וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט: "מסתייג מאמירותיו - אך מינויו של הרב קרים נותר בעינו"

חרף האמירות השנויות המחלוקת של הרב הצבאי הראשי המיועד ולפיהן "נשים הן סנטימנטליות", ו"הומואים הם חולים", איזנקוט הודיע לו כי לא צפוי שינוי במינוי. קרים אמר בשיחה: "אני מביע צער עמוק אם חייל או חיילת נפגעו"

צילום: ישיבת הגולן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: ניצן ליבנה

(הרב דוד סתיו באולפן וואלה! NEWS)

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, הודיע היום (רביעי) לרב הצבאי הראשי המיועד תת-אלוף אייל קרים כי מינויו לתפקיד עומד בעינו, חרף אמירותיו השנויות במחלוקת. הרמטכ"ל התרשם כי הרב רואה עימו עין בעין סוגיות אלו, ציין בשיחת השניים כי הוא מסתייג מניסוחיו בעבר, וכי דברים אלו אינם עולים בקנה אחד עם ערכי צה"ל והאופן שבו הוא רואה את צה"ל תחת פיקודו.

יחד עם זאת, טען איזנקוט כי הוא מתרשם שהרב הבהיר את כל הסוגיות. האחרון אמר במהלך השיחה: "גם במרחק הזמן, אם חייל או חיילת נפגעו אני מביע על כך צער עמוק. פני לעתיד כדי לתרום לחיזוק ייעודו של צה"ל להגנת המדינה, הבטחת קיומה והשגת ניצחון במלחמה".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן בירך את הרמטכ"ל על החלטתו לעמוד מאחורי מיניו של הרב קרים ואמר: "אין ספק שמדובר במינוי ראוי ביותר. אני בטוח שהרב קרים כרבצ"ר ישכיל להתחבר אל כל חיילי וחיילות צה"ל על כל גווניהם ויהווה עבורם דמות חינוכית". גם הרב הראשי לישראל, דוד לאו, שלח מכתב לרמטכ"ל ובו בירך אותו על ההחלטה שלא לבטל את מינוי קרים.

לקריאה נוספת:
נשים הן סנטימנטליות, הומואים הם חולים: משנתו של הרב הצבאי לעתיד
המיועד לרב הצבאי זומן לשיחת הבהרה: "אין היתר לפגוע בנשים"
מחאה נגד מינוי הרב הצבאי הראשי; מקורבו: "סיפור מהבוידעם"

סא"ל הרב אייל קרים. ניר אריאלי, "במחנה",
קרים/ניר אריאלי, "במחנה"

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר מוקדם יותר היום תא"ל אביחי רונצקי, חברו של קרים כי קשה לו להאמין שמישהו יחזור בו מהמינוי, "אצלו אפשרות כזו זה לא עלתה אפילו כהרהור".

אמירות שנויות במחלוקת שהשמיע קרים ופורסמו בימים האחרונים לצד מינויו לתפקיד הבכיר בצה"ל עוררו השבוע סערה פוליטית ותקשורתית. "בוודאי שהוא נשאר חזק, הוא היה בסיירת מטכ"ל ועשה עוד כמה דברים בחייו", אמר רונצקי, ששימש בעבר בתפקיד, בשיחה. "הוא קיבל מינוי ביום שיבוצים בפורום מטכ"ל, מכירים את יכולותיו וזה שיש רעש תקשורתי זה לא אומר שאדם צריך לסגת מתפקיד חשוב שהוא יוכל לעשות אותו בצורה מעולה. הוא עשה כמה שגיאות באמירות מהעבר אבל זהו".

בציבור הדתי-לאומי גינו את הפרסומים נגד קרים. יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה כי "הקמפיין האגרסיבי והפוליטי נגד הרב קרים נובע מבורות מפחידה וחרדה עמוקה מאותה 'הדתה' שמשתלטת לטענתם של המפחידים על צה"ל מפקדיו וחייליו". לדבריה, "מחוללי הקמפיין מתעקשים ומנסים שוב ושוב לנתק את הזהות היהודית מצבא ההגנה לישראל, כאשר כל מינוי של חובש כיפה לתפקיד צבאי בכיר נתפס בענייהם כמי 'שלקח להם את המדינה'". ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא לרמטכ"ל לגנות את "ההשתלחות חסרת הרסן" בקרים.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בטקס סיום מחזור של המכללה לפיקוד ומטה, גלילות. מאי 2016. יותם רונן
איזנקוט/יותם רונן

קרים, ראש מחלקת הרבנות ברבנות הצבאית הראשית ומפקד סיירת צנחנים לשעבר, שצפוי לקבל דרגת תת-אלוף, מונה על ידי הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. המינוי מותנה בחתימתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שצפוי לאשרו.

לפני כמה שנים נשאל קרים באתר "כיפה" על פסוקים מתוך ספר דברים בנוגע להיתר לחיילים בזמן מלחמה לאנוס נשים. הוא ענה כי כחלק מהשמירה על כושר הלחימה של הצבא ועל רוחם של החיילים, ניתן "לפרוץ" את גדרי הצניעות והכשרות, כך שמותר לאכול מזון טרף ולספק את היצר הרע באמצעות משכב עם גויות בניגוד לרצונן: "אף שהתחברות אל גויה הוא דבר חמור מאוד", כתב "אלא שהוא הותר במלחמה, מתוך התחשבות בקשיי הלוחמים".

בהמשך התפרסמו אמירות נוספות שלו מפורום שאלות ותשובות באתר זה. בין היתר כתב קרים כי נשים הן סנטימנטליות וצריכות להיות ברשות בעליהן. הוא גם טען כי הומואים הם בעלי מום, וש"עלינו לעזור להומואים להיחלץ ממצבם".

הרב דוד סתיו: "עיוותו את דבריו"

הרב דוד סתיו דיבר בשבחו של קרים. "החברה הישראלית וצה"ל יכולים להתברך ברב כמו הרב קרים – אדם רגיש, מסור, מוסרי. לוחם בצה"ל וגם תלמיד חכם וגדול", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, קרים עובר מסע הכפשות. "צריך להבין שיש שיח של הלכה, רב עוסק בהלכה והוא צריך לנסות ולהסביר של מה כתוב הלכה. הרב מעולם לא אמר שצריך לעשות הלכה למעשה, כמו גם להרוג מחבלים. הוא לא אדם שייתן הנחיה שהיא מנוגדת להלכה ולחוק. זו דוגמה למסע ההכפשות שמתרחש עכשיו נגד הרב איל קרים. צריך להבין את ההקשר. לדוגמה, בהקשר של ההומוסקסואלים, הוא אמר צריך לאהוב, לחבק. זו הייתה צורה של הסברה של התורה. זה לא קל להסביר פרשות, זו לא הלכה למעשה, הוא מנסה להסביר למה התורה התכוונה בדברים, מה היו הנורמות המוסריות באותם ימים".

הוא הוסיף: "לקחת ציטוטים של רבנים כשהם עוסקים בהסברה של פרשות של התורה שנכתבו לפני 3,500 שנה ולהשתמש בהן כהלכה למעשה זה לא נכון, זה עיוות. רב לא יכול לשנות הלכות, הוא לא יכול לכתוב הלכות חדשות. השיח ההלכתי עוסק בשאלות של תיאוריה זה לב לבה של הלמידה התורנית וההלכתית. יש הבחנה מאוד ברורה בין לימוד התיאוריות ההלכתיות להלכה למעשה. כשהרב קרים נדרש לשאלות הוא מתמודד איתן. צריך לזכור שהוא לדוגמה נתן את הפתרון, והרבנות הצבאית הלכה בעקבותיו ודאגה לכך שחיילים לא יצאו בשירת נשים והוא חטף על כך ביקורת. הוא יודע לתרגם תיאוריות הלכתיות למעשים. זה מה שקורה כשאנשים שלא בקיאים בשיח ההלכתי לוקחים ציטטות - ובדרך כלל חלקי ציטטות - ומפרסמים אותן. זה נראה נורא והיום".

(עדכון ראשון: 12:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully