וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות גוברת: רוסיה העבירה טילים גרעיניים למובלעת שלה באירופה

9.10.2016 / 12:03

במוסקבה אמרו כי הצבת טילי האיסקדנר המסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים בקלינינגרד היא תרגיל שגרתי. עם זאת, שכנותיה, פולין וליטא, מודאגות. "טקטיקה רוסית ידועה". המהלך מגיע בזמן של שפל עמוק ביחסים בין רוסיה למערב

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רוסיה העבירה טילים מדגם איסקנדר-אם, המסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים, לקלינינגרד, המובלעת שלה הגובלת בפולין ובליטא – כך הודיע אתמול (שבת) משרד ההגנה שטען כי מדובר בחלק מתרגיל שגרתי. "יחידות הטילים הללו הוצבו יותר מפעם אחת ויוצבו בעתיד כחלק מתרגילים צבאיים של הכוחות המזוינים הרוסיים", מסר דובר משרד ההגנה.

גורם מודיעין אמריקני אמר ביום שישי כי רוסיה החלה להעביר את הטילים למובלעת הבלטית בניסיון להפגין את חוסר שביעות רצונה כלפי נאט"ו. דובר משרד ההגנה במוסקבה אמר כי אחד מטילי האיסקנדר נחשף במכוון ללוויין ריגול אמריקני. ליטא, הגובלת בקלינינגרד וחברה בנאט"ו, מסרה כי היא תביע את מחאתה על המהלך בפני מוסקבה. שר ההגנה של פולין אנטוני מצ'יירביץ' אמר כי הצעד הרוסי "מדאיג מאוד".

טילי איסקנדר במצעד צבאי במוסקבה, רוסיה, מאי 2015. טיל, AP
טילי איסקנדר במצעד צבאי במוסקבה, בשנה שעברה/AP, טיל

"צעד זה לא רק מגביר את המתיחות באזור, אלא גם ככל הנראה מפר הסכמים בינלאומיים המגבילים הצבה של טילים בליסטיים בעלי טווח של יותר מ-500 ק"מ", אמר שר החוץ של ליטא לינאס לינקביצ'יוס במסיבת עיתונאים בוילנה. "תהיה פגישה בין נאט"ו לרוסיה וזה יהיה אחד הנושאים שעל הפרק". לדבריו, "נשתמש בכל הערוצים האפשריים לא רק כדי להעלות את השאלה, אלא כדי לדרוש לכבד הסכמים בינלאומיים".

הוא הוסיף כי חלק מהדגמים של הטיל יכולים לפגוע במטרות במרחק של 700 ק"מ, מה שמציב את בירת גרמניה ברלין בטווח. "זאת טקטיקה רוסית רגילה – להגביר את המתיחות, ליצור חוסר הסכמות ואז לצפות לוויתורים במקומות אחרים. אני מקווה שזה לא יעבוד בפעם הזאת", אמר שר החוץ הליטאי.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין השעה ביום שני הסכם עם וושינגטון על צמצום נשק גרעיני המיוצר מפלוטוניום, זאת לטענתו בתגובה לפעולות "העוינות" של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully