ" כי צה"ל בוחן מחדש את האפשרות לאפשר לנשים שיהיו מעוניינות בכך לשרת כלוחמות בשריון. קצין בכיר באגף כוח אדם בצה"ל אמר ל"הארץ" כי "יש גורמים שחושבים שאי אפשר לעשות את זה, אבל אני מתרשם שהרמטכ"ל רציני בעניין הזה (של בחינת האפשרות). אם אישה נכנסת לטנק, וזה קורה בכל העולם – זה יכול לקרות גם פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully