וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב קרים באיגרת מיוחדת: "מכיר בשונות החיילים ללא קשר לנטייה מינית"

לאחר הסערה שעוררו התבטאויותיו בעבר, לפיהן יש לסרב פקודה "המורה למנוע קיום מצווה שהיא חובה", חזר בו הרב הצבאי הראשי המיועד מדבריו: "אין מקום לפרשנות אישית". על התבטאויותיו נגד נשים והומואים: "נהיה הרבנות של כולם"

צילום: ישיבת הגולן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: ניצן ליבנה

הרב הצבאי הראשי המיועד תת-אלוף אייל קרים, פרסם היום (רביעי) איגרת לחיילי צה"ל, ובה כתב כמה הבהרות בנוגע להתבטאויות החריפות שלו בעבר, שעוררו סערה ציבורית סביב מינויו. האיגרת נשלחה לאחר שנועד עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט הבוקר, שהבהיר לו כי המינוי נותר בעינו לאור הסתייגויותיו מהדברים שאמר כשהיה אזרח.

"בימים האחרונים, עם פרסום החלטת הרמטכ"ל למנות אותי לרב הראשי לצה"ל, התעוררה 'סערה' סביב תשובות קצרות שפרסמתי באינטרנט לפני 12 ויותר, בהיותי אזרח. לקראת כניסתי לתפקיד הרב הראשי לצה"ל, אבקש לחדד, להבהיר ולהסביר את דרכי במהלך ארבעים שנות שירותי בצה"ל", כתב לחיילים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
איזנקוט: "מסתייג מאמירותיו - אך מינויו של הרב קרים נותר בעינו"
נשים הן סנטימנטליות, הומואים הם חולים: משנתו של הרב הצבאי לעתיד
המיועד לרב הצבאי זומן לשיחת הבהרה: "אין היתר לפגוע בנשים"

סא"ל הרב אייל קרים. ניר אריאלי, "במחנה",
"צה"ל קולט לתוכו את החברה הישראלית על כל גווניה". תא"ל קרים/ניר אריאלי, "במחנה"

קרים התייחס לתשובה שהעניק באתר "כיפה" לפני יותר מעשור, כשנשאל לגבי סירוב פקודה. "בוודאי שאסור למלא פקודה המורה לעבור עבירה או למנוע קיום מצוה שהיא חובה, כגון תפילה", כתב אז. באגרת שכתב היום, הבהיר: "לא יעלה על הדעת שחייל או מפקד יפעל בניגוד לפקודות. הדברים נכונים בשגרה ובלחימה כאחד. בשירותי הצבאי הייתי לוחם ומפקד בסיירת הצנחנים ובסיירת מטכ"ל. בתפקידים אלה שיננתי לעצמי ולפקודותיי את ההכרח והצורך לציית לפקודות. בנושא זה, אין כל מקום לדיון או לפרשנות אישית".

בנוגע להתבטאויותיו לפיהן אסור לנשים להעיד בבית המשפט מאחר שהן "סנטימנטליות", וכי הומואים ולסביות הם אנשים "חולים ובעלי מום", הבהיר כי מעתה הוא יהיה רבה הראשי של "רבנות של כולם". "הרבנות הצבאית הראשית היא רבנות של כלל חיילי צה"ל ומפקדיו. אני מכיר בשנות ובמגוון הקיים בין חיילי צה"ל, ובתרומה החשובה של כל חייל וחיילת המשרתים בצה"ל, ללא קשר לנטייתו המינית או לעדה וללאום אליו הוא משתייך", כתב. "צה"ל קולט לתוכו את החברה הישראלית על כל גווניה, ככל קמין, אני תומך בשירות משמעותי לכל חייל וחיילת ורואה את עצמי מחויב לתת מענה הולם לכולם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפגישתם של השניים אמר איזנקוט כי הוא התרשם שהרב מסתייג מניסוחיו בעבר, וכי דברים אלו אינם עולים בקנה אחד עם ערכי צה"ל והאופן שבו הוא רואה את צה"ל תחת פיקודו. עוד טען איזנקוט כי הוא מתרשם שהרב הבהיר את כל הסוגיות. האחרון אמר במהלך השיחה: "גם במרחק הזמן, אם חייל או חיילת נפגעו אני מביע על כך צער עמוק. פני לעתיד כדי לתרום לחיזוק ייעודו של צה"ל להגנת המדינה, הבטחת קיומה והשגת ניצחון במלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully