וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: הצבנו מערכת S-400 במובלעת במזרח אירופה

בכיר בפרלמנט ברוסי אישר כי הצעד, הכולל גם הצבת טילים בליסטיים במקום, מגיע בתגובה להצבת מערכות הגנה אוויריות אמריקניות על אדמת אירופה. "אנו חייבים לחזק את ההגנה שלנו נוכח האיום". פוטין: "צריכים להגיב להתנהלות נאט"ו"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

רוסיה תציב את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-400 וטילים בליסטיים מסוג איסקנדר, המסוגלים לשאת ראש נפץ גרעיני, בקלינינגרד - מובלעת שלה באירופה הגובלת בפולין ובליטא – כך אישר היום (שני) ויקטור אוזרוב, ראש ועידת ההגנה בבית העליון של הפרלמנט הרוסי, שצוטט בסוכנות הידיעות רי"א. אוזרוב הדגיש כי מדובר בתגובה להצבה של מערכות הגנה אווירית אמריקניות על אדמת אירופה.

"בתגובה לאיום אנו מחויבים לחזק את ההגנה האווירית שלנו באזור", אמר אוזרוב והוסיף: "החיזוק הזה כולל הצבת S-400 וטילי איסקנדר". הוא הדגיש כי מוסקבה חוששת כי ארצות הברית תציב ביבשת כלי נשק התקפיים, בהם טילים בליסטיים. "נוסף על ההצבה, ואנו לא מסתירים זאת, אנו משפרים את חיל האוויר שלנו, ומפתחים טילים חדישים, ובהם טילי קרקע-אוויר ואוויר-קרקע המסוגלים להתחמק ממערכות הגנה אווירית", ציין.

במקביל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום כי הוא מודאג מהליך קבלת ההחלטות בברית נאט"ו, וכי מוסקבה צריכה לנקוט בצעדי תגובה לגידול במספר הכוחות של הברית באירופה. לדבריו, הברית "פועלת באופן מכוון כדי למצוא אויב חיצוני במטרה לשמור על המשמעת במדינותיהן".

עוד כתבות מהעולם:
אפגניסטן: 27 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע במסגד שיעי בקאבול
"רק רוצים שהמדינה תשוקם": מיליוני אזרחים יצאו להצביע בהאיטי
הקעקוע על הזרוע חשף: צעיר רצח את חברתו בגרמניה

מערכת S-400 בבסיס הרוסי באזור לטקיה, 26 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
מערכת ההגנה S-400 באזור לטקיה שבסוריה/צילום מסך, טוויטר

בחודש שעבר הודיע משרד ההגנה הרוסי כי מוסקבה העבירה טילי איסקנדר-אם לקלינינגרד, אך הדגיש כי מדובר בחלק מתרגיל שגרתי. "יחידות הטילים הללו הוצבו יותר מפעם אחת ויוצבו בעתיד כחלק מתרגילים צבאיים של הכוחות המזוינים הרוסיים", מסר דובר משרד ההגנה.

גורם מודיעין אמריקני אמר אז כי רוסיה החלה להעביר את הטילים למובלעת הבלטית בניסיון להפגין את חוסר שביעות רצונה כלפי נאט"ו. דובר משרד ההגנה במוסקבה אמר כי אחד מטילי האיסקנדר נחשף במכוון ללוויין ריגול אמריקני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ולדימיר פוטין וברק אובמה לוחצים ידיים בפסגה הכלכלית בפרו, 21 בנובמבר 2016. AP
שוחחו קצרות במהלך ווידה בפרו. אובמה ופוטין, אתמול/AP

אתמול שוחח פוטין בקצרה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, והשניים דנו במצב באוקראינה ובסוריה. הלילה אמר פוטין בוועידה כלכלית בפרו כי הנשיא האמריקני הנבחר, דונלד טראמפ, אישר בפניו כי הוא מוכן לשקם את היחסים בין המדינות. "הנשיא הנבחר אמר כי הוא מוכן לנרמל את יחסי רוסיה-ארצות הברית. אמרתי לו שגם אני. לא דנו במועד או במקום פגישתנו העתידית", אמר פוטין.

פוטין התייחס גם לפגישתו עם אובמה, ואמר: "אמרתי לו שנשמח לראות אותו ברוסיה בכל זמן שהוא רוצה ויכול". הוא הוסיף כי בשיחתם סיכמו השניים שבע שנים של "עבודה משותפת על נושאים עולמיים". לדבריו, "הכרנו בעובדה שעל אף שהשיח בינינו לא היה קל – אם להודות על האמת, היה לנו קשה לעבוד אחד עם השני – תמיד כיבדנו את עמדותיו האחד של האחר, וכן את אופיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully