וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הצבאי הראשי החדש עורר סערה בעבר על אונס בזמן מלחמה

11.7.2016 / 19:31

אל"מ אייל קרים, בכיר ברבנות הצבאית, יחליף את רפי פרץ. הוא טען בעבר כי ניתן "לפרוץ" את גדרי הצניעות לטובת רוח הלוחמים. דובר צה"ל: "הוא מעולם לא חשב אפילו שחייל רשאי לפגוע באישה". 15 קצינים נוספים מונו לתפקידי תא"ל

צילום: ישיבת הגולן, עריכה: אביב אירגז

(הרב אל"מ אייל קרים ב-2014: "לא הייתי מתיר ליפה ירקוני לשיר מול חיילים")

אלוף משנה אייל קרים, ראש מחלקת הרבנות ברבנות הצבאית הראשית ומפקד סיירת צנחנים לשעבר, ימונה לרב הצבאי הראשי במקומו של רפי פרץ, ויועלה לדרגת תת-אלוף – כך נמסר היום (שני) בסיומו של דיון שיבוצים בצמרת צה"ל שהוביל הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, וכלל יותר מ-15 מינויים חדשים בדרגת תא"ל. המינויים מותנים עוד באישורו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שצפוי לאשרם.

לפני כמה שנים נשאל קרים באתר "כיפה" על פסוקים מתוך ספר דברים, בנוגע להיתר לחיילים בזמן מלחמה לאנוס נשים. הוא ענה כי כחלק מהשמירה על כושר הלחימה של הצבא ועל רוחם של החיילים, ניתן "לפרוץ" את גדרי הצניעות והכשרות, כך שמותר לאכול מזון טרף ולספק את היצר הרע באמצעות משכב עם גויות בניגוד לרצונן: "אף שהתחברות אל גויה הוא דבר חמור מאוד", כתב "אלא שהוא הותר במלחמה, מתוך התחשבות בקשיי הלוחמים".

עוד בוואלה! NEWS:
"הכפייה הדתית מפריעה לי": כשהרבנית מעבירה שיעורי יהדות בחמ"ל
נזיפה מהרמטכ"ל: הרב הצבאי הראשי חילק תעודות שלא כדין
צמרת הרבנות הצבאית בנופש: "כמו שהרמטכ"ל יבלה בעת מלחמה"

סא"ל הרב אייל קרים. ניר אריאלי, "במחנה",
"ראוי לא לשתף זמרות בטקסים רשמיים". קרים/ניר אריאלי, "במחנה"

בצה"ל ניסו לצנן את הסערה סביב תשובתו ונטען כי "הדברים הוצאו מהקשרם" מבלי שהובנו או מבלי שנלמד דין אשת יפת תואר בצורה ברורה. כמו כן, בתגובת צה"ל נטען כי עמדת הרב שוללת אונס בכלל ובשדה הקרב בפרט, וקרים עצמו הבהיר כי התורה מעולם לא התירה אונס אישה. כמו כן, קרים פסק בעבר כי חיילים לא צריכים לעזוב טקסים צבאיים שכוללים שירת נשים, כל עוד הם נמנעים מלהביט בזמרת. הוא הוסיף כי ראוי להתחשב בחיילים דתיים ולא לשתף בטקסים רשמיים זמרות.

בהודעה שנמסרה היום מדובר צה"ל, נמסר: "אל"מ קרים מבקש להבהיר כי דבריו נאמרו בתשובה לשאלה פרשנית בלבד, אך בשום פנים ואופן לא לשאלה הלכתית מעשית. הרב קרים מעולם לא כתב, אמר או אפילו חשב שחייל צה"ל רשאי לפגוע פגיעה מינית באישה במהלך מלחמה. המפרש את דבריו באופן אחר טועה ומטעה".

בשירותו הצבאי, קרים גדל בחטיבת הצנחנים והיה קצין מוערך בסיירת מטכ"ל. שמו עלה כמועמד מוביל לתפקיד הרב הראשי כבר לקראת סיום כהונתו של הרב אביחי רונצקי בשנת 2010. רונצקי היה רבו של קרים בישיבת "עטרת כהנים" בירושלים, ועם מינויו של רונצקי לפני כעשור, הוא החזיר את קרים לשירות והפך אותו לאחד הפוסקים המובילים בצה"ל. זאת, לאחר שבתום שירותו הצבאי שב קרים לישיבה ואף הקים בסמוך לה מכינה קדם צבאית.

קרים, תושב ירושלים בן 58, נחשב פוסק פופולרי בתחומי צבא ויהדות, ואף הוציא חמישה כרכים של הלכות צבא בשם "קשרי מלחמה". משפחתו התגוררה בגבעתיים והייתה מזוהה עם חסידות קרלין.

"זו העת לחזק את הרבנות הצבאית, לתת לה כלים לחזק ולעודד את חיילי צה"ל הדתיים"

הרב הראשי האשכנזי דוד לאו בירך על מינויו של קרים, ומסר כי "תפקיד הרב הצבאי הראשי הוא בעל חשיבות לכלל החיילים, והרב אייל קרים הוא מינוי ראויי ביותר, רב מסור ואהוב על הבריות ואין לי ספק שהוא יקדם את הרבנות הצבאית בכל התחומים ויקדש שם שמים בפועלו".

לאו ביקש גם להודות גם לרב רפי פרץ, חבר מועצת הרבנות הראשית, על תקופת כהונתו ועל מסירותו הרבה לחיילי צה"ל, לדברי הרב הראשי. "זו העת לחזק את הרבנות הצבאית", הוסיף לאו בקריאה לשר הביטחון ולרמטכ"ל, "לתת לה כלים להתמודד, לסייע, לחזק ולעודד את חיילי צה"ל הדתיים,
ושאינם הרואים ברבנות הצבאית כתובת לחיזוק הרוח והזהות היהודית".

טקס התייחדות לחללי חטיבת גבעתי, מצודת יואב, 7 בספטמבר 2015. ניב אהרונסון
אחד התפקידים היוקרתיים בצה"ל. פינקלמן/ניב אהרונסון

מלבד קרים, מפקד חטיבת גבעתי אל"מ ירון פינקלמן ימונה למפקד עוצבת האש, שנחשב לאחד התפקידים היוקרתיים בצה"ל, ויועלה גם הוא לדרגת תא"ל. פינקלמן היה בעבר מפקד גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים, מפקד חטיבת מילואים מובחרת, ומפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה. אל"מ טריף בדר ימונה לקצין רפואה ראשי ויועלה לדרגת תת-אלוף. בדר, בן העדה הדרוזית, היה בעבר מפקד הרפואה של פיקוד צפון ומכהן כיום כסגן קצין הרפואה הראשי, שאחראי על הרפואה המבצעית.

כמו כן, תא"ל ערן ניב, שהיה בעבר מפקד החטיבה המרחבית אפרים, מח"ט 55 במילואים, מפקד בה"ד 1 וראש חטיבת כוח האדם ביבשה, ימונה למפקד אוגדת יהודה ושומרון. מפקד עוצבת אדום תא"ל רפי מילוא ימונה למפקד עוצבת הגליל בפיקוד צפון. עוד הוחלט כי אל"מ נמרוד אלוני ימונה לראש חטיבת היבשה, אל"מ אילן סבג יהיה קצין הנדסה ראשי, אל"מ א' יפקד על יחידה 8200 של חיל המודיעין ואל"מ ג' ימונה למפקד מערך המ"מ. כל אלה יועלו לדרגת תא"ל. בנוסף לכך, אל"מ מישל ינקו ימונה לקצין טכנולוגיה ראשי ויועלה לדרגת תא"ל, ואל"מ גיא פאגלין ימונה לראש מנהלת טנק המרכבה ויועלה גם הוא לדרגת תא"ל.

(עדכון ראשון: 17:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully