וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ מעכב את מינוי הרב הצבאי עקב דבריו על נשים: "הסבר את עמדותיך"

21.11.2016 / 12:50

בית המשפט הורה להוציא צו ביניים לעיכוב המינוי של הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי בשל התבטאויותיו בעבר. בחודש יולי האחרון, לאחר שפורסם כי התיר לכאורה אונס נשים במלחמה, עתרו לבג"ץ חברות כנסת ממרצ נגד מינויו

צילום: ישיבת הגולן, עריכה: אביב אירגז

(אל"מ אייל קרים ב-2014: "לא הייתי מתיר ליפה ירקוני לשיר מול חיילים")

בג"ץ קבע היום (שני) כי על המיועד לתפקיד הרב הצבאי הראשי, הרב אייל קרים, להבהיר את עמדותיו שעוררו סערה בקיץ האחרון ביחס לאונס נשים במלחמה ובגישתו להומואים. השופטת מרים נאור החליטה להוציא צו ביניים למשך יומיים שבהם יהיה על קרים להגיש תצהיר המבהיר את עמדתו. בעוד יומיים היה אמור להתקיים הטקס שבו ימונה קרים לתפקידו.

"צריך לקבל תשובות מפי הנוגע בדבר ולא במכתבים ולא בהסברים בעל פה אלא בתצהיר", אמרה נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור. "עלינו לדעת מה הייתה עמדתו אז, מה עמדתו היום, אם הוא חזר בו. השאלה של חלוף הזמן היא פונקציה בהרבה עניינים ופסקנו בנושא בהרבה הקשרים". השופט נאור טענה כי יש חשיבות לסיטואציה שבה נאמרו הדברים. "אם הדברים היו נאמרים אתמול, שאלות ותשובות ככה כפי שהן, הרמטכ"ל נדמה לי לא היה ממנה אותו".

לפני כמה שנים נשאל קרים באתר "כיפה" על פסוקים מתוך ספר דברים בנוגע להיתר לחיילים בזמן מלחמה לאנוס נשים. הוא ענה כי כחלק מהשמירה על כושר הלחימה של הצבא ועל רוחם של החיילים, ניתן "לפרוץ" את גדרי הצניעות והכשרות, כך שמותר לאכול מזון טרף ולספק את היצר הרע באמצעות משכב עם גויות בניגוד לרצונן: "אף שהתחברות אל גויה הוא דבר חמור מאוד", כתב "אלא שהוא הותר במלחמה, מתוך התחשבות בקשיי הלוחמים".

לקריאה נוספת:
הרב קרים באיגרת מיוחדת: "מכיר בשונות החיילים ללא קשר לנטייה מינית"
איזנקוט: "מסתייג מאמירותיו - אך מינויו של הרב קרים נותר בעינו"
נשים הן סנטימנטליות, הומואים הם חולים: משנתו של הרב הצבאי לעתיד

סא"ל הרב אייל קרים. ניר אריאלי, "במחנה",
הרב קרים/ניר אריאלי, "במחנה"

לאחר התפוצצות הפרשה החליט הרמטכ"ל גדי איזנקוט כי חרף האמירות השנויות במחלוקת המינוי לתפקיד עומד בעינו. השניים שוחחו והרמטכ"ל התרשם כי הרב מסתייג מניסוחיו בעבר. עם זאת, יו"ר מרצ זהבה גלאון, וחברות הכנסת מטעם מרצ מיכל רוזין ותמר זנדברג, עתרו לבג"ץ נגד המינוי של הרב קרים לרב הצבאי הראשי. "מאמירותיו של הרב קרים עולה שנאת נשים יוקדת, הומופוביה, שנאת זרים וגזענות שאין להן מקום בחברה הישראלית, ובצה"ל בפרט", נכתב בעתירה.

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון,בירכה על ההחלטה. "ההחלטה המשמעותית של בג"צ נועצת את ההשלכות לאמירות הנוראיות של הרב קרים, ולא מותירה למוסד הרבצ"ר ליפול לידי הומופוב, גזען ושונא זרים. מדובר בתפקיד חשוב, בכיר ורגיש הנושא אופי ציבורי משמעותי ומרחיק לכת והדברים המקוממים של קרים פשוט לא מאפשרים למנותו. אני מברכת על ההחלטה האמיצה ועל הדברים הנוקבים של השופטים".

שותפתה לסיעה, ח"כ מיכל רוזין, הוסיפה כי מדובר בניצחון גדול. "ניצחנו את קולות ‏השוביניזם והגזענות. בג"ץ קבע בהחלטה תקדימית לעצור את מינויו של הרבצ"ר בעקבות העתירה שהגשנו. זו אמירה ערכית ומסר מוסרי חשוב לצה"ל ולחיילות והחיילים המשרתים בו. רב ראשי צבאי הוא דמות שמסמלת ערכיות ומוסר ולא יכול להחזיק בדעות גזעניות שוביניסטיות ופוגעניות", אמרה.

בבית היהודי גינו את ההחלטה. "פסיקת בג"ץ בנוגע לרבצ"ר היא שערורייה", אמר שר החקלאות אורי אריאל. "‏הרב קרים היקר, אל תסכים לסתימת הפיות ואל תחזור בך מפסיקות הלכתיות שאתה מאמין בהם. היום זה אתה מחר זה כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully