וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמות נגד הרב שקרא לעצור שילוב נשים בצה"ל: "עצוב ומזעזע"

8.3.2017 / 13:52

דבריו של הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, לפיהן "מי יתחתן עם אישה שעל פניה צבעי הסוואה?", הצליחו להסעיר לוחמות בעבר ובהווה. "אוי ואבוי אם אלה האנשים שמחנכים את קציני העתיד"

עריכה: שניר דבוש וטל רזניק

(בווידיאו: דבריו של הרב לוינשטיין נגד נשים בצה"ל, 2016)

דבריו של הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, שפורסמו אמש (שלישי) בכלי התקשורת בנוגע לשילוב נשים במערך הלוחם בצה"ל, הצליחו לעורר סערה. בין היתר, טען הרב לוינשטיין כי צה"ל משנה את צביונו נוכח שילובן של הנשים. "עשר שנים אני פותח 'במחנה' ורואה רק תמונות של בנות, כולן צבעי הסוואה, רוקיסטיות", אמר, "מישהו אמר לי 'אל תדאג, הן מתאמנות לקראת החתונה, להתאפר. לא יודע מי יתחתן איתה'".

את הדברים הקשים את הרב לוינשטיין במהלך נאום במכינה הקדם הצבאית. "אני לא מפחד להתחתן בצבא, כי כשאתה חם מהתנור אתה בוחר אישה חמה בדוסיות. ודאי שהיא חמה, היא לא שירתה בקרק"ל. אחרת איך תהיה חמה?", נשמע הרב. דבריו עוררו כעס רב, בעיקר בקרב לוחמות קרק"ל, בהווה ובעבר, שקראו לפיטוריו.

"אני מזועזעת מהדברים הקשים של הרב. מדובר באמירות קשות וחמורות, ממש נפגעתי", הודתה לורן דגן עמוס, תושבת בת ים בת 31 ששירתה באחד המחזורים הראשונים של גדוד קרק"ל. במהלך שירותי הצבאי היא אף נפצעה. "מדובר בחוסר הערכה. אלו שקרים מטורפים", המשיכה דגן עמוס בשיחה עם וואלה! NEWS.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"חוק המואזין" עבר בקריאה טרומית בתום דיון סוער: "הצעה גזענית"
דיווח בגיאורגיה: איש עסקים ישראלי נרצח באכזריות בטביליסי
האישה שהטביעה למוות את בנה בן הארבע שמה קץ לחייה

לורן דגן-עמוס, לוחמת קרקל. באדיבות המצולמים
"חייבים לפטר את הרב ולהעניק זריקת מוטיבציה לבנות". דגן עמוס בזמן שירותה הצבאי/באדיבות המצולמים
"איתי שירתו בנות דתיות והאמונה של אף אחת מהן לא נפגעה"

"איתי בפלוגה שירתו בנות דתיות ואני לא זוכר שסיימו את השירות כשהן חילוניות או פחות דתיות", הוסיפה דגן עמוס, "אף אחת מהן לא סיפרה שהשירות פגע לה באמונה. ההפך הוא הנכון - אני מכירה בנות שהלכו והתחזקו אחרי השירות". דגן עמוס המשיכה לצאת נגד הביקורת של הרב על שילוב הנשים בתפקידי לחימה: "היום יש ארבעה גדודי לוחמות. זה אומר שיש ביקוש ושאנחנו עושות את העבודה על הצד הטוב ביותר. לא רק שלא קיבלנו הקלות, אפילו היחס קפדני יותר. בסיום השירות תוחקרנו בוועדת חקירה של מפקדת זרוע היבשה במטרה להסיק מסקנות על אופי השירות שלנו".

"זו פשוט בושה וחרפה שדמות שאמורה לחנך את קציני העתיד מדברת ככה. אוי ואבוי לנו אם אלה האנשים שמגיעים לבית הספר לקצינים ומעבירים הרצאות לקציני העתיד. אתמול כבר היו צריכים לפטר את לוינשטיין. חייבים להעביר מסר תקיף נגד הדברים הקשים של הרב תוך מתן זריקת מוטיבציה לבנות", סיכמה.

טל גבורה, לוחמת קרקל. באדיבות המצולמים
"השילוב הוציא רק טוב מהחיילים". גבורה/באדיבות המצולמים

גם טל גבורה, בת 27 מאור יהודה, מפקדת כיתה בעברה בקרק"ל, לא נרגעה מהדברים הקשים של לוינשטיין. "אלו דברים פוגעניים מאוד", אמרה. "בתור מי שמחנך את דור העתיד של קציני ולוחמי צה"ל, עצוב לשמוע שהוא איננו מאמין בשיווין בין המינים. שילוב נשים פוגע באיכות החיילים? אני חושבת בדיוק ההפך. במהלך שירותי הייתי מפקדת כיתה בגדוד, פיקדתי על טירונים, גם על בנים וגם על בנות, השילוב הזה הוציא רק טוב מהחיילים".

עוד סיפרה גבורה: "זכיתי לראות אך החיילים לומדים אחד על השני במסגרת המגבלות הפיזיות. היו לי חיילות שנראו עדינות אבל היו הרבה יותר מבצעיות מהגברים הפלוגה. אמירות קשה אלה של הרב מעידות על אי הכרה של השטח ומה מתרחש בו". לדבריה, השירות הצבאי היה אחת התקופות הטובות בחייה. "בוודאי שאם היום הייתי מתגייסת, הייתי חוזרת לקרק"ל".

הרב יגאל לוינשטיין על הקהילה הגאה: "סוטים, איבדו את הנורמליות של החיים". ספק 500
לא הפעם הראשונה שדבריו מעוררים סערה. הרב לוינשטיין/ספק 500

שר הביטחון אביגדור ליברמן, המבקר בימים אלה בוושינגטון, מתח ביקורת על דבריו של הרב. "השתלחותו היא לא רק פגיעה בנשים, אלא במורשת צה"ל ובערכים הבסיסיים של מדינת ישראל", אמר ליברמן והוסיף: "אשקול מחדש את כשירות הרב לוינשטיין להכין צעירים לשירות בצה"ל".

זו לא הפעם הראשונה שנאום של הרב לוינשטיין מעורר סערה. בקיץ האחרון תקף הרב את חברי הקהילה הגאה ואת צה"ל, כשקרא להם "הומואים סוטים". בעקבות נאומו, שלח הרב מכתב הבהרה למנכ"ל משרד הביטחון, שהזמין את לוינשטיין לבירור, ובו טען כי דבריו התפרשו שונה מהדרך שאליה הוא התכוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully