וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזיפה מהרמטכ"ל: הרב הצבאי הראשי חילק תעודות שלא כדין

29.10.2015 / 17:00

הרב רפי פרץ העניק לשני קצינים תעודות המקנות להם אפשרות להתמנות לרב של עיר - זאת על אף שהם לא היו זכאים לכך. אחרי שנבדק העניין נשללו התעודות, וכן תוספת השכר שניתנה בגינן. "הרב הצבאי אינו אחראי למחדל", הגיב עורך דינו

הרב רפי פרץ מניח תפילין בסוכת האבלים בבית משפחת  יוסף, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
הרב הצבאי הראשי פרץ/נועם מושקוביץ

הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט נזף היום (חמישי) ברב הצבאי הראשי אלוף רפי פרץ לאחר שהתגלה כי הוא המליץ בעבר להעניק לראש מחלקת ביטחון המידע בצה"ל, אלוף-משנה א', תעודה שתאפשר לו לכהן כרב עיר. "תעודת הכושר" ניתנה לא' בזמן שהיה ראש מטה הרבנות בצה"ל, אף שהוא לא היה זכאי לה. התעודה, שמשמעה גם תוספת שכר, אמורה להינתן לרבני פיקוד בלבד. אל"מ א' אמנם הוכשר והוסמך בדרגה של רב פיקודי, אולם מאחר והוא לא משמש כזה בפועל - הוא לא היה אמור לקבל את התוספת.

בצה"ל בחנו לאחרונה כמה פעמים את הטענות שקיבלו על הפרשה, וגילו כי גם רב-סרן ש', המכהן בתפקיד ברבנות הצבאית הראשית, קיבל את התעודה ללא שהיה ראוי לה. במקרה זה, כמו במקרה של א', תעודת ה"כושר" שלו תבוטל.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
מסתמן: מחר יוגש כתב אישום נגד המחבל בן ה-13 מהפיגוע בפסגת זאב
ניסיון חיסול כל 10 ימים: כך עבדה שיטת המלחמה של דומרני ויריביו
מומחה מסביר: כך תקבלו פיצויים בגין נזקי הסערה

יובהר כי כמו במסגרות אזרחיות, גם רבנים בתפקידים צבאיים זכאים לתעודת "כושר" רב עיר. התעודה ניתנת בכפוף לאישור של הרב הצבאי הראשי והרבנות הראשית לישראל. אלא שכאמור, במקרים אלה נמצא שהרב הצבאי הראשי פרץ העניק את התעודה אף שלא הייתה זכאות. בעקבות כך, ייאלץ א' לסיים את תפקידו ויידרש להשיב את הכסף שקיבל במשכורתו בזכות התעודה.

לוואלה! NEWS נודע כי ראש אגף המודיעין אלוף הרצי הלוי נזף בא' על כך שקיבל את ההמלצה לתעודה אף שלא היה זכאי לה. בצבא הפיקו לקחים מהפרשה ובעקבותיה מינה הרמטכ"ל איזנקוט את אלוף במילואים נמרוד שפר על מנת שזה יבחן את הסוגיה בין תארים להכנסות בצה"ל.

עורך דינו של פרץ עו"ד אילן בומבך אמר בעקבות המקרה כי הרב הצבאי אינו אחראי למחדל. "גם התביעה לא טענה זאת. אל"מ א' קיבל את ההסמכה כרב עיר ממועצת הרבנות הראשית, שהיא הגוף הבלעדי שמוסמך ליתן הסמכה כזו. הרבצ"ר בסך הכל תיאר את המציאות כהוויתה, שהוא משמש כסגנו לכל דבר. לא מדובר בשום חשש לפגיעה בטוהר המידות. בניגוד לא', שאולץ לפרוש מיד, מתכוון הרבצ"ר לפרוש בקיץ ללא כל קשר לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully